Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Bridge Between the Generations: Canfeza and Gaza

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 195 - 221, 31.05.2021

Öz

Traditions transmits the history of society from generations to generations. The study was intended to examine the relationship between texts and indicators used in the song Gaza by the Turkish rapper with Canfeza. Traditions are the set of material and spiritual values of a society. Traditions also enable the transmission of historical and cultural heritage between generations. The transfer of cultural memory has been evaluated as unconscious traces in the works of the artists that emerged in line with their talents. In this study, after the general evaluations to be made on the instruments used in the first stage (music) and the name of the piece by Canfeza's Gaza, the second stage is to explain the lyrics, especially Nuri Pakdil's poem Mothers and Jerusalem and the Holy Book of Islam, the Quran-ı Kerim. It has been evaluated in the context of references. Gaza, refers to events in general to the Middle East and in a more private to Palestine-Jerusalem. The density of texts and cross-indicators and quotations is remarkable, especially between the Turkish poet Nuri Pakdil and there are clear references to the holy book of Muslims, the Quran. As a result Jerusalem acknowledge as a tradition, has been passed through different art paths among generations.

Kaynakça

  • Ahzab Suresi, https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Ahz%C3%A2b-suresi/3571/38-ayet-tefsiri) (Erişim Tarihi: 06.01.2020).
  • Akar, Mustafa (2017). Türk Şiirinin Geniş Ufkuna Giriş: Kudüs, Lacivert Dergi, Sayı:36: http://www.lacivertdergi.com/dosya/2017/06/14/turk-siirinin-genis-uf-k’una-giris-kudus (Erişim Tarihi: 06.11.2019).
  • Aktulum, Kubilay (2017). Müzik ve Metinlerarasılık, Müzilerarası/Göstergelerarası Etkileşimler ve Aktarımlar, Çizgi Kitabevi,Konya.
  • al Ali, Naci (2012). Powerful weapons. Index on Censorship, 41(1), 120–125.
  • Al-i İmran Suresi, https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/%C3%82l-i%20%C4%B0mr%C3%A2n-suresi/478/185-ayet-tefsiri ( Erişim Tarihi. 06.01.2020).
  • Alsaç, Fevziye (2018). Dede Korkut Hikayeleri’nde Kültürel Bellek Bağlamında gelenekler, Journal of Turkish language and Literature, 4(1): 17-35.
  • Arslan, Ekincan (2012). Geçmişten Günümüze Rap Müzik Prodüksiyonu, https://www.academia.edu/9292003/Ge%C3%A7mi%C5%9Ften_G%C3%BCn%C3%BCm%C3%BCze_Rap_M%C3%BCzik_Prod%C3%BCksiyonu (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Assman, Jan (2001). Kültürel Bellek, ( Çev. Ayşe Tekin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Ateş, Davut (2009). Gazze Tradejisi: Sorumluluk ve Kavramların Haklılaştırma İşlevi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1): 61-83.
  • Bakara Suresi, https://kuranfihristi.net/fihrist/m%C3%BCminler (Erişim Tarihi: 06.01.2020).
  • Batuk, Cengiz ve Mert, Rabia (2017). Çatışan Kutsalların Ortasındaki Şehir: Kudüs. Dinbilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 17(2):129-149.
  • Bulut, Feyza (2018). ‘Metinlerarasılık’ Kavramının Kuramsal Çerçevesi, Edebi Eleştiri Dergisi, 2(1): 1-19.
  • Buzpınar, Ş.Tufan (2004). Osmanlı Hilafeti Meselesi: Bir Literatür Değerlendirilmesi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2(1):113-131. Canfeza (2017). L’afedersin, Nesil Yayınları, İstanbul.
  • Casiye Suresi, https://kuranfihristi.net/casiye-suresi, (Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Çakmak, Mehmet Ali ( 2015). İnanç Olgusunun ve Tarihi Olayların Türk Halkında Oluşturduğu İslam Dünyası Algısı, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1):13-26.
  • Çetin, Nagihan (2019). Rap Müzikte Deyimlerin Kullanımının Sagopa Kajmer Örneği Üzerinden Metinlerarasılık Bağlamında Değerlendirilmesi, Motif Akademi Halk Bilim Dergisi, 12(26): 344-358.
  • Çiftçi, Sabri (2010). Gazze Ablukası ve İsrail-Filistin Sorununun Geleceği, Ortadoğu Analiz, 2(19-20): 8-15.
  • Dundes, Alan (1965). The Study of Folklore in Literature and Culture: Identification and Interpretation, The Journal of American Folklore, 78(308):136-142.
  • Dünya Mevlana Sağlık Eğitim ve Kültür Vakfı, Tasavvuf Musikisi, http://www.mevlevider.net/default.aspx?mi=250 ( Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Faber, Michel (2009). Comics and Graphic Novels, Pens and Swords, The Gurdian, https://www.theguardian.com/books/2009/jul/11/child-palestine-cartoons-al-ali, (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Halevy, Sivan (2009). Hanzala, l’enfant de Palastine, Vingtieme Siecle. Revue d’historie, No: 103: 233-236.
  • Çakın, Kamil (2020). Hanzale B. Ebü Amir, Türkiye Diyanet Vakfı, İslam Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/hanzale-b-ebu-amir ( Erişim Tarihi. 13.01.2020).
  • Harman, Ömer Faruk (2016). Kudüs, Türk Diyanet Vakfı, İslam Ansiklopedisi: https://islamansiklopedisi.org.tr/kudus: (Erişim Tarihi: 11/06/2019).
  • Harunoğlu, Muazzez (2017). Orta Doğu Jeopolitiği ve Küresel Güçlerin Enerji Mücadelesi, Humanitas- Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9): 121-137.
  • İHH İnsani ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, (2019). İsrail, işgal altındaki Filistin topraklarından 2.5 milyon ağaç söktü, https://insamer.com/tr/israil-isgal-altindaki-filistin-topraklarinda-25-milyon-agac-soktu-10-temmuz-2019_2279.html (Erişim Tarihi:14.01.2020).
  • Kahraman,Mehmet Emin (2014). Resim-Müzik ilişkisinde yeni Yöntemler, Grafiti ve Rap Müziği Örneklemi, Yıldız Journal of Art and Design, 1(1):24-35.
  • Kaplan, F.Neşe ve Kaplan, Ali Barış (2017). Olgusal ve Düşsel Gerçekliğin Kozmogonik Portleleri: Frida Kahlo’mum İmgeleminde Biyolojik ve Ruhsal Acının Anatomisi, Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(4): 349-364.
  • Karaköse, Hasan (2018). Filistin ve Kudüs Meselesine Genel Bir Bakış ( XIX. Yüzyılın Ortasından XX: Yüzyıl Ortalarına Kadar), Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2):150-165.
  • Karakurluk, Bedirhan (2012). Storytelling Technique in Turkish Rap Music: A Music Video, İhsan Doğraması Bilkent Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü, Yüksek Lisans Tezi (Yayımlanmamış), Ankara.
  • Karataş, Hicran (2014). Geleneğin Kuşaklara Aktarımı Bağlamında Bir Çatalzeytin Düğün Türküsü: “Dünür Ağa”. Milli Folklor, 26(101):138-148.
  • Kılıç, Muharrem (2010). Anlamın İnşası ve Anlam Etkinliği bağlamında Geleneğin Sorunsallaştırılması, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 22: 117-126.
  • Köse, Feyza Betül (2015). Osmanlı Dönemi Kudüs’ünde İdari ve Sosyal Yapı, BELGÜ, Ardahan Üniversitesi İnsan Bilimleri ve Edebiyat Fakültesi Dergisi, Sayı:1 :161-199.
  • Kulu, Mustafa (2013). İsrail kamuoyu’nda İkinci Gazze Savaşı’na Farklı Yaklaşımlar, Ortadoğu Analiz, 5(49), 40-52.
  • Lawergren, Bo (2004). Eski Anadolu’da Telli Çalgılar, I. Uluslararası Tarihte Anadlu Müziği ve Çalgıları Sempozyumu Tam Metin Kitabı, 16-26. T.C. Kültür Ve Turizm Bakanlığı, Yayın No: 3003, Kültür Varlıkları Ve Müzeler Genel Müdürlüğü,Yayın No: 102, Ankara.
  • Maide Suresi, https://kuranfihristi.net/maide-suresi, (Erişim Tarihi: 12.01.2020).
  • Mangion, Claude (2015). Gelenek, İletişim ve Toplumsal Yeniden Üretim Üzerine, Kaygı Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 25:153-168.
  • Marrie, AM, Henrietta (2019). Emerging Trends in the Generation, Transmission and Protection of Traditional Knowledge, Indegenous Policy Journal, 30(1): 1-15.
  • Niray, Nasir (2003). Bölgesel ve Küresel Gelişmeler Işığında Orta Doğu’da Oluşan Siyasal Gelişmeler Ve Türkiye’nin Yeri, F.Ü. Orta Doğu Araştırmaları Merkezi Birinci Orta Doğu Semineri (s.9-20), Elazığ, 29-31 Mayıs.
  • OCHA, United Nation Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, occupied Palestinian Territory, https://www.ochaopt.org/data/casualties, ( Erişim Tarihi:24.12.2019). OPCW, Kimyasal Silahların Yasaklanması Örgütü, https://www.opcw.org/media-centre/news/2019/03/opcw-issues-fact-finding-mission-report-chemical-weapons-use-allegation (Erişim Tarihi:12.01.2020).
  • Öztürk, Mustafa (2017). Türk Edebiyatında Kudüs Teması, Beytülmakdis Araştırmaları Dergisi, 17(2):39-57.
  • Sözen Edibe ve Çıplak Bilal (2014). Orta Doğu’da Barış: Aktörler, Sorunlar ve Çözüm Arayışları Sempozyumu, 19-20 Aralık 2014, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Şahin, Emir Ali (2018). Nuri Pakdil’in Şiir Coğrafyasında Kudüs, Akademik Platform İslam Araştırmaları Dergisi, 2(1):69-78.
  • Şahin, Cemalettin ve Belge, Rauf (2016). İbn Haldun’da Coğrafi Determinizm, Akademik Bakış Dergisi, 57: 439-467.
  • Şenocak, Ebru (2010). Mitolojik Konulu Bir Halk Hikayesin ‘Leyla ile Mecnun Hikayesi’ Merkezinde Yıldıza Dönüşüm, Milli Folklor, 22(86):20-29.
  • Türk Dil Kurumu, Güncel Türkçe Sözlük, https://sozluk.gov.tr/ , Erişim tarihi: 09/12/2019.
  • Ula Ataullah, Ekip (2016). İsrail, Filistin topraklarının yüzde 85’ine el koydu, https://www.aa.com.tr/tr/dunya/israil-filistin-topraklarinin-yuzde-85ine-el-koydu/546478 (Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Üçer, Merve Betül (2013). Müzikte Anlamın Yeniden Üretimi: Hip-Hop Kültürünün Türkiye’deki Görüntüleri Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme, II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Bildiriler Kitabı I:249-262.
  • Üzen, İsmet (2009). İngilizlerin Kudüs’ü Ele Geçirmesi ve General Edmund H.H.Allenby’nin Kudüs’e Törenle Girişi (9-11 Aralık 1917), Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2): 329-344.
  • Yücer, Hür Mahmut (2018). Türkiye’de Bir Kudüs Şairi: Nuri Pakdil ve Aşk-ı Kudüs, Akademik Platform İslam Araştırmaları Dergisi, 2(2):28-43.

Kuşaklar Arasındaki Köprü: Canfeza ve Gaza

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 195 - 221, 31.05.2021

Öz

Gelenekler toplumun tarihini adet, gelenek ve göreneklerini kuşaklardan kuşaklara aktarırlar. Gelenekler bir toplumun maddi ve manevi değerler bütünüdür. Gelenekler aynı zamanda tarihsel ve kültürel mirasın da kuşaklar arasında iletimini sağlarlar. Çalışma Canfeza mahlaslı Türk rap müzik sanatçısının Gaza isimli parçasında kullanılan metinler arası ilişkileri incelenmesi amaçlanmıştır. Kültürel belleğin aktarımı sanatçıların yetenekleri doğrultusunda ortaya çıkan eserlerindeki bilinçdışı izler olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada Canfeza’nın Gaza isimli parçası ilk aşamada kullanılan enstrümanlar (müzik) ve parçanın ismi üzerinden yapılacak genel değerlendirmelerin ardından ikinci aşama olarak şarkı sözlerinin özellikle Nuri Pakdil’in Anneler ve Kudüsler şiiri ve İslam dininin Kutsal kitabı olan Kuran-ı Kerim’e yapılan göndermeler bağlamında değerlendirilmiştir. Gaza isimli parça Orta Doğu geneli ve Filistin-Kudüs özelinde gelişen olaylara değinmektedir. Gaza isimli parçanın özellikle Türk Şair Nuri Pakdil ve İslamiyet’in Kutsal Kitabı olan Kuran-ı Kerim arasında metinler arası göndergelerin ve alıntıların yoğunluğu dikkat çekici boyuttadır. İncelenen bu rap parçası ile Kudüs’ün bir gelenek olarak kuşaklar arasında aktarıldığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Ahzab Suresi, https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Ahz%C3%A2b-suresi/3571/38-ayet-tefsiri) (Erişim Tarihi: 06.01.2020).
  • Akar, Mustafa (2017). Türk Şiirinin Geniş Ufkuna Giriş: Kudüs, Lacivert Dergi, Sayı:36: http://www.lacivertdergi.com/dosya/2017/06/14/turk-siirinin-genis-uf-k’una-giris-kudus (Erişim Tarihi: 06.11.2019).
  • Aktulum, Kubilay (2017). Müzik ve Metinlerarasılık, Müzilerarası/Göstergelerarası Etkileşimler ve Aktarımlar, Çizgi Kitabevi,Konya.
  • al Ali, Naci (2012). Powerful weapons. Index on Censorship, 41(1), 120–125.
  • Al-i İmran Suresi, https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/%C3%82l-i%20%C4%B0mr%C3%A2n-suresi/478/185-ayet-tefsiri ( Erişim Tarihi. 06.01.2020).
  • Alsaç, Fevziye (2018). Dede Korkut Hikayeleri’nde Kültürel Bellek Bağlamında gelenekler, Journal of Turkish language and Literature, 4(1): 17-35.
  • Arslan, Ekincan (2012). Geçmişten Günümüze Rap Müzik Prodüksiyonu, https://www.academia.edu/9292003/Ge%C3%A7mi%C5%9Ften_G%C3%BCn%C3%BCm%C3%BCze_Rap_M%C3%BCzik_Prod%C3%BCksiyonu (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Assman, Jan (2001). Kültürel Bellek, ( Çev. Ayşe Tekin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Ateş, Davut (2009). Gazze Tradejisi: Sorumluluk ve Kavramların Haklılaştırma İşlevi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1): 61-83.
  • Bakara Suresi, https://kuranfihristi.net/fihrist/m%C3%BCminler (Erişim Tarihi: 06.01.2020).
  • Batuk, Cengiz ve Mert, Rabia (2017). Çatışan Kutsalların Ortasındaki Şehir: Kudüs. Dinbilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 17(2):129-149.
  • Bulut, Feyza (2018). ‘Metinlerarasılık’ Kavramının Kuramsal Çerçevesi, Edebi Eleştiri Dergisi, 2(1): 1-19.
  • Buzpınar, Ş.Tufan (2004). Osmanlı Hilafeti Meselesi: Bir Literatür Değerlendirilmesi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2(1):113-131. Canfeza (2017). L’afedersin, Nesil Yayınları, İstanbul.
  • Casiye Suresi, https://kuranfihristi.net/casiye-suresi, (Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Çakmak, Mehmet Ali ( 2015). İnanç Olgusunun ve Tarihi Olayların Türk Halkında Oluşturduğu İslam Dünyası Algısı, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1):13-26.
  • Çetin, Nagihan (2019). Rap Müzikte Deyimlerin Kullanımının Sagopa Kajmer Örneği Üzerinden Metinlerarasılık Bağlamında Değerlendirilmesi, Motif Akademi Halk Bilim Dergisi, 12(26): 344-358.
  • Çiftçi, Sabri (2010). Gazze Ablukası ve İsrail-Filistin Sorununun Geleceği, Ortadoğu Analiz, 2(19-20): 8-15.
  • Dundes, Alan (1965). The Study of Folklore in Literature and Culture: Identification and Interpretation, The Journal of American Folklore, 78(308):136-142.
  • Dünya Mevlana Sağlık Eğitim ve Kültür Vakfı, Tasavvuf Musikisi, http://www.mevlevider.net/default.aspx?mi=250 ( Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Faber, Michel (2009). Comics and Graphic Novels, Pens and Swords, The Gurdian, https://www.theguardian.com/books/2009/jul/11/child-palestine-cartoons-al-ali, (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Halevy, Sivan (2009). Hanzala, l’enfant de Palastine, Vingtieme Siecle. Revue d’historie, No: 103: 233-236.
  • Çakın, Kamil (2020). Hanzale B. Ebü Amir, Türkiye Diyanet Vakfı, İslam Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/hanzale-b-ebu-amir ( Erişim Tarihi. 13.01.2020).
  • Harman, Ömer Faruk (2016). Kudüs, Türk Diyanet Vakfı, İslam Ansiklopedisi: https://islamansiklopedisi.org.tr/kudus: (Erişim Tarihi: 11/06/2019).
  • Harunoğlu, Muazzez (2017). Orta Doğu Jeopolitiği ve Küresel Güçlerin Enerji Mücadelesi, Humanitas- Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9): 121-137.
  • İHH İnsani ve Sosyal Araştırmalar Merkezi, (2019). İsrail, işgal altındaki Filistin topraklarından 2.5 milyon ağaç söktü, https://insamer.com/tr/israil-isgal-altindaki-filistin-topraklarinda-25-milyon-agac-soktu-10-temmuz-2019_2279.html (Erişim Tarihi:14.01.2020).
  • Kahraman,Mehmet Emin (2014). Resim-Müzik ilişkisinde yeni Yöntemler, Grafiti ve Rap Müziği Örneklemi, Yıldız Journal of Art and Design, 1(1):24-35.
  • Kaplan, F.Neşe ve Kaplan, Ali Barış (2017). Olgusal ve Düşsel Gerçekliğin Kozmogonik Portleleri: Frida Kahlo’mum İmgeleminde Biyolojik ve Ruhsal Acının Anatomisi, Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(4): 349-364.
  • Karaköse, Hasan (2018). Filistin ve Kudüs Meselesine Genel Bir Bakış ( XIX. Yüzyılın Ortasından XX: Yüzyıl Ortalarına Kadar), Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2):150-165.
  • Karakurluk, Bedirhan (2012). Storytelling Technique in Turkish Rap Music: A Music Video, İhsan Doğraması Bilkent Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü, Yüksek Lisans Tezi (Yayımlanmamış), Ankara.
  • Karataş, Hicran (2014). Geleneğin Kuşaklara Aktarımı Bağlamında Bir Çatalzeytin Düğün Türküsü: “Dünür Ağa”. Milli Folklor, 26(101):138-148.
  • Kılıç, Muharrem (2010). Anlamın İnşası ve Anlam Etkinliği bağlamında Geleneğin Sorunsallaştırılması, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 22: 117-126.
  • Köse, Feyza Betül (2015). Osmanlı Dönemi Kudüs’ünde İdari ve Sosyal Yapı, BELGÜ, Ardahan Üniversitesi İnsan Bilimleri ve Edebiyat Fakültesi Dergisi, Sayı:1 :161-199.
  • Kulu, Mustafa (2013). İsrail kamuoyu’nda İkinci Gazze Savaşı’na Farklı Yaklaşımlar, Ortadoğu Analiz, 5(49), 40-52.
  • Lawergren, Bo (2004). Eski Anadolu’da Telli Çalgılar, I. Uluslararası Tarihte Anadlu Müziği ve Çalgıları Sempozyumu Tam Metin Kitabı, 16-26. T.C. Kültür Ve Turizm Bakanlığı, Yayın No: 3003, Kültür Varlıkları Ve Müzeler Genel Müdürlüğü,Yayın No: 102, Ankara.
  • Maide Suresi, https://kuranfihristi.net/maide-suresi, (Erişim Tarihi: 12.01.2020).
  • Mangion, Claude (2015). Gelenek, İletişim ve Toplumsal Yeniden Üretim Üzerine, Kaygı Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 25:153-168.
  • Marrie, AM, Henrietta (2019). Emerging Trends in the Generation, Transmission and Protection of Traditional Knowledge, Indegenous Policy Journal, 30(1): 1-15.
  • Niray, Nasir (2003). Bölgesel ve Küresel Gelişmeler Işığında Orta Doğu’da Oluşan Siyasal Gelişmeler Ve Türkiye’nin Yeri, F.Ü. Orta Doğu Araştırmaları Merkezi Birinci Orta Doğu Semineri (s.9-20), Elazığ, 29-31 Mayıs.
  • OCHA, United Nation Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, occupied Palestinian Territory, https://www.ochaopt.org/data/casualties, ( Erişim Tarihi:24.12.2019). OPCW, Kimyasal Silahların Yasaklanması Örgütü, https://www.opcw.org/media-centre/news/2019/03/opcw-issues-fact-finding-mission-report-chemical-weapons-use-allegation (Erişim Tarihi:12.01.2020).
  • Öztürk, Mustafa (2017). Türk Edebiyatında Kudüs Teması, Beytülmakdis Araştırmaları Dergisi, 17(2):39-57.
  • Sözen Edibe ve Çıplak Bilal (2014). Orta Doğu’da Barış: Aktörler, Sorunlar ve Çözüm Arayışları Sempozyumu, 19-20 Aralık 2014, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Gaziantep.
  • Şahin, Emir Ali (2018). Nuri Pakdil’in Şiir Coğrafyasında Kudüs, Akademik Platform İslam Araştırmaları Dergisi, 2(1):69-78.
  • Şahin, Cemalettin ve Belge, Rauf (2016). İbn Haldun’da Coğrafi Determinizm, Akademik Bakış Dergisi, 57: 439-467.
  • Şenocak, Ebru (2010). Mitolojik Konulu Bir Halk Hikayesin ‘Leyla ile Mecnun Hikayesi’ Merkezinde Yıldıza Dönüşüm, Milli Folklor, 22(86):20-29.
  • Türk Dil Kurumu, Güncel Türkçe Sözlük, https://sozluk.gov.tr/ , Erişim tarihi: 09/12/2019.
  • Ula Ataullah, Ekip (2016). İsrail, Filistin topraklarının yüzde 85’ine el koydu, https://www.aa.com.tr/tr/dunya/israil-filistin-topraklarinin-yuzde-85ine-el-koydu/546478 (Erişim Tarihi: 13.01.2020).
  • Üçer, Merve Betül (2013). Müzikte Anlamın Yeniden Üretimi: Hip-Hop Kültürünün Türkiye’deki Görüntüleri Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme, II. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Bildiriler Kitabı I:249-262.
  • Üzen, İsmet (2009). İngilizlerin Kudüs’ü Ele Geçirmesi ve General Edmund H.H.Allenby’nin Kudüs’e Törenle Girişi (9-11 Aralık 1917), Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2): 329-344.
  • Yücer, Hür Mahmut (2018). Türkiye’de Bir Kudüs Şairi: Nuri Pakdil ve Aşk-ı Kudüs, Akademik Platform İslam Araştırmaları Dergisi, 2(2):28-43.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zihniye Okray

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Okray, Z. (2021). Kuşaklar Arasındaki Köprü: Canfeza ve Gaza. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 195-221.

Twitter            Google Akademik              Academia.edu                                             

 21476                        21475                                22079

@DergisiBilgi        Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı           Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı             

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.