Bu fenomenoloji çalışması, üniversite ortamının, öğretmen adaylarının geçmiş eğitim deneyimleri üzerine düşünmek ve gelecek planlarını inşa etmede nasıl kişisel bir uyanış yeri haline geldiğini açıklamayı amaçlamaktadır. Başka bir deyişle, bu çalışma, üniversite deneyiminin, eğer barışı teşvik etmek için anlamlı bir şekilde inşa edilirse, öğretmen adaylarının barış eğitimi uygulamaları için gerekli becerilerle donatılabileceğini, onların barış ve şiddet hakkında geçmişte öğrendikleri olumsuz bilgileri eleştirel olarak gözden geçirmelerine ve bu öğrendiklerini anlamlı ve olumlu bir biçimde dönüştürmelerine yardımcı olabileceğini savunuyor. Freire'nin (1970) eleştirel kuram kapsamında bahsettiği eleştirel bilinç kavramı ve Giroux'nun (1981, 1988, 2010) öğretmenleri dönüştürücü entelektüeller olarak kavramsallaştıran açıklamaları kullanılarak yürütülen bu çalışmanın bulguları, üniversitelerin kapsayıcı, barışçıl, demokratik ve çeşitli topluluklar inşa ettiğinde, öğrencilerinin ataerkil, politik ve sosyal söylemler tarafından (yeniden) üretilen sistematik baskı ve yapısallaştırılmış şiddet konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olabileceğini ve profesyonel hayatlarına barışı (eğitimini uygulamalarını) dâhil etme motivasyonu geliştirmelerine katkı sağlayacağını göstermektedir.
Barış eğitimi dönüştürücü aydın eleştirel teori eleştirel bilinç okul yaşantısı
Boğaziçi Üniversitesi
20D05SUP1 15941
This phenomenological study aims to understand how future-teachers’ university setting has become a personal awakening place to reflect on their past schooling experiences and build plans as peace agents. In other words, this study argues that university experience, if meaningfully constructed to promote peace, equips future-teachers with the necessary skills to teach peace, and it could help future teachers about critically reflecting their past learnings upon the negative peace and violence. It transforms these learnings into positive peace in the end. Drawing from Freire’s (1970) critical consciousness and Giroux’s (1981,1988, 2010) conceptualization of teachers as transformative intellectuals, the findings suggest that universities by building inclusive, peaceful, democratic, and diverse communities, can help their students to gain the awareness of systematic oppression and structural violence (re)produced by patriarchal, political and social discourses, and it develops motivation to incorporate peace (education) in their professional practices.
Peace education transformative intellectuals critical theory critical consciousness schooling experience
20D05SUP1 15941
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 20D05SUP1 15941 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education