Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 25 - 26
https://doi.org/10.34248/bsengineering.1545258

Öz

Laboratuvar Teknolojisi Programı öğrencileri için, birinci sınıf ders müfredatında yer alan enstrümantal analiz dersi kapsamında T.C. Uşak Üniversitesi Bilimsel Analiz ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezinde (UBATAM) bir günlük eğitim düzenlenmiştir. Bu çalışmada gönüllü öğrencilerin UBATAM da gerçekleştirilen eğitim sonrası katıldıkları ankete verdikleri cevaplar ile, Shimadzu 2600i UV-DRS Spektrofotometre, Perkin Elmer Spectrum Two FT-IR Spektrofotometri, Phenom Marka Prox Model masaüstü Taramalı Elektron Mikroskobu, Agilent 6460 Triple Quad LC-MS/MS, Thermo Scientific ICap Q ICP-MS cihazlarını laboratuvarda kurulu bir şekilde görmelerinin derse ilgilerini arttırdığı ve softwareleri hakkında bilgi edinmelerinin eğitim ve öğretimlerine katkı sağladığı bulunmuştur. Ayrıca bir öğrenci hariç 37 öğrencinin ilk defa TS EN/IEC ISO 17025 uluslararası belgeli bir laboratuvarda bulunduklarını, Laboratuvar Çalışması ile laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği ve is hijyeni ile ilişkisi hakkında farkındalık kazandıklarını, eğitim ile ilgili okulun web sitesinde yayınlanan duyurular ve haberlerden memnun olduklarını ifade ettikleri bulunmuştur. SPSS programı kullanılarak hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ,916 bulunmuştur.

Etik Beyan

T.C. Uşak Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurul’undan bu araştırma kapsamında uygulanacak yöntemlerin etik olarak uygun olduğuna dair etik kurul onayı toplantı sayısının 3 olduğu, 12 Mart 2024 tarihli 2024-06 Karar numarasıyla alınmıştır. Yazar/lar tüm etik standartlara uyduklarını beyan ederler.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

Uşak Üniversitesi

Kaynakça

  • Akreditasyon Sertifikası Eki. 2021. URL: https://ubatam.usak.edu.tr/duyuru/690 ve URL: https://secure.turkak.org.tr/pdf/AB1285T.pdf?r=4476d9ad16fc437ba71d430407d0542e (erişim tarihi: 29 Ekim 2024).
  • Athare AE. 2018. Synthesis and characterisation of ZnO nanoparticals by XRD, EDX, SEM, FTIR and UV-DRS. Int J Sci Res Sci Eng Technol, 4: 627-631.

Evaluation of Laboratory Technology Program Students' Applied Training on Devices

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 25 - 26
https://doi.org/10.34248/bsengineering.1545258

Öz

Related to the instrumental analysis course, which is included in the 1st year course curriculum of the Laboratory Technology Program, a one-day training was organized at the Scientific Analysis and Technological Application and Research Center (USATRC) of Uşak University, Republic of Türkiye for Laboratory Technology program students. In this study, through the survey that volunteer students participated in after the training held at USATRC, Shimadzu 2600i UV-DRS Spectrophotometer, Perkin Elmer Spectrum Two FT-IR Spectrophotometry, Phenom Prox Model desktop Scanning Electron Microscope, Agilent 6460 Triple Quad LC-MS/MS, Thermo Scientific It was found that they stated that seeing these devices installed in the laboratory increased their interest in the instrumental course and that learning about these devices software contributed to their education and training. In addition, it was found that 37 students, except for one student, stated that they were in a TS EN ISO/IEC 17025 internationally certified laboratory for the first time and all students stated that they gained awareness about occupational health and safety and occupational hygiene and students stated that they were satisfied with the annunciation’s and news published on the school's internet page regarding one-day training. SPSS program was used for calculation and Alpha reliability coefficient was ,916.

Etik Beyan

The ethics committee approval regarding the ethical compliance of the methods to be applied within the scope of this research was obtained from the Scientific Research and Publication Ethics Committee of Uşak University, Science and Engineering, with the decision number 2024-06 dated 12 March 2024, with the number of meetings being 3. The author/s declare that they have complied with all ethical standards.

Destekleyen Kurum

unsupported

Proje Numarası

yok

Teşekkür

Universtiy of Uşak

Kaynakça

  • Akreditasyon Sertifikası Eki. 2021. URL: https://ubatam.usak.edu.tr/duyuru/690 ve URL: https://secure.turkak.org.tr/pdf/AB1285T.pdf?r=4476d9ad16fc437ba71d430407d0542e (erişim tarihi: 29 Ekim 2024).
  • Athare AE. 2018. Synthesis and characterisation of ZnO nanoparticals by XRD, EDX, SEM, FTIR and UV-DRS. Int J Sci Res Sci Eng Technol, 4: 627-631.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Moleküler Görüntüleme
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Melek Gökmen Karakaya 0000-0001-7178-6790

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 8 Eylül 2024
Kabul Tarihi 17 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökmen Karakaya, M. (t.y.). Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi. Black Sea Journal of Engineering and Science, 8(1), 25-26. https://doi.org/10.34248/bsengineering.1545258
AMA Gökmen Karakaya M. Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi. BSJ Eng. Sci. 8(1):25-26. doi:10.34248/bsengineering.1545258
Chicago Gökmen Karakaya, Melek. “Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi”. Black Sea Journal of Engineering and Science 8, sy. 1 t.y.: 25-26. https://doi.org/10.34248/bsengineering.1545258.
EndNote Gökmen Karakaya M Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi. Black Sea Journal of Engineering and Science 8 1 25–26.
IEEE M. Gökmen Karakaya, “Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi”, BSJ Eng. Sci., c. 8, sy. 1, ss. 25–26, doi: 10.34248/bsengineering.1545258.
ISNAD Gökmen Karakaya, Melek. “Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi”. Black Sea Journal of Engineering and Science 8/1 (t.y.), 25-26. https://doi.org/10.34248/bsengineering.1545258.
JAMA Gökmen Karakaya M. Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi. BSJ Eng. Sci.;8:25–26.
MLA Gökmen Karakaya, Melek. “Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi”. Black Sea Journal of Engineering and Science, c. 8, sy. 1, ss. 25-26, doi:10.34248/bsengineering.1545258.
Vancouver Gökmen Karakaya M. Laboratuvar Teknolojisi Programı Öğrencilerinin Cihazlara Yönelik Uygulamalı Eğitimi Değerlendirmesi. BSJ Eng. Sci. 8(1):25-6.

                                                24890