The primary aim of this study is to emphasize the importance of adopting a holistic perspective when examining a destination and to reveal the complex network of relationships within the tourism ecosystem of the Rock Sites of Cappadocia (Avanos, Derinkuyu, Göreme, Kaymaklı, Ortahisar, Uçhisar ve Ürgüp). The absence or limited number of value chain analysis studies focused on the tourism sector in the area serves as another justification for this analysis. In this context, the study aims to conduct a value chain analysis of the tourism sector in the Rock Sitesi of Cappadocia, mapping out all significant sectors and subsectors present in the area. Additionally, the research seeks to understand the nature of the interactions between sectors, subsectors, and supporting elements, as well as their impact on the quality of goods and services provided. The study utilizes qualitative analysis methods to present the relationships between sectors and institutions based on data collected from key actors operating in the region. The findings offer a detailed overview of the tourism sector’s network structure, providing valuable insights into the dynamic level of relationships that shape the tourism value chain and contribute to competitive advantage in the region.
Destination value chain tourism clustering destination relationship network destination competitiveness sustainable tourism
Bu çalışmanın temel amacı, bir destinasyonun bütüncül bir bakış açısıyla ele alınmasının önemini vurgulamak ve bu bağlamda Kayalık Kapadokya Bölgesi’ndeki (Avanos, Derinkuyu, Göreme, Kaymaklı, Ortahisar, Uçhisar ve Ürgüp) turizm ekosisteminin karmaşık ilişki ağını ortaya koymaktır. Bölgede turizm sektörü üzerine yapılmış bir değer zinciri analizi çalışmasının bulunmaması veya sınırlı olması, bu analizin bir diğer gerekçesidir. Bu doğrultuda, çalışmada Kayalık Kapadokya Bölgesi turizm sektörünün değer zinciri analizi gerçekleştirilerek bölgede bulunan tüm önemli sektör ve alt sektörlerin haritalandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca, sektör, alt sektörler ve destekleyici unsurların birbirleriyle olan etkileşimlerinin niteliği, bu durumun mal ve hizmet sunumundaki nitelik üzerindeki etkisi anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında, bölgede faaliyet gösteren ana aktörlerden elde edilen verilerle, sektör ve kurumların diğer sektör ve unsurlarla olan ilişkileri nitel analiz yöntemleriyle ortaya koyulmuştur. Elde edilen bulgular, bölgenin turizm sektör ağ yapısına dair detaylı bir genel bakış sunarak, turizm değer zincirini şekillendiren ve rekabet avantajına katkıda bulunan dinamik ilişki düzeyi hakkında detaylı öngörüler sağlamaktadır.
destinasyon değer zinciri turizm kümelenmesi destinasyon ilişki ağı destinasyon rekabetçiliği sürdürülebilir turizm
Ahiler Kalkınma Ajansı
Bu araştırmada, verilerin toplanması ve işlenmesi sürecinde sağladığı destek için Ahiler Kalkınma Ajansı'na teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme , Sürdürülebilir Turizm |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 03 Sayı: 01 |