Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Acquisitions of Speaking Skill in the 2017 Curricula of Turkish Language Course on Secondary School Level (5th, 6th, 7th and 8th Grades)

Yıl 2017, , 1331 - 1344, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.344547

Öz

The speaking skill, which is among basic language
skills of mother tongue teaching, has great importance. When the children start
going the school, they have already learned how to speak. It is aimed that
their speaking skill are improved by teachers as they start to school. It is
important to develop the speaking skill at primary, middle and high school
grades. The most important source that leads the teachers for the education of
speaking skill same as the other skills of the teaching of mother tongue is the
"curriculum". For this reason, all the principles of the verbal
lecture should be given at attainments related to speaking skill of
"Turkish language curriculum” and "Turkish language and literature
curriculum ". Being able to speak accurately, beautifully and impressively
has become important for every profession in this age. In this article,
attainments of speaking skills of the 2017 Turkish curriculum (5, 6, 7 and 8th
grades) are investigated and compared with the Turkish curriculums of 2006 (6,
7 and 8th grades) and 2015 (5, 6, 7 and 8th grades). Deficiencies in terms of
verbal lecture elements of speaking skill attainment existed in the 2017
Turkish curriculum (5, 6, 7 and 8th grades) are identified and proposals are
given.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2003). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Aytaş, G. (2008). Türkçe öğretiminde tematik yaratıcı drama. Ankara Akçağ.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe Sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A.
  • Ercilasun, A. B. (2000). Yirmi birinci yüzyıla girerken millî kimlik oluşturmada dilin önemi, Türk Dili, I (579), 3-6.
  • Güzel, A. ve Karadağ, Ö. (2013). Anlatma becerileri açısından “Türkçe dersi öğretim programına (6, 7, 8.sınıflar) eleştirel bir bakış, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 45-52. Kaplan, M. (1999). Kültür ve dil. İstanbul: Dergâh.
  • Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve eğitim. Ankara: Engin.
  • Korkmaz, Z. (2003). Türkiye Türkçesi grameri (şekil bilgisi). Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Korkmaz, Z., Ercilasun, A. B., Gülensoy, T., Parlatır, İ., Zülfikar, H. ve Birinci, N. (2007). Türk dili ve kompozisyon. Bursa: Ekin.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2015). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2017a). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2017b). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2009). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

2017 Türkçe Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ortaokul Düzeyindeki (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Konuşma Becerisi Kazanımlarına Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2017, , 1331 - 1344, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.344547

Öz

Ana dili eğitiminin temel dil becerilerinden konuşma becerisi oldukça
önemli bir yere sahiptir. Çocuklar okula başladıklarında konuşmayı öğrenmiş
durumdadırlar. Çocukların okula başlamasıyla birlikte konuşma becerisinin
öğretmenler tarafından geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Konuşma becerisinin
ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde geliştirilmesi önemlidir. Ana dilin
eğitiminde diğer dil becerilerinde olduğu gibi konuşma becerisinde de
öğretmenlere rehberlik eden en önemli kaynak “öğretim programı”dır. Bu sebeple
“Türkçe öğretim programı” ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı”nda
konuşma becerisine ait kazanımlarda sözlü anlatım unsurlarının tamamının
verilmesi gerekmektedir. Çağımızda doğru, güzel ve etkili konuşabilmek her
meslekte önem kazanmıştır. Bu yazıda, 2017 yılı Türkçe Dersi Öğretim
Programı’nın (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) konuşma becerisi kazanımları incelenmiş,
programın 2006 yılı (6, 7, ve 8. sınıflar) ve 2015 yılı (5, 6, 7 ve 8.
sınıflar) Türkçe dersi öğretim programlarıyla karşılaştırılması yapılmıştır.
2017 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) yer alan
konuşma becerisi kazanımlarının sözlü anlatım unsurları açısından eksiklikleri
tespit edilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2003). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Aytaş, G. (2008). Türkçe öğretiminde tematik yaratıcı drama. Ankara Akçağ.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe Sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem A.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A.
  • Ercilasun, A. B. (2000). Yirmi birinci yüzyıla girerken millî kimlik oluşturmada dilin önemi, Türk Dili, I (579), 3-6.
  • Güzel, A. ve Karadağ, Ö. (2013). Anlatma becerileri açısından “Türkçe dersi öğretim programına (6, 7, 8.sınıflar) eleştirel bir bakış, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1 (1), 45-52. Kaplan, M. (1999). Kültür ve dil. İstanbul: Dergâh.
  • Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve eğitim. Ankara: Engin.
  • Korkmaz, Z. (2003). Türkiye Türkçesi grameri (şekil bilgisi). Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Korkmaz, Z., Ercilasun, A. B., Gülensoy, T., Parlatır, İ., Zülfikar, H. ve Birinci, N. (2007). Türk dili ve kompozisyon. Bursa: Ekin.
  • MEB. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB. (2015). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2017a). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2017b). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2009). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Bayrak Cömert

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Cömert, Ö. B. (2017). 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ortaokul Düzeyindeki (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Konuşma Becerisi Kazanımlarına Yönelik Bir Çalışma. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(3), 1331-1344. https://doi.org/10.14686/buefad.344547

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education