Ankara Gençler Birliği Spor Kulübü’nün 2011 yılında açtığı yaz spor okullarına katılan ve devam eden çocukların ailelerinin psikolojik kazanımlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikte ve tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 115’i anne, 207’si baba olmak üzere toplam 322 veli’ den oluşmuştur. Araştırmanın verileri Çepikkurt 2005 tarafından geliştirilen ‘’Sporda Ailenin Psikolojik Kazanımlar Ölçeği’ ile toplanmıştır. Ölçek 32 maddeden oluşmakta olup dört alt boyutu ‘’Statü Kazanma’’, “ Benlik Saygısı’’, “Özdeşleşme’’, “Kontrol Edicilik’’ bulunmaktadır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı.90’dır. Toplanan veriler üzerinden t-testi, Kruskal Wallis testi ve tekyönlü varyans analiz testleri yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 15 Paket Programı kullanılmıştır. Değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0,05 önem düzeyi dikkate alınmıştır. Ailelerin çocuklarını Yaz Spor Okullarına göndermedeki en önemli kazanımları sırasıyla ‘’Kontrol Edicilik’’, ’’Benlik Saygısı’’, ’’Özdeşleşme’’ ve ‘’Statü Kazanma’’ alt boyutları olarak görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre Statü Kazanma ve Kontrol Edicilik alt boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanmazken, Benlik Saygısı ve Özdeşleşme alt boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanmıştır.
To identify the psychological achievement of families whose children participated and carried onSummer Sport School opened by Ankara Gençler Birliği Sport Club in 2011. Research wasconducted in descriptive survey model. This study consists of 115 mothers, 207 fathers, totally 322parents. Data was collected using "A scale of psychological gains in sports" developed by Cepikurt 2005 . Scale has 32 items and four sub-scales “supervising”, “identification”, “getting a socialstatus”, “self-respect” . The internal consistency coefficient is 0.90. Kruskal Wallis test, One-WayANOVA and T-Test were used to analyze collected data. SPSS 15.0 program was used to analyzedata. Value of 0.05 was considered to be the significance level.The most important achievement of families to send their children to Summer Sport School arerespectively "Supervising", "Self-Esteem", "Identification" and "Getting a Social Status". While nogender differences were found in sub-scales of getting a social status and supervising, significantdifferences were found in sub-scales self-esteem and identification. Significant relations were foundin getting a social status, self-esteem, identification and supervising sub-scales between agevariable. While no significant differences was found in sub-scale of getting a social status accordingto education variable, significant differences were found in self-esteem, identification andsupervising sub-scales between groups
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 1 |