Bu çalışmanın amacı spor yapan ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi, tutum ve yaşam kalitelerinin incelenmesidir. Çalışmaya 527 erkek, 429 kadın toplam 956 üniversite öğrenci katılmıştır. Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi ve tutumunun belirlenmesinde Beslenme anketi kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitelerinin belirlenmesinde ise; Dünya Sağlı Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Demografik bilgilerin elde edilmesinde ise kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İstatistik analiz değerlendirilmesinde gruplar arası karşılaştırılmada Independent Samples T testi kullanılmıştır.
Beslenme dersi alanların ve spor yapan kişilerin beslenme bilgisi, beslenme tutumlarının, beslenme dersi almamış olanlara ve sedanterlere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu belirlenmiştir (P<0.05). Ayrıca beslenme dersi alanların ve spor yapan kişilerin yaşam kaliteleri beslenme dersi almamış olanlara ve sedanterlere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir(P<0.05).
Sonuç olarak beslenme ile ilgili eğitimin ve spor yapmanın beslenme tutumu ve yaşam kalitesini artırdığı göz önüne alınarak kişileri spora teşvik etmeye ve beslenme ile ilgili bilinçlendirmeler yapılması önerilmektedir. Yapılan aktivitelerin kişileri fizyolojik, psikolojik yönden rahatlattığı, spor yapmak ve beslenme konusunda bilgi sahibi olan kişilerinde yaşam kalitesini arttırabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 3 |