Sayısız çevresel, ekonomik ve sosyal
avantajlarına rağmen, yenilenebilir enerji kaynak ve teknolojileri dünyanın
birincil enerji arzının küçük bir bölümünü oluşturmaktadır. Sınırlı
kullanımının muhtemel nedeni, yeterli finansman eksikliği ve yatırımcıların
yenilenebilir girişimlerini finanse etme sürecinin uzunluğudur. Araştırmanın
amacı, imalat ve hizmet işletmelerinin yenilenebilir enerji hakkındaki tutum ve
algılarının firmaların özellik ve ölçeklerini dikkate alarak analiz etmektir.
Araştırmaya 104 imalat ve hizmet işletmesi katılmıştır. Çalışmanın verileri
araştırmacılarca hazırlanan ve 41 maddeden oluşan bir ölçek yardımıyla
toplanmıştır. Verilerin analizi için, frekans (f) yüzde (%)ve Faktör Analizi
ile betimsel istatistikten yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre genel
olarak işletmelerin yenilenebilir enerjiye yönelik olarak olumlu bir tutum
içinde oldukları, fakat bir kısmının da yenilenebilir enerji hakkında yeterince
fikir sahibi olmadığı belirlenmiştir. Yapılan Faktör Analizi sonucu
araştırmanın 9 faktörden oluştuğu ortaya çıkmıştır. Faktörler; 1.
Sürdürülebilir çevreci yatırımcı, 2. Bilinçli ve yenilenebilir enerji
güvenirliğini önemseyen yatırımcı, 3. Yenilenebilir enerjinin tanıtım ve
farkındalığına önem veren yatırımcı, 4. Yenilenebilir enerjinin tüketim ve
üretimini destekleyen yatırımcı, 5. Yenilenebilir enerjinin çevresel
zararlarına inanan yatırımcı, 6.Yenilenebilir enerjiye ilgisiz yatırımcı, 7.
Yenilenebilir enerjinin konvansiyonel enerjiye üstün olduğuna inanan yatırımcı,
8. Yenilenebilir enerji konusunda etnosentrik yatırımcı ve 9. Yenilenebilir
enerji maliyetini dikkate alan yatırımcı şeklinde adlandırılmıştır.
Yenilenebilir enerji imalat ve hizmet işletmeleri yenilenebilir enerji tutum ve algısı faktör analizi Bingöl
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14 |