BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 13 - 46, 06.07.2015

Öz

Depending upon the increase in public services, public procurement consisting of public goods, services and works contracts is also increasing. This increase requiring further use of public funds demonstrates the importance of public procurements in the economy. Public procurements which possess a certain share in the GDP can be used as a political means in economic, financial and social fields. The system in public procurements which have a big importance in the economic field, is provided via the Public Procurement Law numbered 4734 and the secondary legislation. Public contracts realized within the framework of procurement legislation which is a part of financial legislation and exceeding a certain amount, are finalized with the approval of the contract officer and are subject to pre fiscal control according to the Law of Public Financial Management and Control numbered 5018. The exposure of public contracts exceeding a certain amount to pre fiscal control causes the abolition of certain provisions’ implementation fields within the procurement legislation and constitutes a conflict situation between the two Law provisions. This article mentions about this conflict and the problem is intended to be solved with various proposed solutions

Kaynakça

  • Kitaplar
  • Altun, M. (2004). En Son Değişikliklerle Yeni Kamu İhale Düzeni Uygulama Esaslarının Açıklanması. Ankara: Yaklaşım Yayınları
  • Arslan, Ç. (2010). İhaleye Fesat Karıştırma Suçu. 2. Baskı. Ankara: Adalet Yayınevi
  • Baş, H. K. ve E. Y. Seyhan (2008).Yargı ve Kurul Kararları Işığında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve İlgili Mevzuat (Son Değişikliklerle).İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Başaran. A. S. ve H. Mat. (2003). Kamu İhale Mevzuatı. Ankara: Yaklaşım Yayıncılık
  • Bilir, H. (2004). İhale Piyasalarında Rekabet Politikaları, Rekabetin Sağlanması ve Korunması. Ankara: Rekabet Kurumu Yayını No:142
  • Doğanyiğit, S. (2010). Açıklamalı-İçtihatlı- Sorun Çözümlü Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Emek, U. (2002) Kamu İhalelerinde Rekabetin Sağlanması ve Korunması. Ankara: DPT Yayın No:2657. (http//ekutup.dpt.gov.tr)
  • Kutlu, M. (1997). İdare Sözleşmelerinde İhale Süreci. İzmir: DEÜHF. Döner Sermaye İşletmesi Yayınları. No:75.
  • Özek, A. ve O. Kaya (2003). Açıklamalı Kamu İhale Rehberi. 2. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Sayın, İ.H. (2008). Açıklamalı Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu. Ankara: İlksan Matbaası
  • Şahiner, M.S. (2012). Soru ve Açıklamalarla Kamu İhalelerinde Ekonomik ve Mali Yeterlik. Ankara: Matsa Basımevi
  • Uz, A. (2005). Kamu İhale Hukuku, Kamu Alımlarının Hukuksal Rejimi, İhale İşlemlerinden Kaynaklanan Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları (Şikayet- İtirazen Şikayet- yargısal Denetim). Ankara: Turhan Kitabevi
  • Yılmaz, B.M. (2007). Kamu Alımlarında İdari Denetim. Ankara: Yetkin Yayınları Süreli Yayınlar
  • Akyazı, A. (2012). Avrupa Birliğinin Kamu Alımları ve Sektörel Alımlara İlişkin Direktiflerinde Değişiklik Çalışmaları. İnsan, İnşaat Sanayii.132,82-89.
  • Altıparmak, C. (2012). İhaleye Fesat Karıştırma Suçu “Doğrudan Temin” Alımları İçin Geçerli Olabilir mi?. Güncel Mevzuat.80,34-42.
  • Kesik, A. (2005). 5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu Bağlamında ve AB Sürecinde Türk Kamu İç Malî Kontrol Sistemi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1, 94-114
  • Yülek, M. (2013). Kamu Satın Alırken Kazansın. Zaman Gazetesi.24.03.2013,8
  • Zengin, A ve M. İlbars, (2004). Kamu Alımlarında Ayrıcalık Uygulaması. Yaklaşım. 133.47-56 Raporlar
  • Kamu İhale Kurumu Kamu Alımları İzleme Raporları (2006 -2013)
  • Tezler ve Yayınlanmamış Makaleler
  • Özdemir. H.Ö. (2005), Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale İşlemleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 13 - 46, 06.07.2015

Öz

Kamu hizmetlerindeki artışa bağlı olarak mal, hizmet ve yapım işinden oluşan kamu alımları da artmaktadır. Daha fazla kamu kaynağının kullanımını gerektiren bu artış kamu alımlarının ekonomi içindeki önemini göstermektedir. GSYH içinde belli paya sahip kamu alımları politika aracı olarak ekonomik, mali ve sosyal alanda kullanılabilmektedir. Ekonomi dünyasında önemli bir yere sahip kamu alımlarında düzen tarihi gelişim seyri içinde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ikincil mevzuatı ile sağlanmaktadır. Mali mevzuatın bir parçası olan ihale mevzuatı çerçevesinde yapılan ve belli tutarı aşan kamu ihaleleri ihale kararına bağlanıp ihale yetkilisinin onayı ile kesinleştikten sonra 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre ön mali kontrole tabi tutulmaktadır. Belli tutarı aşan kamu alımlarının ön mali kontrole tabi tutulması ihale mevzuatında yer alan bazı hükümlerin uygulama alanının ortadan kaldırılmasına neden olmakta ve her iki Kanun hükümleri arasında çatışma alanı oluşturmaktadır. Bu makalede söz konusu çatışma alanına dikkat çekilmekte ve çözüm önerileri ile sorun giderilmeye çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Kitaplar
  • Altun, M. (2004). En Son Değişikliklerle Yeni Kamu İhale Düzeni Uygulama Esaslarının Açıklanması. Ankara: Yaklaşım Yayınları
  • Arslan, Ç. (2010). İhaleye Fesat Karıştırma Suçu. 2. Baskı. Ankara: Adalet Yayınevi
  • Baş, H. K. ve E. Y. Seyhan (2008).Yargı ve Kurul Kararları Işığında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve İlgili Mevzuat (Son Değişikliklerle).İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Başaran. A. S. ve H. Mat. (2003). Kamu İhale Mevzuatı. Ankara: Yaklaşım Yayıncılık
  • Bilir, H. (2004). İhale Piyasalarında Rekabet Politikaları, Rekabetin Sağlanması ve Korunması. Ankara: Rekabet Kurumu Yayını No:142
  • Doğanyiğit, S. (2010). Açıklamalı-İçtihatlı- Sorun Çözümlü Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Emek, U. (2002) Kamu İhalelerinde Rekabetin Sağlanması ve Korunması. Ankara: DPT Yayın No:2657. (http//ekutup.dpt.gov.tr)
  • Kutlu, M. (1997). İdare Sözleşmelerinde İhale Süreci. İzmir: DEÜHF. Döner Sermaye İşletmesi Yayınları. No:75.
  • Özek, A. ve O. Kaya (2003). Açıklamalı Kamu İhale Rehberi. 2. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Sayın, İ.H. (2008). Açıklamalı Kamu İhale Kanunu ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu. Ankara: İlksan Matbaası
  • Şahiner, M.S. (2012). Soru ve Açıklamalarla Kamu İhalelerinde Ekonomik ve Mali Yeterlik. Ankara: Matsa Basımevi
  • Uz, A. (2005). Kamu İhale Hukuku, Kamu Alımlarının Hukuksal Rejimi, İhale İşlemlerinden Kaynaklanan Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları (Şikayet- İtirazen Şikayet- yargısal Denetim). Ankara: Turhan Kitabevi
  • Yılmaz, B.M. (2007). Kamu Alımlarında İdari Denetim. Ankara: Yetkin Yayınları Süreli Yayınlar
  • Akyazı, A. (2012). Avrupa Birliğinin Kamu Alımları ve Sektörel Alımlara İlişkin Direktiflerinde Değişiklik Çalışmaları. İnsan, İnşaat Sanayii.132,82-89.
  • Altıparmak, C. (2012). İhaleye Fesat Karıştırma Suçu “Doğrudan Temin” Alımları İçin Geçerli Olabilir mi?. Güncel Mevzuat.80,34-42.
  • Kesik, A. (2005). 5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu Bağlamında ve AB Sürecinde Türk Kamu İç Malî Kontrol Sistemi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1, 94-114
  • Yülek, M. (2013). Kamu Satın Alırken Kazansın. Zaman Gazetesi.24.03.2013,8
  • Zengin, A ve M. İlbars, (2004). Kamu Alımlarında Ayrıcalık Uygulaması. Yaklaşım. 133.47-56 Raporlar
  • Kamu İhale Kurumu Kamu Alımları İzleme Raporları (2006 -2013)
  • Tezler ve Yayınlanmamış Makaleler
  • Özdemir. H.Ö. (2005), Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale İşlemleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aksoy, M. (2015). FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 13-46.
AMA Aksoy M. FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2015;4(1):13-46.
Chicago Aksoy, Mehmet. “FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2015): 13-46.
EndNote Aksoy M (01 Temmuz 2015) FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 13–46.
IEEE M. Aksoy, “FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 13–46, 2015.
ISNAD Aksoy, Mehmet. “FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (Temmuz 2015), 13-46.
JAMA Aksoy M. FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4:13–46.
MLA Aksoy, Mehmet. “FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 13-46.
Vancouver Aksoy M. FİNANSMANI BÜTÇEDEN KARŞILANAN KAMU ALIMLARINDA ÖN MALİ KONTROL ÇATIŞMA ALANI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(1):13-46.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload