Salgın sürecinde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetlerini sorunsuz bir şekilde yürütebilmek için gerekli olan eğitim materyallerinin yeterliliği eğitim öğretim adına oldukça önemlidir. Araştırmanın temel problemi uzaktan eğitim sürecindeki eğitim materyallerinin yeterli olup olmaması, bu durumun ortaya çıkarılması da araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında yapılmış olup araştırmanın çalışma grubunu ise Mersin İli Tarsus İlçesinde merkez ve köy okullarında çalışan 10’u kadın 10’u erkek olmak üzere toplam 20 sınıf öğretmeninden oluşturmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden, fenomenoloji deseni kullanılarak toplanmıştır. Veri toplamak için ise yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından görüşme formları hazırlanarak toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin elde edilmesi için katılımcılara “Salgın sürecinde uygulanan uzaktan eğitim sürecinde eğitim materyali size göre yeterli miydi? Neler söylersiniz?” Sorusu sorulmuştur. Yapılan araştırmada, sınıf öğretmenlerinin %75’nin eğitim materyallerinin yetersiz, %25’nin ise bu süreçte eğitim materyallerinin yeterli olduğunu belirtmiştir. Araştırma sonucunda, uzaktan eğitim süreçlerinin daha verimli geçirilebilmesi için ilkokullara uygun olarak web 2.0 araçlarının daha yaygın olarak kullanılması önerisinde bulunulmuştur.
makalenin yayın sürecinde emeği geçen herkese şimdiden teşekkür ediyorum...
In the distance education applied during the Covid-19 epidemic process, it is very important that the educational materials necessary for the classroom teachers to carry out their education and training activities are sufficient. The main problem of the research is whether the educational materials in the distance education process are sufficient, and revealing this situation constitutes the main purpose of the research. The research was carried out in the 2021-2022 academic year and the study group of the research consists of a total of 20 classroom teachers, 10 female and 10 male, working in central and village schools in Mersin Province Tarsus District. Data were collected from qualitative research methods, using phenomenology design. Phenomenology is a pattern used in cases and situations that individuals know, see or are aware of and do not have in-depth knowledge of events. Face-to-face interview technique was used to collect data. The data were collected by preparing interview forms by the researcher and subjected to content analysis. In order to obtain the data, the participants were asked, “Was the training material sufficient for you during the distance education process applied during the epidemic? What would you say?" The question has been asked. In the study, 75% of the classroom teachers stated that the educational materials were insufficient, while 25% stated that the educational materials were sufficient in this process. As a result of the research, it has been suggested that web 2.0 tools should be used more widely in accordance with primary schools in order to pass the distance education processes more efficiently.
Covid-19 Distance education Classroom teacher Educational material
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |