Bu çalışma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğrencilerinin kitle iletişim araçları ve finansal tutum ve davranışlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma deseninin benimsendiği bu çalışmada verilerin toplanmasında anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 257 öğrenciye anket uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin büyük bir kısmı kredi kartı kullanmakta, ancak kredi kartlarının faiz oranlarını bilmemektedir. Öğrencilerin çoğunluğu sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanmakta olup, Instagram en popüler platform olarak öne çıkmaktadır. Ekonomi haberlerine olan ilgi düşük seviyelerde kalmakta ve öğrenciler dijital medyayı geleneksel medyaya tercih etmektedir. Bu durum, medya kuruluşlarının finansal eğitim ve bilgilendirme konularında dijital platformlara uyarlanmış daha etkili programlar geliştirmesi gerektiğini göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin ekonomi haberlerini düzenli olarak takip etme alışkanlıklarının düşük olması, genç nesile yönelik stratejilerin yeniden gözden geçirilmesini zorunlu kılmaktadır.
Finansal tutum Finansal davranış Kitle iletişim araçları Sosyal medya
-
The aim of this study is to investigate the attitudes and behaviors of student of Agricultural Faculty at Kahramanmaraş Sütçü İmam University regarding mass media and finance. Adopting a quantitative research design, the study employed a survey method for data collection. As part of the study, 257 student were surveyed and the data obtained was analyzed. The result of the study, show that most stundets use credit cards, do not knoe the interest rates of credit cards. The majority of student actively use social media platforms, with Instagram being the most popılar platform. Interest in economic new remains low and students prefer digital media to traditional media. This suggest that the media should develop more effective financial education and information programs on digital platforms. In addition, the low regularity with which students follow economic news makes it imperative to reconsider strategies for the younger generation.
Financial attitudes Financial behaviors Mass communication tools Social media
-
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Uygulamalı Sosyoloji, Program Değerlendirmesi ve Sosyal Etki Değerlendirmesi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |