The aim of this study was to examine the stress levels and sociodemographic characteristics of faculty members who do physical activity in their leisure time and those who do not.The sample of the study was consisted of 500 academicians who selected by scanning models from different universities in Konya, Turkey. 285 female and 215 male whose ages 25 more, participated the study, volunterely. A 5-Likert type scale was applied to participants to gather the data.To analyze the data One Way Analysis of Variance (ANOVA) and Independent Samples t Test were used. According to the results of the t test, significant differences were found between active and non-active academicians (p<0.05).The stress levels of physically active academicians were lower than non-active academicians in leisure times. Moreover, the stress levels of physically active female academicians were significantly lower than active males. The results of the ANOVA showed that there was a significant difference in stress levels of physcially non-active academicians related to their academic title (p<0.05).The lecturers' stress levels were significantly higher than the others.In stress level comparison according to place of duty, it was found that stress levels of academicians at Necmettin Erbakan University were higher than the academicians both at KTO Karatay University and Selçuk University.
Çalışmanın amacı; serbest zamanlarında fiziksel aktivite yapan ve yapmayan öğretim elemanlarının stres düzeylerinin ve sosyodemografik özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu Konya ilindeki farklı üniversitede görev yapan tarama modeli ile seçilmiş 500 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmaya yaş aralığı 25 üzeri olan 285 kadın 215 erkek öğretim elemanı katılmıştır. Katılanlara 5'li likert tipi ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde (SPSS 21.0) paket programı kullanılmıştır. Örneklemden alınan verilere Tek yönlü varyans analizi ve t testi analizleri uygulanmıştır. T testi sonuçlarına göre; fiziksel aktivite yapan ve yapmayan öğretim elemanlarının stres düzeylerinde anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0.05). Serbest zamanlarında fiziksel aktiviteye katılan öğretim elemanlarının stres düzeyleri yapmayanlara göre daha düşük çıkmıştır. Ayrıca fiziksel aktivite yapan kadın öğretim elemanlarının stres düzeyleri erkeklere göre anlamlı derecede düşük çıkmıştır (p<0.05). One Way Anova testi sonuçlarına göre; serbest zamanlarında fiziksel aktivite yapmayan öğretim elemanlarının stres düzeylerinde ünvana göre farklılık bulunmuştur (p<0.05). Buna göre öğretim görevlilerinin stres düzeyi diğer ünvanlara göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Görev yerine göre stres düzeyi karşılaştırmasında Necmettin Erbakan Üniversitesinde görev yapan akademik personelin stres düzeyinin hem KTO Karatay Üniversitesi hem de Selçuk Üniversitesi akademik personelinden yüksek stres düzeyine sahip olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 1 |