Bu çalışmanın amacı; okullar arası sportif müsabakalara katılan öğrencilerin ders başarı durumlarının incelenmesidir. Bu çalışmanın evrenini, Gaziantep ili Merkez Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerindeki birbirinden farklı semtlerden seçilen 24 ilköğretim okulundaki 6. 7. ve 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Sadece 6. 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ve okullar arası sportif müsabakalara katılan öğrencilerin bir yıl öncesi 2007–2008 eğitim-öğretim yılı ve bir yıl sonrası 2008–2009 eğitim-öğretim yılına ait sayısal, sözel ve yetenek ders notlarının veri olarak kullanılması esas alınmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Tüm istatistiki analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin bir yıl öncesi ve bir yıl sonrası ders başarı durumlarından elde edilen notların normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek örneklem Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. Ders dışı sportif faaliyetlere katılan öğrencilerin sınıf, cinsiyet, sınıf cinsiyet, ölçüm, ölçüm sınıf, ölçüm cinsiyet ve ölçüm sınıf cinsiyet değişkenlerine göre sayısal, sözel ve yetenek derslerindeki başarı düzeyleri arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için, α=0,05 anlamlılık düzeyinde Tekrarlı Ölçümler Varyans Analizi Repeated Measure Analysis of Variance / RM-ANOVA testi, Within Subject Effects testi ve Betweeen Subject Effects testi uygulandı.
This study aims at examining the academic success state of the students who participated in interscholastic sports competitions. The universe of this study consists of 6th, 7th and 8th grade students chosen from 24 primary schools in different neighborhoods in Şahinbey and Şehitkamil districts of the province of Gaziantep. The usage of science and mathematical sciences, social sciences and sports and art sciences’ grade point average belonged to the previous and the next academic years of the 6th, 7th and 8th grade students who participated in interscholastic sports competition as data was taken as a basis The data were analyzed by means of SPSS 15.0 statistic program in computer environment. Significance level was accepted 0.05 in all statistical analyses. One sample Kolmogorov Smirnov test was applied in order to determine whether the data obtained from the lesson success states belonging to the previous and next years of the students showed normal distribution. Repeated Measure Analysis of Variance/RM ANOVA, Within Effects Test and Between Subject Effects Test at α=0.05 significance level were applied in order to determine whether there was a significant difference between the success state of students in science and mathematical sciences, social sciences and sports and art sciences according to the variables of grade, gender, grade × gender, measurement, measurement × grade, measurement × gender and measurement × grade × gender.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 3 |