Objectives: Endeavors to improve medical education should aim to obtain students' contribution, participation, and views. Standardized student feedbacks are widely used in this respect. This study presented our experience with the formation and validation of feedback questionnaires specific to our faculty. Study Design: Issues of the questionnaire were determined at a meeting discussion of lecturers and academicians from various departments of the faculty. Then, the best expressing items of these issues were discussed and formulated. Those that were on educational environment were included into a separate questionnaire. The evaluation of the lessons was designed so that lessons with or without practical sessions were inquired by different questionnaires. A fiveitem Likert scale was used for the answers. All the questionnaires were then administered for validation to the first three graduate classes taking final exams of the fall term in the 2002-2003 educational period. Results: The reliability of the scales (Cronbach alpha) for the evaluation of the lessons with and without practical sessions was found as 0.9047 in 1.000 respondents, and 0.8018 in 967 respondents, respectively. Conclusion: The questionnaires were found eligible for routine use in drawing the students' contributions to the improvement of education and educational environment. Turkish Başlık: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi için Hazırlanan Öğrenci Geribildirim Ölçeklerinin Oluşturulması Deneyimi Anahtar Kelimeler: Eğitim programı; eğitim, medikal, temel tıp; geribildirim; model, eğitim; program değerlendirmesi; anket; öğretim Amaç: Tıp eğitimi ile ilgili çalışmaların bir bölümünü, öğrencilerin eğitimin geliştirilmesine katkılarının sağlanması ve görüşlerinin alınması oluşturmaktadır. Bu amaçla standart geribildirim ölçekleri kullanılmaktadır. Bu çalışmada, fakültemiz için hazırlanan öğrenci geribildirim ölçeklerini oluşturma aşamaları sunuldu. Çalışma Planı: Ölçeklerde bulunması öngörülen konular çeşitli anabilim dallarından davet edilen öğretim üyelerinin katıldığı bir toplantıda belirlendi. Bu maddeleri en iyi ifade eden sorular hazırlanarak tartışıldı ve ölçeklere son hali verildi. Eğitim ortamının değerlendirilmesi ile ilgili sorular ayrı bir ölçek haline getirildi. Ders değerlendirme ölçekleri ise uygulaması olan ve olmayan dersler için iki farklı şekilde düzenlendi. Ölçeklerin değerlendirilmesinde Likert tipi beşli yanıt anahtarı kullanıldı. Hazırlanan geribildirim ölçekleri pilot uygulama olarak 2002-2003 öğretim yılı güz dönemi final sınavına giren ilk üç dönem öğrencilerine uygulandı. Bulgular: Ders değerlendirme ölçeğinin Cronbach alfa değeri, uygulamalı derslere ait ölçek için 1000 deneklik değerlendirmede 0.9047, uygulamasız derslere ait ölçek için 967 deneklik değerlendirmede 0.8018 olarak hesaplandı. Sonuç: Oluşturulan ölçeklerin, öğrencilerin eğitime ve eğitim ortamının geliştirilmesine katkılarını sağlamak amacıyla kullanılabileceği sonucuna varıldı.
Objectives: Endeavors to improve medical education should aim to obtain students' contribution, participation, and views. Standardized student feedbacks are widely used in this respect. This study presented our experience with the formation and validation of feedback questionnaires specific to our faculty. Study Design: Issues of the questionnaire were determined at a meeting discussion of lecturers and academicians from various departments of the faculty. Then, the best expressing items of these issues were discussed and formulated. Those that were on educational environment were included into a separate questionnaire. The evaluation of the lessons was designed so that lessons with or without practical sessions were inquired by different questionnaires. A fiveitem Likert scale was used for the answers. All the questionnaires were then administered for validation to the first three graduate classes taking final exams of the fall term in the 2002-2003 educational period. Results: The reliability of the scales (Cronbach alpha) for the evaluation of the lessons with and without practical sessions was found as 0.9047 in 1.000 respondents, and 0.8018 in 967 respondents, respectively. Conclusion: The questionnaires were found eligible for routine use in drawing the students' contributions to the improvement of education and educational environment. Turkish Başlık: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi için Hazırlanan Öğrenci Geribildirim Ölçeklerinin Oluşturulması Deneyimi Anahtar Kelimeler: Eğitim programı; eğitim, medikal, temel tıp; geribildirim; model, eğitim; program değerlendirmesi; anket; öğretim Amaç: Tıp eğitimi ile ilgili çalışmaların bir bölümünü, öğrencilerin eğitimin geliştirilmesine katkılarının sağlanması ve görüşlerinin alınması oluşturmaktadır. Bu amaçla standart geribildirim ölçekleri kullanılmaktadır. Bu çalışmada, fakültemiz için hazırlanan öğrenci geribildirim ölçeklerini oluşturma aşamaları sunuldu. Çalışma Planı: Ölçeklerde bulunması öngörülen konular çeşitli anabilim dallarından davet edilen öğretim üyelerinin katıldığı bir toplantıda belirlendi. Bu maddeleri en iyi ifade eden sorular hazırlanarak tartışıldı ve ölçeklere son hali verildi. Eğitim ortamının değerlendirilmesi ile ilgili sorular ayrı bir ölçek haline getirildi. Ders değerlendirme ölçekleri ise uygulaması olan ve olmayan dersler için iki farklı şekilde düzenlendi. Ölçeklerin değerlendirilmesinde Likert tipi beşli yanıt anahtarı kullanıldı. Hazırlanan geribildirim ölçekleri pilot uygulama olarak 2002-2003 öğretim yılı güz dönemi final sınavına giren ilk üç dönem öğrencilerine uygulandı. Bulgular: Ders değerlendirme ölçeğinin Cronbach alfa değeri, uygulamalı derslere ait ölçek için 1000 deneklik değerlendirmede 0.9047, uygulamasız derslere ait ölçek için 967 deneklik değerlendirmede 0.8018 olarak hesaplandı. Sonuç: Oluşturulan ölçeklerin, öğrencilerin eğitime ve eğitim ortamının geliştirilmesine katkılarını sağlamak amacıyla kullanılabileceği sonucuna varıldı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 2003 Sayı: 1 |