Bu araştırmada ilköğretim okullarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi derslerinde en çok kullandıkları öğretim yöntemleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Aksaray ve Kırşehir illerinde yürütülen araştırmaya il merkezlerinde çalışan 55 ilköğretim okulu beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Survey yönteminin kullanıldığı araştırmanın verilerinin elde edilmesinde araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerine göre; beden eğitim öğretmenlerinin derslerinde en fazla gösteri, anlatım ve alıştırma yöntemlerini kullandıkları görülürken en az görevlendirme, değerlendirme ve medya yardımlı öğretim yöntemlerini kullandıkları görülmüştür. Cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda; bayan öğretmenler, erkek meslektaşlarına kıyasla görevlendirme yöntemini daha fazla tercih etmektedir. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri açısından sonuçlara bakıldığında; mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenler anlatım ve gösteri yöntemini daha fazla tercih ederken; mesleki kıdemi az olan öğretmenlerin eşli çalışma yöntemini daha fazla tercih ettikleri görülmüştür.
The purpose of this study is to determine teaching methods which are used mostly in the physical education courses according to views of physical education teachers. So firstly, the teaching methods which are preferred mostly are determined then the views about these methods are investigated comparatively according to sexuality and the experiences of the teachers. 55 physical education teachers have taken part in the study which has been carried out survey method and applied in Aksaray and Kırşehir provinces. While acquiring the data of the study; the questionnaire form has been used which has been prepared by the researcher. According to datas of the study; it is clearly seen that the teachers use demonstration, lecture and exercises methods mostly while they use tasking, evaluation and media assisted teaching methods least. The comparisons according to sexuality; female teachers prefer tasking method much more than their male colleagues. When we examine the results of the study according to experience of the teachers that is it clearly seen that more experienced teachers prefer lecture and demonstration methods much more, less experienced prefer pair work method more than them
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 1 |