Türkiye, 6 Şubat 2023 tarihinde, tarihindeki en büyük deprem felaketlerinden birisiyle karşılaşmıştır. Depremin etkisi 10 ile yayılmış ve bu durum depremin yıkıcı etkisini artırmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), depremin ilk gününden itibaren eğitim hizmetlerinin başlatılması ve insani yardımların sağlanması için harekete geçmiştir. Bu kapsamda sahip olduğu insan kaynağı ve üretim kapasitesini depremin etkilerini azaltmak için kullanmıştır. Bu çalışmanın amacı, afet sonrası dönemde eğitim yönetimi ölçütlerini dikkate alarak MEB’in 6 Şubat 2023 depremi sonrasında eğitim hizmetlerini sürdürme ve afette etkilenen vatandaşlara sunduğu destekleri değerlendirmektir. Deprem alanında sunulan insani yardımlarda MEB kurumlarının ilk günden itibaren ana üretici konumunda olduğu gözlenmiştir. MEB kurumları deprem alanında yemek, barınma, ısınmaya yönelik üretimlerin ve dağıtımların büyük kısmını üstlenmiştir. MEB, eğitim hizmetlerinin en kısa sürede sunulabilmesi için gerekli alanların oluşturulmasını, öğretmen ve psikolojik danışmanların görevlendirilmesini sağlamıştır. Çadırlar, konteynerler ve prefabrik okullar aracılığıyla eğitim hizmetleri hızla başlatılırken okullarda yüz yüze eğitime geçiş için hazırlıklar yapılmıştır. Hastane sınıfları oluşturularak öğrencilerin tedavi sürecinde eğitimlerine devam etmesi sağlanmıştır. Diğer şehirlerde eğitim almak isteyen öğrenciler için nakil süreci kolaylaştırılmış, bu öğrencilerin parasız yatılı hizmetlerinden ücretsiz yararlanmasını sağlamıştır. INEE ve UNESCO-IIEP tarafından geliştirilen afet sonrası eğitim çerçeveleri dikkate alındığında MEB’in deprem sonrasında eğitim için önerilen adımları atarken sosyal yardımların sağlanmasında da Covid-19 salgınındaki tecrübesini etkin şekilde kullandığı görülmektedir.
One of the largest earthquake disasters in Turkish history occurred on February 6, 2023. The earthquakes impacted ten provinces greatly, which increased its destructive effect. Immediately following the earthquakes, the Ministry of National Education (MoNE) began providing education services and humanitarian assistance. By utilizing its human resources and production capacity, the MoNE was able to mitigate the effects of the earthquakes. The purpose of this study is to assess the support provided by the MoNE to the continuation of education services after the earthquakes as well as assistance to the citizens affected by the disaster, taking into account the global frameworks. It was observed that MoNE institutions played a major role in providing humanitarian assistance in the earthquake area. MoNE has taken on the majority of the production and distribution of food, shelter, and heating. To ensure that education services are provided as quickly as possible, the MoNE has developed education areas and appointed teachers and psychological counselors. As education services were rapidly launched through tents, containers, and prefabricated schools; preparations were made for the transition to face-to-face education. Students were able to continue their education during the course of their treatment in hospital classes. The transfer for students who wish to study in other cities was facilitated and free boarding facilities were provided. Based on the guidelines for education in emergencies frameworks by INEE and UNESCO-IIEP, it may be concluded that the MoNE effectively implemented the suggested policies for the continuation of education, and utilized its experience in the Covid-19 outbreak in providing social assistance.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education