Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi
öğretmenlerinin son bir yıldaki bilimsel çalışmaları okuma alışkanlıkları ve çalışmalardan haberdar
olmaları, buradan elde ettikleri bilgileri kullanıp kullanmadıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma
ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmaları
okuma alışkanlıklarını ve çalışmalardan haberdar olma durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir
çalışmadır. Çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu İli’nde
merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında ve anaokullarında görev yapan 36 (33 bayan öğretmen, 3
erkek öğretmen) okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 32’si okul öncesi eğitimi
programı mezunu, 4’ü çocuk gelişimi programı mezunudur. Araştırmanın sonucunda çalışma grubunda
yer alan 36 okul öncesi öğretmeninin 24 tanesi son bir yıl içerisinde alanları ile ilgili bilimsel bir çalışma
okuduklarını, 12 okul öncesi öğretmeni ise alanları ile ilgili son bir yıl içerisinde herhangi bir bilimsel
çalışma okumadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bilimsel çalışmaları okumama nedenleri olarak;
zamanlarının olmamasını, yıllardır aynı işi yaptıkları için gereksinim duymadıklarını ve bilimsel
çalışmalara kolay ulaşamadıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmeni,
Okul öncesi öğretmeni bilimsel çalışmalar bilimsel çalışmalardan haberdar olma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education