Kamu
yönetiminin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışı, bu alanı siyaset ve
hukuk bilimleri yanı sıra yönetim bilimleri ile de bağlantılı hale getirmiştir.
Zaman içerisinde yönetim bilimi ile kamu yönetimi arasındaki ilişkiler, modern
kamu yönetimi anlayışına stratejik planlama ve performans yönetimi, kamu
işletmeciliği, toplam kalite yönetimi gibi işletme bilimi ile bağlantılı çeşitli
kavramların eklenmesine yol açmıştır. Farklı ölçeklerdeki yerel yönetim
birimlerinin, yeni yaklaşımları uygulama deneyimleri, kamu hizmetlerinin
gelişmesinde yerel yönetimlere laboratuar niteliği katmaktadır. İşletme
yönetiminde, özellikle pazarlama alanında güncel bir gözlemsel teknik olan
gizli müşteri araştırmaları, yerel hizmet kalitesinin geliştirilmesinde
katılımcı araçlar arasında ele alınmaya başlamıştır. Yerel yönetimler ilçe
sınırları içinde hem seçmenlerine, hem de ziyaretçilerine hizmet sunduğu için
burada denetimi yapan “gizli müşteri”, yerel yönetim alanında “gizli denetçi”
olarak nitelendirilebilir. Bu teknik kentsel alanda hizmet veren belediye
iştiraklerinin denetimine katkı sağlayabilir. Belediyelerin hizmet kalitesini
ölçme ve karşılaştırmada bu yöntem kullanılabilir. Bu çalışmada yerel
yönetimlerin gizli müşteri tekniği ile hizmet kalitelerini ölçme ve
iyileştirmelerinin mümkün olup olmadığı örnekler incelenerek tartışılacaktır. Bu
araştırmanın türü kavramsaldır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14 |