Bu çalışmanın amacı; sınıf seviyesi ve sporla ilgili farklı özelliklerin kız öğrencilerinin beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlarına etkisini incelemektir. Araştırma örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezindeki devlet okullarına devam eden ve rastgele seçilen toplam 706 kız öğrenci oluşturdu. Araştırmada Koç 2013 , tarafından ortaokul öğrencileri için geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği BEDSDÖ ” ile öğrencilerin beden eğitimi dersi ve sporla ilgili bazı özelliklerini içeren anket uygulandı. Ölçeğin lise öğrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalışması yapıldı. Kız öğrencilerin sportmenlik ölçeğinden aldığı puanlar sınıf düzeyleri ile farklı değişkenlere göre okul takımlarında oynama, spor kulübünde oynama, okul ve kulüp dışında spor yapma, televizyonda maç izleme, gazetede spor haberlerini takip etme test edildi. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15 ve LISREL 8,7 programları kullanıldı. Ölçeğin faktör yapısını test etmek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi DFA sonucunda; uyum değerleri, kabul edilir düzeyde olduğu görüldü. Ölçeğin tamamının iç tutarlılık güvenirliği Cronbach Alpha .88 olarak hesaplandı. Ölçeğin lise öğrencileri için de kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu anlaşıldı. Elde edilen veriler ışığında kız öğrencilerin, sportmenlik davranışlarının bazı etkenlere göre farklılaştığı görüldü.
The aim of this study is to examine the effect of some sportive features of elementary and high school female students on their physical education course sportsmanship behaviors. The sample of the study consists of totally randomly selected 706 female students in Erzincan in 20132014 school year. In the study, “Physical Education Course Sportsmanship Behavior Scale” PECSBS and a survey which includes features of students related to physical education course and sports developed by Koç 2013 for elementary school students were used. The validity and reliability of the scale for high school students were also measured. It was also tested whether the scores of female students obtained in the sportsmanship scale differed according to their sportive features. In the analysis of the data, SPSS 15 and LISREL 8,7 programs were consulted. As a result of confirmatory factor analysis in order to test factor structure, consistency values were found to be admissible. Reliability of Cronbach Alpha internal consistency of the scale was .88. It was found that the scale was valid and reliable and could be used for high school students. In the light of the data collected, female students’ sportsmanship behaviors according to some factors differed.
Sportsmanship Behaviors Female Students Physical Education Course
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 10 Sayı: 2 |