Ulaşım konusunda tüm dünyanın üzerinde durduğu elektrikli araçlar oldukça hızlı yaygınlaşmaktadır. Bu hızlı yayılma ile birlikte aracın sorunsuz yol alabilmesi için belirli aralıklarla şarj edilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, elektrikli araçlar için şarj istasyonları ve bunların enerji şebekesine entegrasyonunun önemi gündeme gelmiştir. Yapılan bu çalışmada Kocaeli Üniversitesi Umuttepe Yerleşkesi için gerçek veriler Digsilent Power Factory programına aktarılarak mevcut enerji dağıtım sisteminin elektrikli araç şarj istasyonu tasarım sorunu detaylı olarak ele alınmıştır. Böylece yakın gelecekte kampüste kurulması beklenen şarj istasyonları için çalışma rehber niteliğinde olacaktır. İlk olarak mevcut dağıtım sisteminin trafolarının % 80 yüklendiği bilindiği için bu yüklenme yüzdesi ile yük akışı elde edilmiştir. Böylece mevcut sisteme herhangi bir iyileştirme yapılmadan ne kadar şarj istasyonu eklenebileceği görülmüştür. Mevcut sisteme eklenebilecek maksimum şarj istasyonu sayısının gelecekte yetersiz olabileceği ön görülerek iki farklı yöntem önerisi ile şarj istasyonu sayısının artırılması hedeflenmiştir. İlk olarak sisteme uygun yeni trafo merkezleri eklenerek şarj istasyonu sayıları ve noktaları gösterilmiştir. Daha sonra ise oldukça popüler olan yenilenebilir enerji kaynaklarından güneş enerjisi ile kampüs için bir güneş panelli şarj istasyonu tasarlanmıştır. Yapılan tasarım Digsilent Power Factory programı ile mevcut sisteme entegre edilerek şarj istasyonu sayısı ve noktaları gösterilmiştir. Yapılan her bir simülasyon çalışması detaylı olarak incelenmiş ve mevcut sisteme etkisi gösterilmiştir.
Electric vehicles, which the world focuses on in terms of transportation, are becoming widespread very rapidly. With rapid growth, the vehicle needs to be charged periodically to drive without problems. Therefore, the issue of charging stations has also come to the fore with electric vehicles. In the study, real data for Kocaeli University Umuttepe Campus was transferred to the Dig Silent Power Factory program and the electric vehicle charging station issue of the current system was discussed in detail. Thus, the study will be a guide for charging stations expected to be installed on campus in the near future. Firstly, since it is known that the existing system transformers are loaded at 80%, the load flow was obtained with this loading percentage. Thus, it was seen how many charging stations could be added without making any improvements to the existing system. Considering that the maximum number of charging stations that can be added to the current system may be insufficient in the future, it is aimed to increase the number of charging stations with two different method suggestions. First, additional transformers are added to the system and the number and points of charging stations are shown. Later, a solar panel charging station was designed for the campus, using solar energy, one of the most popular renewable energy sources. The design was integrated into the existing system with the Dig Silent Power Factory program and the number and points of charging stations were shown. Each simulation study was examined in detail and its effect on the current system was shown.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Elektrik Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |