Çalışmanın amacı; görme engelli bireylerde sporun denge ve yürüme mesafesi üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya yaş ortalaması 14,31 ± 4,12 olan, 35 erkek, 23 kadın olmak üzere toplam 58 deneğin katılımı ile gerçekleşmiş olup iki gruba ayrılmıştır. 1. Grup; 5 yıl deneyimli n=31 görme engelli milli goalboll ve yüzme sporcularından, 2. Grup kontrol grubu olarak n=27 görme engelli sedanter deneklerden oluşmaktadır. Her iki grup arasında görme engel derecelerine göre B1 hiç görmeyen , B2 el şeklini algılayabilirler ancak görme keskinliği 20/600’den daha iyi değildir ve B3 20/600-60/600 görme gücüne sahiplerdir şeklinde sınıflandırma yapılmıştır. Katılımcıların denge ve yürüme mesafeleri Berg denge skalası ve 6 dakika yürüme testi ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizlerinde ikili karşılaştırmalar için Mann Whitney U testi, çoklu karşılaştırmalar için Kruskal Wallis H testi ve post hoc testi olarak Mann Whitney U kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p
The aim of this study was to investigate the effect of sports on balance and walking distance in visual impairment peoples. The average age of the study was 14,31 ± 4,12 with the participation of 58 individuls, 35 men and 23 women and assigned to two groups. Group 1, included 31 subjects who have visual impairments and become to graded the B1, B2 and B3 in national goalball and swimming team,experienced 5 years,, and group 2, included 27 sedantary subjects who have visually impairments and become to graded the B1 total blind , B2 they may perceive the shape of the hand, but the visual acuity is not better than 20/600 and B3 20 / 600-60 / 600 have sight The subject’s balance and walking distance were assessed with Berg balance scale and 6 minute walking test. The data were evaluated using Mann Whitney U test for paired comparisons, Kruskal Wallis H test for multiple comparisons and Mann Whitney U as post hoc test were used in the analyzes of the data. The level of significance was taken as p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 3 |