Objectives: To collect and evaluate the students' views on practice hours of “Introduction to medical practice”, which has recently been included in the curriculum of phase I sessions. Study Design: The South East Thames (SETh) Short Interactive Course rating scale was administered to the students at the end of each practical session. The scale included 18 items, each of which was responded by one of the five choices and rated between 1 and 5. A mean score above 3 was considered to reflect a positive opinion. Results: The overall mean score for practical sessions was 4.02. The responses to Item 13 (I want to know more about this subject) received an average score greater than 4 points from all practices. Conclusion: The students' feedback was affirmative concerning the recently added lecture to the curriculum. Use of student feedback by curriculum lecturers as an educational tool will improve the quality of teaching. Turkish Başlık: Öğrenciler Eğitimi Değerlendiriyor: Tıbbi Pratiğe Giriş Dersinin Pratik Saatleri Anahtar Kelimeler: İletişim; eğitim programı; eğitim, medikal, temel tıp; feedback; model, eğitim; program değerlendirmesi; anket; öğretim Amaç: Fakültemizin birinci dönem ders programına ilk kez alınan “Tıbbi Pratiğe Giriş” dersinin pratik oturumları hakkında öğrenci değerlendirmelerinin saptanması amaçlandı. Çalışma Planı: “Tıbbi Pratiğe Giriş” dersinin pratik saatleri sonrasında öğrencilere “South East Thames (SETh) Kısa İnteraktif Kurs değerlendirme ölçeği” uygulandı. On sekiz sorudan oluşan ölçeğin seçeneklerine 1-5 arasında puan verildi. Bulunan ortalama değerlerin 3'den yüksek olması, yanıtın olumlu bir değerlendirmeyi yansıttığı şeklinde yorumlandı. Bulgular: Ölçeğin ortalama skoru 4.02 bulundu. Ölçekte yer alan “Artık bu konuda daha çok şey bilmek istiyorum.” önergesinin ortalama puanı, tüm derslerde 4'ün üzerinde idi. Sonuç: Bu yıl ilk kez programa alınan dersle ilgili, öğrencilerden olumlu tepki alındı. Öğretim görevlileri tarafından öğrencilerden geri bildirim alınması uygulamasının eğitimin kalitesini artıracağını düşünüyoruz.
Objectives: To collect and evaluate the students' views on practice hours of “Introduction to medical practice”, which has recently been included in the curriculum of phase I sessions. Study Design: The South East Thames (SETh) Short Interactive Course rating scale was administered to the students at the end of each practical session. The scale included 18 items, each of which was responded by one of the five choices and rated between 1 and 5. A mean score above 3 was considered to reflect a positive opinion. Results: The overall mean score for practical sessions was 4.02. The responses to Item 13 (I want to know more about this subject) received an average score greater than 4 points from all practices. Conclusion: The students' feedback was affirmative concerning the recently added lecture to the curriculum. Use of student feedback by curriculum lecturers as an educational tool will improve the quality of teaching. Turkish Başlık: Öğrenciler Eğitimi Değerlendiriyor: Tıbbi Pratiğe Giriş Dersinin Pratik Saatleri Anahtar Kelimeler: İletişim; eğitim programı; eğitim, medikal, temel tıp; feedback; model, eğitim; program değerlendirmesi; anket; öğretim Amaç: Fakültemizin birinci dönem ders programına ilk kez alınan “Tıbbi Pratiğe Giriş” dersinin pratik oturumları hakkında öğrenci değerlendirmelerinin saptanması amaçlandı. Çalışma Planı: “Tıbbi Pratiğe Giriş” dersinin pratik saatleri sonrasında öğrencilere “South East Thames (SETh) Kısa İnteraktif Kurs değerlendirme ölçeği” uygulandı. On sekiz sorudan oluşan ölçeğin seçeneklerine 1-5 arasında puan verildi. Bulunan ortalama değerlerin 3'den yüksek olması, yanıtın olumlu bir değerlendirmeyi yansıttığı şeklinde yorumlandı. Bulgular: Ölçeğin ortalama skoru 4.02 bulundu. Ölçekte yer alan “Artık bu konuda daha çok şey bilmek istiyorum.” önergesinin ortalama puanı, tüm derslerde 4'ün üzerinde idi. Sonuç: Bu yıl ilk kez programa alınan dersle ilgili, öğrencilerden olumlu tepki alındı. Öğretim görevlileri tarafından öğrencilerden geri bildirim alınması uygulamasının eğitimin kalitesini artıracağını düşünüyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2002 Sayı: 1 |