Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 3, 985 - 998, 30.09.2019
https://doi.org/10.17798/bitlisfen.520811

Öz

Bu çalışmada, Low Energy and Low
Carbon-Dioxide Asphalt (Leadcap) ve Pawma-1 ılık karışım asfalt katkı maddeleri
ile Stiren-Butadien-Stiren (SBS) katkı maddesi karışım numunelerinde
denenmiştir. Leadcap %1.5, Pawma-1 %0.35 ve SBS %2 oranlarında kullanılmıştır.
Aynı zamanda sönmüş kirecin ılık karışım asfaltlarda filler olarak kullanımının
nem hasarı dayanımına olan etkileri incelenmiştir. Sönmüş kireç %2 oranında
filler yerine kullanılmıştır.  Her bir
karışım türü için 6 adet %7± 0,5 boşluk oranına sahip numune hazırlanmıştır. Bu
boşluk oranını sağlamak için Marshall tokmağı ile numunelerin iki yüzüne 30
darbe uygulanmıştır. Koşullandırılacak numunelere 5 dakika süresince vakum
uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlardan Leadcap ve Pawma-1 modifiyeli ılık
karışım asfaltların çekme dayanımı değerlerinin kontrol numunelerine göre bir
miktar azaldığı görülmüştür. Sönmüş kireç katkısı ile Leadcap ve Pawma-1
modifiyeli ılık karışım asfaltların çekme dayanımı değerlerinin, kontrol
numunelerine göre daha yüksek oranlarda arttığı ve kontrol numunelerine yakın
çekme değerleri oluştuğu görülmüştür. Koşullandırılmış ve koşullandırılmamış
karışımların ITS ve ITSR değerlerine bakıldığında SBS modifiyeli karışımların
en olumlu sonuçları verdikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • 1. Francken, L.1998. Bituminous Binders and Mixes, Rilem Reports, 352s.
  • 2. Nicholls, C. 1998. Asphalt Surfacings, E & FN Spon, pp. 68–79.
  • 3. Bueche, N. 2009. Warm Asphalt Bituminous Mixture With Regards to Energy, Emissions and Performance, Young Researchers Seminar, 3-5 June, Torino.
  • 4. Olard, F. ve Noan, C.L. 2007. Les Enrobés à Basse Température, 2ème Prix de la Sélection Française du Prix AIPCR, Catégorie Développement Durable, France.
  • 5. D'Angelo, J. A., Harm, E. E., Bartoszek, J. C., Baumgardner, G. L., Corrigan, M. R., Cowsert, J. E. ve Newcomb, D. E. 2008. Warm-mix asphalt: European practice.
  • 6. Su, K., Maekawa, R. ve Hachiya, Y. 2009. Laboratory Evaluation of WMA Mixture for Use in Airport Pavement Rehabilitation. Construction and Building Materials, 23(7): 2709-2714.
  • 7. AR-GE ile yeni ürünler geliştiriliyor. 2015. http://yolteknolojileri.com.tr/icerik/10016/ar-ge-ile-yeni-urunler-gelistiriliyor. (Erişim Tarihi: 17.11.2018).
  • 8. Introducing a novel warm mix additive: Leadcap.2017. http://www.leadcapwma.com/index.html. (Erişim Tarihi: 17.11.2018).
  • 9. Kim, S., Lee, S.-J., Yun, Y.-B., ve Kim, K. W. 2014. The use of CRM-Modified Asphalt Mixtures in Korea: Evaluation of High and Ambient Temperature Performance. Construction and Building Materials, 67: 244-248.
  • 10. Lee, J., Kim, Y. R., Lee, J., Kwon, S.-A., ve Yang, S.-C. 2011. Comprehensive Laboratory Performance Evaluation of WMA with LEADCAP Additives. 2nd International Warm‐Mix Conference, 11 Oct, Hyatt Regency at the Arch, St. Louis, Missouri.
  • 11. Jenks, C., Jencks, C., Harrigan, E., Adcock, M., Delaney, E., ve Freer, H. (2011). NCHRP Report 673: A Manual for Design of Hot Mix Asphalt With Commentary. Washington, DC: Transportation Research Board of the National academies.
  • 12. Yılmaz, M., Kök, B. V. 2008. Stiren-Butadien-Stiren Modifiyeli Bitümlü Bağlayıcıların Superpave Sistemine Göre Yüksek Sıcaklık Performans Seviyesinin ve İşlenebilirliğinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(4): 811-819.
  • 13. Alataş, T., ve Kizirgil, M. E. 2013. The Effects of Using Styrene-Butadiene-Styrene and Fly Ash Together on The Resistance to Moisture-İnduced Damage, Permanent Deformation and Fatigue of Hot Mixture Asphalt. KSCE Journal of Civil Engineering, 17(5): 1030-1039.
  • 14. Lu, X., Isacsson, U. 1997. Rheological Characterization of Styrene-Butadiene-Styrene Copolymer Modified Bitumens. Construction and Building Materials, 11(1): 23-32.
  • 15. Little, D. N., Epps, J. A., ve Sebaaly, P. E. 2006. Hydrated Lime in Hot Mix Asphalt. National Lime Association.
  • 16. Johansson, L. 1995. Influence of Hydrated Lime on Bitumen Hardening. Kth İnfrastructur Och Samhaellsplanering Rapport, 95: 8.
  • 17. Mohammad, L., ve Abadie, G. 2000. Puppala.Mechanistic Evaluation of Hydrated Lime in HMA Mixtures. Transportation Research Record, 1723(1): 26-36.
  • 18. Khodaii, A., Tehrani, H. K., ve Haghshenas, H. 2012. Hydrated Lime Effect on Moisture Susceptibility of Warm Mix Asphalt. Construction and Building Materials, 36: 165-170.
  • 19. Liang, R. Y. 2008. Refine AASHTO T283 Resistance of Compacted Bituminous Mixture to Moisture İnduced Damage for Superpave, FHWA/OH-2008/1, USA.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Taner Alataş 0000-0002-2762-0440

Akın İstek Bu kişi benim 0000-0003-4736-1957

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2019
Kabul Tarihi 14 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE T. Alataş ve A. İstek, “Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi”, Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 985–998, 2019, doi: 10.17798/bitlisfen.520811.



Bitlis Eren Üniversitesi
Fen Bilimleri Dergisi Editörlüğü

Bitlis Eren Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü        
Beş Minare Mah. Ahmet Eren Bulvarı, Merkez Kampüs, 13000 BİTLİS        
E-posta: fbe@beu.edu.tr