tespit etmek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçek için 50 soruluk madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşleri doğrultusunda 20’si olumlu ve 20’si olumsuz 40 madde taslak formuna alınmıştır. Hazırlanan taslak 500 öğrenciye uygulanmış, geçerli olan 400 anket sonucu Açıklayıcı faktör analizi AFA için kayıt edilmiştir. Elde edilen verilerin uygunluğu için Kaiser-Meyer-Olkin KMO değeri .94 ve Bartlett Testi sonucu birinci faktör yük değeri .45 ve üzeri olan 20 madde seçilmiştir. AFA sonucunda ölçekte kalan 20 maddenin Lisrel 8.8 paket programında yapılan analizleri sonucu uyum indekslerini düşürücü etkiye sahip 8, 12, 14 ve 32. maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Son olarak ise iç tutarlılık katsayısı Cronbach Alfa .90; yapı güvenirliliği katsayısı .89; açıklanan varyansı .55 olarak gerçekleşmiş ve 3’ü olumsuz ve 13’ü olumlu toplam 16 sorudan oluşan ölçek formu elde edilmiştir.
The aim of this study was to develop a reliable and valid attitude scale in order to assess the attitudes of the secondary school students towards handball branch. For scale 50 question substance pool was created and in accordance with the expert opinion 20 positive and 20 negative in total 40 questions were taken into the draft form. The prepared draft was applied to 500 students and 400 valid questionnaires results were recorded to program for exploratory factor analysis EFA . For the harmony of the obtained data, Kaiser-Meyer-Olkin KMO score 0,94 and 20 substances which had the first factor load value of Bartlett test result 0,45 and above, were chosen. The chosen substances were loaded Lisrel 8.8 program and with result of this program 8, 12, 14 and 32. items were removed because of the lowering effect of harmony indexes. Finally, the scale was realized as the internal consistency coefficient Cronbach's alpha 0,90; structural reliability coefficient 0,89; explained variance 0,55 and 16 question scale form which consisted of 3 negative and 13 positive question, was obtained
Secondary Education Handball Attitude Scale Validity Reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 11 Sayı: 1 |