Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler

Yıl 2024, , 63 - 71, 15.07.2024
https://doi.org/10.52704/bssocialscience.1484753

Öz

Bu çalışmada bir iş yerinde çalışmakta olan lisansüstü öğrencilerinin okullarında ve iş yerlerinde karşılaştıkları problemleri belirlemek amaçlanmıştır. Nitel bir durum çalışması olarak tasarlanan bu araştırmanın çalışma grubunu 9 farklı üniversitede öğrenim görmekte olan 17 yüksek lisans ve doktora öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması sürecinde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre lisansüstü öğrencilerinin çalıştıkları iş yerlerinde en sık karşılaştıkları problemlerin izin alamama, iş yükünün artırılması, işe odaklanamama, mobbing ve eğitim alınan alanda değerlendirilmeme olduğu tespit edilmiştir. Yine sonuçlara göre lisansüstü öğrencilerinin öğrenim gördükleri okullarda karşılaştıkları problemler derse devam, danışmanın yetersiz rehberliği-iletişimi, fiziki alan yetersizliği, ulaşım, ders saatlerinin esnek olmayışı ve odaklanamama olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, motivasyon eksikliği, zamanı yönetememe, ekonomik sıkıntı, iş ve okulun farklı şehirlerde olması ve yeterli girişkenlik gösterememe durumlarını kendilerinden kaynaklanan sorunlar olarak görmektedirler. Sorun olarak nitelendirilen durumların çözümü için öğrenciler tarafından çeşitli yollar geliştirildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin karşılaştıkları problemleri; amirleri ile iyi ilişkiler geliştirerek, motivasyonlarını yüksek tutarak, farklı kaynaklara yönelerek, arkadaşlarından destek alarak, danışmanları ile iletişim kurarak, zamanı etkili kullanarak çözdükleri saptanmıştır. Ayrıca bazı öğrencilerin sorunlarını çözmek için hiçbir çaba sarf etmedikleri belirlenmiştir. Ortaya çıkan bulgu ve sonuçlara dayanarak, araştırmacılar ve uygulayıcılara yönelik, birtakım öneriler geliştirilmiştir.

Etik Beyan

Araştırmada veri toplama işlemi Iğdır Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu Başkanlığından alınan 29/12/2020 toplantı tarih ve 2020/33 sayılı etik kurul izin yazısı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde etik kurallara bağlı kalınmıştır.

Destekleyen Kurum

Çalışmada herhangi bir dış destek ya da fondan yararlanılmamıştır.

Kaynakça

  • Amsterdamski S. 1992. Between history and method. Springer, Dordrecht, Netherland, pp: 9-26.
  • Arabacı İB, Akıllı C. 2013. Lisansüstü öğretimde öğrenci sorunları. İçinde: VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu 14-15 Mayıs, Sakarya, Türkiye, pp: 124.
  • Avcı F, Akdeniz EC. 2021. Lisansüstü eğitimlerine devam eden okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. JRES, 8(1): 122-141.
  • Azelin MN, Abdul Majid F. 2009. A case study on the challenges of postgraduate TESL Adult Learn, 3(6): 1-19.
  • Balcı A. 2015. Sosyal bilimlerde araştırma. PegemA Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 398.
  • Boneva T, Golin M, Rauh C. 2022. Can perceived returns explain enrollment gaps in postgraduate education?. Labour Econ, 77: 101998.
  • Creswell JW. 2014. Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Eğiten Kitap. Ankara, Türkiye, pp: 116.
  • Çalışoğlu M, Yalvaç AS. 2019. The difficulties that the teachers who continue master of science education experience. IES, 12(4): 100-109.
  • Deniz M, Çoban R. 2017. Örgütsel iklimin çalışan bağlılığına etkisi ve bir araştırma. Birey Toplum Sos Bil Derg, 6(2): 49-72.
  • Dikmen M, Tuncer M. 2016. Lisansüstü eğitim yapan öğrencilerin danışmanlarından beklentileri: Eğitim bilimleri bölümü anabilim dalları örneği. IV. Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Bildiriler Kitabı, 27-30 Ekim, Antalya, Türkiye, pp: 270-283.
  • Donina IA, Lyakh YA, Khachaturova KR. 2022. Role of educational institutions in shaping the ecosystem of the region. International Scientific and Practical Conference Strategy of Development of Regional Ecosystems “Education-Science-Industry”(ISPCR 2021), December 7-8, Veliky Novgorod, Russia, pp: 570-578.
  • Erlandson DA, Harris EL, Skipper BL, Allen SD. 1993. Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage Publications, Thousand Oaks, US, pp: 224.
  • Gloria IN, Nonye EC, Chinyere OS, Chima IR. 2016. Students’ challenges in postgraduate research: The case of National Open University of Nigeria. IJIR, 2(9).
  • Gömleksiz MN, Yıldırım F. 2013. Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 14-15 Mayıs, Sakarya, Türkiye, pp: 68-74.
  • Hormio S, Reijula S. 2024. Universities as anarchic knowledge institutions. Soc Epistemol, 38(2): 119-134.
  • Igun SE. 2010. Difficulties and motivation of postgraduate students in selected Nigerian universities. LPP Paper, 20210: 369.
  • Johnson B, Christensen L. 2004. Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Pearson Education Inc, California, US, pp: 621.
  • Karakütük K. 1989. Türkiye’de lisansüstü öğretim, sorunları ve çözüm önerileri. JFES, 22(1): 505-528.
  • Karaman S, Bakırcı F. 2010. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. SBAD, 5(2): 94-114.
  • Karasar N. 2005. Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Türkiye, pp: 368.
  • Kondusova YV, Venevtseva NV, Gridneva LG, Karpukhin GN. 2022. A system of financial and non-financial rewards as a tool for increasing motivation for professional improvement. Method Technol Contin Profes Educ, 2: 42-45.
  • Kubalskyi O. 2022. Implementing scientific education in the universities and attracting talented youth to science. Fìlos Osv, 28(2): 118-128.
  • Levchenko O, Dyak T, Hrytsıuk Y. 2021. The elite of the information society: challenges of modern world. EHS SS, 2: 86-97.
  • Lincoln YS, Guba EG. 1985. Naturalistic inquiry. SAGE, California, US.
  • Lyz NA, Istratova O, Golubeva EV. 2023. Working students: Educational success and subjective well-being. Vysš obraz Ross, 32(2): 80-96
  • Makondo L. 2010. University students are being failed by the ‘qualified’: Cry from seven African universities. PTSE, 5(3): 263-276.
  • Mariano LJ, Potane J. 2022. Benefits and difficulties of postgraduate student-researchers: A qualitative inquiry. IJSSHI, 9(03): 6852-6861.
  • Merriam SB. 2018. Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 308.
  • Moonsamy A. 2020. Postgraduate education: personal, organisational and higher educational barriers experienced by radiographers in KwaZulu-Natal. PhD Thesis, Durban University of Technology, Faculty of Health Sciences, Durban, South Africa, pp: 65.
  • Nayır F. 2011. Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. AÜEBFD, 44(2): 199-222.
  • Öğün MN, Öznacar B, Tatar A, Debeş G. 2020. Information technologies and reaching to information society. REICE, 8(16): 412-449.
  • Özmen ZM, Güç FA. 2013. Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. J Higher Edu Sci, (3): 214-219.
  • Patton MQ. 2005. Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd., New York, US, pp: 688.
  • Patton MQ. 2018. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara, Türkiye, pp: 684.
  • Potas N, Akçil Ok M. 2020. Örnekleme yöntemleri. İçinde Erçetin Ş. Ş, Editör. Araştırma Teknikleri. Nobel Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 143-162.
  • Ruano-Borbalan JC. 2017. Technology, science and society: Norms, cultures, and institutions matter. JIE&M, (1): 3-8.
  • Schieffer A, Lessem R. 2016. Integral development: Realising the transformative potential of individuals, Organisations and societies. Routledge, England, UK, pp: 543.
  • Silverman D. 2010. Doing qualitative research. Sage Publication, CA, US, pp: 656.
  • Stake RE. 2005. Qulitative case studies. In Denzin N. K, Lincoln Y. S, Editors. The Sage handbook of qulitative research. Sage Publication, Thousand Oaks, CA, US, pp: 992.
  • Tomashevska TV. 2018. Features of the competence of the political and governing elite in the information society. Asp Pub Upr, 6(11-12): 13-20.
  • Topal M, Sağlam Hİ, Akgün ÖA. 2017. Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VIII. International Graduate Education Symposium Proceeding Book, 11 - 12 Mayıs, Girne, Cyprus-KKTC, pp: 109-117.
  • Torun Ateş Z, Telli B, Aras T, Beyaztaş H. 2023. Lisansüstü eğitim yapan öğretmenlerin yaşadığı sorunlar, ASR J, 8(50): 2862-2870.
  • Tumin T, Faizuddin A, Mansir F, Purnomo H, Aisyah N. 2020. Working students in higher education: Challenges and solutions. AJIE, 4(1): 79-89.
  • Wisker G, Robinson GD, Leibowitz B. 2019. The purpose and impact of postgraduate knowledge. Stud Grad Postdr Educ, 10(3): 160-172.
  • Yasmin F, Saeed M, Ahmad N. 2018. Challenges faced by postgraduate students: A case study of a private university in Pakistan. JEHD, 7(1): 109-116.
  • Yates TM, Tyrell FA, Masten AS. 2015. Resilience theory and the practice of positive psychology from individuals to societies. In Positive psychology in practice: promoting human flourishing in work, health, education, and everyday Life, ed. Stephen Joseph, John Wiley & Sons, Hoboken, US, pp: 773-788.
  • Yıldırım A, Şimşek H. 2018. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 448.
  • Yin RK. 2012. Applications of case study research. Sage, Thousand Oaks, US, pp: 264.
  • Yin RK. 2009. Case study research: Design and methods. Sage, Thousand Oaks, US, pp: 312.
  • Yök. 2016. Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. URL: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 (erişim tarihi: 19 Kasım 2023).
  • Yök. 2024. Yök istatistikleri. URL: https://istatistik.yok.gov.tr/ (erişim tarihi: 19 Mart 2024).
  • Zimmerman MA. 1995. Psychological empowerment: Issues and illustrations. Am J Commun Psychol, 23: 581-599.

The Problems Faced by Working Postgraduate Students

Yıl 2024, , 63 - 71, 15.07.2024
https://doi.org/10.52704/bssocialscience.1484753

Öz

In this study, it was aimed to determine the problems encountered by graduate students working in a workplace in their schools and workplaces. The study group of this research, which was designed as a qualitative case study, consists of 17 master's and doctoral students studying in 9 different universities. Semi-structured interview forms developed by the researchers were used in the data collection process. The data were analyzed by content analysis method. According to the results of the study, it was determined that the most common problems encountered by graduate students in their workplaces were not being able to take leave, increasing the workload, not being able to focus on work, mobbing and not being evaluated in the field of education. Again, according to the results, the problems encountered by graduate students in the schools where they study were determined as class attendance, inadequate guidance-communication of the advisor, insufficient physical space, transportation, inflexibility of course hours and inability to focus. Students see lack of motivation, inability to manage time, economic hardship, work and school being in different cities, and not showing enough initiative as problems arising from themselves. It was determined that students developed various ways to solve the situations characterized as problems. It was found that students solved the problems they faced by developing good relations with their supervisors, keeping their motivation high, turning to different resources, getting support from their friends, communicating with their advisors, and using time effectively. It was also found that some students did not make any effort to solve their problems. Based on the findings and results, some suggestions were developed for researchers and practitioners.

Kaynakça

  • Amsterdamski S. 1992. Between history and method. Springer, Dordrecht, Netherland, pp: 9-26.
  • Arabacı İB, Akıllı C. 2013. Lisansüstü öğretimde öğrenci sorunları. İçinde: VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu 14-15 Mayıs, Sakarya, Türkiye, pp: 124.
  • Avcı F, Akdeniz EC. 2021. Lisansüstü eğitimlerine devam eden okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. JRES, 8(1): 122-141.
  • Azelin MN, Abdul Majid F. 2009. A case study on the challenges of postgraduate TESL Adult Learn, 3(6): 1-19.
  • Balcı A. 2015. Sosyal bilimlerde araştırma. PegemA Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 398.
  • Boneva T, Golin M, Rauh C. 2022. Can perceived returns explain enrollment gaps in postgraduate education?. Labour Econ, 77: 101998.
  • Creswell JW. 2014. Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Eğiten Kitap. Ankara, Türkiye, pp: 116.
  • Çalışoğlu M, Yalvaç AS. 2019. The difficulties that the teachers who continue master of science education experience. IES, 12(4): 100-109.
  • Deniz M, Çoban R. 2017. Örgütsel iklimin çalışan bağlılığına etkisi ve bir araştırma. Birey Toplum Sos Bil Derg, 6(2): 49-72.
  • Dikmen M, Tuncer M. 2016. Lisansüstü eğitim yapan öğrencilerin danışmanlarından beklentileri: Eğitim bilimleri bölümü anabilim dalları örneği. IV. Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Bildiriler Kitabı, 27-30 Ekim, Antalya, Türkiye, pp: 270-283.
  • Donina IA, Lyakh YA, Khachaturova KR. 2022. Role of educational institutions in shaping the ecosystem of the region. International Scientific and Practical Conference Strategy of Development of Regional Ecosystems “Education-Science-Industry”(ISPCR 2021), December 7-8, Veliky Novgorod, Russia, pp: 570-578.
  • Erlandson DA, Harris EL, Skipper BL, Allen SD. 1993. Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Sage Publications, Thousand Oaks, US, pp: 224.
  • Gloria IN, Nonye EC, Chinyere OS, Chima IR. 2016. Students’ challenges in postgraduate research: The case of National Open University of Nigeria. IJIR, 2(9).
  • Gömleksiz MN, Yıldırım F. 2013. Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 14-15 Mayıs, Sakarya, Türkiye, pp: 68-74.
  • Hormio S, Reijula S. 2024. Universities as anarchic knowledge institutions. Soc Epistemol, 38(2): 119-134.
  • Igun SE. 2010. Difficulties and motivation of postgraduate students in selected Nigerian universities. LPP Paper, 20210: 369.
  • Johnson B, Christensen L. 2004. Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Pearson Education Inc, California, US, pp: 621.
  • Karakütük K. 1989. Türkiye’de lisansüstü öğretim, sorunları ve çözüm önerileri. JFES, 22(1): 505-528.
  • Karaman S, Bakırcı F. 2010. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. SBAD, 5(2): 94-114.
  • Karasar N. 2005. Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Türkiye, pp: 368.
  • Kondusova YV, Venevtseva NV, Gridneva LG, Karpukhin GN. 2022. A system of financial and non-financial rewards as a tool for increasing motivation for professional improvement. Method Technol Contin Profes Educ, 2: 42-45.
  • Kubalskyi O. 2022. Implementing scientific education in the universities and attracting talented youth to science. Fìlos Osv, 28(2): 118-128.
  • Levchenko O, Dyak T, Hrytsıuk Y. 2021. The elite of the information society: challenges of modern world. EHS SS, 2: 86-97.
  • Lincoln YS, Guba EG. 1985. Naturalistic inquiry. SAGE, California, US.
  • Lyz NA, Istratova O, Golubeva EV. 2023. Working students: Educational success and subjective well-being. Vysš obraz Ross, 32(2): 80-96
  • Makondo L. 2010. University students are being failed by the ‘qualified’: Cry from seven African universities. PTSE, 5(3): 263-276.
  • Mariano LJ, Potane J. 2022. Benefits and difficulties of postgraduate student-researchers: A qualitative inquiry. IJSSHI, 9(03): 6852-6861.
  • Merriam SB. 2018. Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 308.
  • Moonsamy A. 2020. Postgraduate education: personal, organisational and higher educational barriers experienced by radiographers in KwaZulu-Natal. PhD Thesis, Durban University of Technology, Faculty of Health Sciences, Durban, South Africa, pp: 65.
  • Nayır F. 2011. Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. AÜEBFD, 44(2): 199-222.
  • Öğün MN, Öznacar B, Tatar A, Debeş G. 2020. Information technologies and reaching to information society. REICE, 8(16): 412-449.
  • Özmen ZM, Güç FA. 2013. Doktora eğitimi ile ilgili yaşanan zorluklar ve baş etme stratejileri: Durum çalışması. J Higher Edu Sci, (3): 214-219.
  • Patton MQ. 2005. Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd., New York, US, pp: 688.
  • Patton MQ. 2018. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara, Türkiye, pp: 684.
  • Potas N, Akçil Ok M. 2020. Örnekleme yöntemleri. İçinde Erçetin Ş. Ş, Editör. Araştırma Teknikleri. Nobel Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 143-162.
  • Ruano-Borbalan JC. 2017. Technology, science and society: Norms, cultures, and institutions matter. JIE&M, (1): 3-8.
  • Schieffer A, Lessem R. 2016. Integral development: Realising the transformative potential of individuals, Organisations and societies. Routledge, England, UK, pp: 543.
  • Silverman D. 2010. Doing qualitative research. Sage Publication, CA, US, pp: 656.
  • Stake RE. 2005. Qulitative case studies. In Denzin N. K, Lincoln Y. S, Editors. The Sage handbook of qulitative research. Sage Publication, Thousand Oaks, CA, US, pp: 992.
  • Tomashevska TV. 2018. Features of the competence of the political and governing elite in the information society. Asp Pub Upr, 6(11-12): 13-20.
  • Topal M, Sağlam Hİ, Akgün ÖA. 2017. Lisansüstü öğrencilerin ve öğretim elemanlarının gözünde lisansüstü eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VIII. International Graduate Education Symposium Proceeding Book, 11 - 12 Mayıs, Girne, Cyprus-KKTC, pp: 109-117.
  • Torun Ateş Z, Telli B, Aras T, Beyaztaş H. 2023. Lisansüstü eğitim yapan öğretmenlerin yaşadığı sorunlar, ASR J, 8(50): 2862-2870.
  • Tumin T, Faizuddin A, Mansir F, Purnomo H, Aisyah N. 2020. Working students in higher education: Challenges and solutions. AJIE, 4(1): 79-89.
  • Wisker G, Robinson GD, Leibowitz B. 2019. The purpose and impact of postgraduate knowledge. Stud Grad Postdr Educ, 10(3): 160-172.
  • Yasmin F, Saeed M, Ahmad N. 2018. Challenges faced by postgraduate students: A case study of a private university in Pakistan. JEHD, 7(1): 109-116.
  • Yates TM, Tyrell FA, Masten AS. 2015. Resilience theory and the practice of positive psychology from individuals to societies. In Positive psychology in practice: promoting human flourishing in work, health, education, and everyday Life, ed. Stephen Joseph, John Wiley & Sons, Hoboken, US, pp: 773-788.
  • Yıldırım A, Şimşek H. 2018. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, Türkiye, pp: 448.
  • Yin RK. 2012. Applications of case study research. Sage, Thousand Oaks, US, pp: 264.
  • Yin RK. 2009. Case study research: Design and methods. Sage, Thousand Oaks, US, pp: 312.
  • Yök. 2016. Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. URL: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 (erişim tarihi: 19 Kasım 2023).
  • Yök. 2024. Yök istatistikleri. URL: https://istatistik.yok.gov.tr/ (erişim tarihi: 19 Mart 2024).
  • Zimmerman MA. 1995. Psychological empowerment: Issues and illustrations. Am J Commun Psychol, 23: 581-599.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Kenan Çiftçi 0000-0002-1719-8186

Sait Akbaşlı 0000-0001-9406-8011

Erken Görünüm Tarihi 9 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 6 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Çiftçi, K., & Akbaşlı, S. (2024). Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler. Black Sea Journal of Public and Social Science, 7(2), 63-71. https://doi.org/10.52704/bssocialscience.1484753
AMA Çiftçi K, Akbaşlı S. Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler. BSJ Pub. Soc. Sci. Temmuz 2024;7(2):63-71. doi:10.52704/bssocialscience.1484753
Chicago Çiftçi, Kenan, ve Sait Akbaşlı. “Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler”. Black Sea Journal of Public and Social Science 7, sy. 2 (Temmuz 2024): 63-71. https://doi.org/10.52704/bssocialscience.1484753.
EndNote Çiftçi K, Akbaşlı S (01 Temmuz 2024) Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler. Black Sea Journal of Public and Social Science 7 2 63–71.
IEEE K. Çiftçi ve S. Akbaşlı, “Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler”, BSJ Pub. Soc. Sci., c. 7, sy. 2, ss. 63–71, 2024, doi: 10.52704/bssocialscience.1484753.
ISNAD Çiftçi, Kenan - Akbaşlı, Sait. “Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler”. Black Sea Journal of Public and Social Science 7/2 (Temmuz 2024), 63-71. https://doi.org/10.52704/bssocialscience.1484753.
JAMA Çiftçi K, Akbaşlı S. Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler. BSJ Pub. Soc. Sci. 2024;7:63–71.
MLA Çiftçi, Kenan ve Sait Akbaşlı. “Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler”. Black Sea Journal of Public and Social Science, c. 7, sy. 2, 2024, ss. 63-71, doi:10.52704/bssocialscience.1484753.
Vancouver Çiftçi K, Akbaşlı S. Çalışan Lisansüstü Öğrencilerinin Karşılaştıkları Problemler. BSJ Pub. Soc. Sci. 2024;7(2):63-71.

                              22964