Eğitim kurumlarında eğitim gören öğrenci profillerindeki farklılık son dönemlerde hızla artmakta, eğitim açısından avantajlı ve dezavantajlı sayılan öğrenciler birlikte aynı sınıflarda eğitim ve öğretim çalışmalarına katılmaktadırlar. Salgın sürecinde tüm dünya ile eş güdümlü olarak ülkemizde de uygulanan uzaktan eğitim faaliyetlerinde özellikle dezavantajlı öğrencilerin almış olduğu eğitim ve öğretimin yeterliliği bu öğrencilerin akademik gelişimi açısından oldukça önemlidir. Yapılan araştırmanın temel problemi uzaktan eğitim sürecinde dezavantajlı öğrencilerin almış oldukları eğitim ve öğretimlerin yeterli olup olmamasıdır. Bu durumun nedenlerinin ortaya çıkarılması ise araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında yapılmış olup araştırmanın çalışma grubunu ise Mersin İli Tarsus İlçesinde merkez ve köy okullarında çalışan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden, fenomenoloji deseni kullanılarak toplanmış olup veri toplamak için ise yüz yüze görüşme tekniği tercih edilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formları hazırlanarak toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin elde edilmesi için katılımcılara “Salgın sürecinde uygulanan uzaktan eğitimde, sınıflarda bulunan dezavantajlı öğrencilerin aldıkları eğitimle alakalı düşüncelerinizi öğrenebilir miyim?” Sorusu sorulmuştur. Yapılan araştırmada sınıf öğretmenlerinin tamamı dezavantajlı öğrencilerin yeteri kadar eğitim alamadıklarını söyleyerek, 8 öğretmen maddi yönden dezavantaja, 6 öğretmen dezavantajlı öğrencilerin birebir eğitime ve birebir ilgiye ihtiyaç duyduklarını, 4 Katılımcı, dezavantajlı öğrencilerin sürecin olumsuzluklarına daha fazla maruz kaldıklarını, 2 katılımcı, dezavantajlı öğrencilerin veliler tarafından daha fazla ilgiye muhtaç olduklarını belirtmiştir. Araştırma sonucunda, dezavantajlı öğrencilerle yapılan eğitim öğretim çalışmalarında yüz yüze eğitime ve destek eğitimlere daha çok önem ve yer verilmesi önerisinde bulunulmuştur.
Covid-19 Sınıf öğretmeni Dezavantaj Destek eğitim Eğitimde dezavantaj
Makalenin yazımında ve yayımlanmasın emeği geçen herkese teşekkür ederim
The diversity in the profiles of students studying in educational institutions has been increasing rapidly in recent years, and students who are considered advantageous and disadvantaged in terms of education participate in education and training activities together in the same classes. In the distance education activities implemented in our country in coordination with the whole world during the epidemic process, the adequacy of the education and training received by the disadvantaged students is very important. The main problem of the research is whether the education and training received by the disadvantaged students in the distance education process is sufficient, and to reveal the reasons for this situation is the main purpose of the research. The research was carried out in the 2021-2022 academic year and the study group of the research consists of a total of 20 classroom teachers, 10 female and 10 male, working in central and village schools in Mersin Province Tarsus District. Data were collected from qualitative research methods, using phenomenology design. Face-to-face interview technique was used to collect data. The data were collected by preparing semi-structured interview forms by the researcher and subjected to content analysis. In order to obtain the data, the participants were asked, “Can I learn your thoughts about the education received by the disadvantaged students in the classrooms in the distance education applied during the epidemic process?” The question has been asked. In the research, all of the classroom teachers said that disadvantaged students could not get enough education, 8 teachers said that disadvantaged students needed one-to-one education and one-to-one attention, 6 teachers said that disadvantaged students were more exposed to the negativities of the process, 2 participants said that disadvantaged students were more exposed to the negativities of the process. indicated that they needed more attention. As a result of the research, it has been suggested to give more importance and place to face-to-face education and supportive education in education and training activities with disadvantaged students.
Covid-19 Classroom teacher Disadvantage Support education Disadvantage in education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Sosyolojisi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |