Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kişisel Rönesans Mekanı olarak Üniversite: Öğretmen Adaylarının Barışı Öğrenme ve Öğretme Aracı Olarak Üniversite Yaşantıları

Yıl 2023, , 252 - 263, 15.04.2023
https://doi.org/10.14686/buefad.1074688

Öz

Bu fenomenoloji çalışması, üniversite ortamının, öğretmen adaylarının geçmiş eğitim deneyimleri üzerine düşünmek ve gelecek planlarını inşa etmede nasıl kişisel bir uyanış yeri haline geldiğini açıklamayı amaçlamaktadır. Başka bir deyişle, bu çalışma, üniversite deneyiminin, eğer barışı teşvik etmek için anlamlı bir şekilde inşa edilirse, öğretmen adaylarının barış eğitimi uygulamaları için gerekli becerilerle donatılabileceğini, onların barış ve şiddet hakkında geçmişte öğrendikleri olumsuz bilgileri eleştirel olarak gözden geçirmelerine ve bu öğrendiklerini anlamlı ve olumlu bir biçimde dönüştürmelerine yardımcı olabileceğini savunuyor. Freire'nin (1970) eleştirel kuram kapsamında bahsettiği eleştirel bilinç kavramı ve Giroux'nun (1981, 1988, 2010) öğretmenleri dönüştürücü entelektüeller olarak kavramsallaştıran açıklamaları kullanılarak yürütülen bu çalışmanın bulguları, üniversitelerin kapsayıcı, barışçıl, demokratik ve çeşitli topluluklar inşa ettiğinde, öğrencilerinin ataerkil, politik ve sosyal söylemler tarafından (yeniden) üretilen sistematik baskı ve yapısallaştırılmış şiddet konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olabileceğini ve profesyonel hayatlarına barışı (eğitimini uygulamalarını) dâhil etme motivasyonu geliştirmelerine katkı sağlayacağını göstermektedir.

Destekleyen Kurum

Boğaziçi Üniversitesi

Proje Numarası

20D05SUP1 15941

Kaynakça

  • Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. Continuum.
  • Giroux, H. (1981). Ideology, Culture and the Process of Schooling. Temple University Press.
  • Giroux, H. (1988). Teachers as Intellectuals. Bergin & Garvey Publishers.
  • Giroux, H. (2010). Lessons from Paulo Freire. Chronicle of higher education, 57(9), B15-B16.

University as a Place for Personal Renaissance: Future-teachers’ University Experiences as Agents for Learning and Teaching Peace

Yıl 2023, , 252 - 263, 15.04.2023
https://doi.org/10.14686/buefad.1074688

Öz

This phenomenological study aims to understand how future-teachers’ university setting has become a personal awakening place to reflect on their past schooling experiences and build plans as peace agents. In other words, this study argues that university experience, if meaningfully constructed to promote peace, equips future-teachers with the necessary skills to teach peace, and it could help future teachers about critically reflecting their past learnings upon the negative peace and violence. It transforms these learnings into positive peace in the end. Drawing from Freire’s (1970) critical consciousness and Giroux’s (1981,1988, 2010) conceptualization of teachers as transformative intellectuals, the findings suggest that universities by building inclusive, peaceful, democratic, and diverse communities, can help their students to gain the awareness of systematic oppression and structural violence (re)produced by patriarchal, political and social discourses, and it develops motivation to incorporate peace (education) in their professional practices.

Proje Numarası

20D05SUP1 15941

Kaynakça

  • Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. Continuum.
  • Giroux, H. (1981). Ideology, Culture and the Process of Schooling. Temple University Press.
  • Giroux, H. (1988). Teachers as Intellectuals. Bergin & Garvey Publishers.
  • Giroux, H. (2010). Lessons from Paulo Freire. Chronicle of higher education, 57(9), B15-B16.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ozlem Erden-basaran 0000-0002-0374-1942

Gulistan Gursel-bilgin 0000-0002-9987-7982

Proje Numarası 20D05SUP1 15941
Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Erden-basaran, O., & Gursel-bilgin, G. (2023). University as a Place for Personal Renaissance: Future-teachers’ University Experiences as Agents for Learning and Teaching Peace. Bartın University Journal of Faculty of Education, 12(2), 252-263. https://doi.org/10.14686/buefad.1074688

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education