Bu çalışmada, güne beden eğitimi ve spor faaliyetleriyle başlamanın çocukların beden eğitimi ve spora yönelik tutumlarına etkisi ile öğretmen, veli ve çocukların uygulamaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Deneysel desenle tasarlanan çalışmada iki farklı çalışma grubu yer almıştır. Nicel veriler, deney ve kontrol grubunu oluşturan 36 kız ve 38 erkek olmak üzere 74 ilkokul öğrencisinden, nitel veriler 8 ilkokul öğrencisi, 7 ilkokul öğretmeni ve 7 öğrenci velisi anne olmak üzere 22 katılımcıdan elde edilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği (BESTÖ) kullanılmıştır. BESTÖ deney ve kontrol grubuna ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna 12 hafta süreyle, her günün ilk 20 dakikası beden eğitimi ve spor etkinlikleri uygulandıktan sonra BESTÖ son test olarak her iki gruba yeniden uygulanmıştır. Uygulama sonrası öğretmen, veli ve çocuklarla üç farklı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi uygulanmıştır. Odak grup görüşmeleri ses kayıtları, içerik analizi ile analiz edilmiş ve görüşler belirli temalar halinde ele alınarak yorumlanmıştır. Sonuç olarak hem deney hem de kontrol grubundaki çocukların beden eğitimi ve spora yönelik tutumları ön test-son test puanları arasında anlamlı düzeyde bir artış olmuştur. Görüşme sonuçlarına göre; bireylerin düzenli spor yapma alışkanlıklarının bulunmadığı, çocukların erken yaşlardan itibaren spora alıştırılması için gerekli önlemlerin alınması gerektiği ve güne spor etkinlikleriyle başlamanın olumlu etkileri olduğu görüşünde oldukları belirlenmiştir
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
KBÜ-BAP-17-KP-465
Bu çalışma, KBÜ-BAP-17-KP-465 numaralı proje kapsamında Karabük Üniversitesi BAP birimi tarafından desteklenmiştir. Destekleri için teşekkürler.
The present study aimed to analyze the impact of starting the day with exercise and sports activities on the attitudes of children towards physical education and assess the views of the children, teachers and parents on this application. The study was designed with experimental methodology that included two study groups. Quantitative data were collected from 74 primary school students (36 girls and 38boys), qualitative data were collected from 8 primary school students, 7 primary school teachers and 7 mothers, a total of 22 participants. Attitudes Towards Physical Education and Sports Scale (ATPES), was used to collect the data. The scale was applied as a pre-test to both the study and control groups. After the study group participated in 20 minutes of physical training and sports activities for 12 weeks, the scale was applied as a posttest to each group. After the application, three focus group interviews were conducted with children, teachers and mothers. T-test was used to analyze the quantitative data. The focus group interview audio recordings were analyzed with content analysis, and participant views were interpreted by grouping the views under certain themes. In conclusion, it was determined that the attitudes of study and control group children towards physical education and sports significantly improved between pre-test and post-test applications. Based on the interview findings, it was determined that individuals did not have the habit of regularly engaging in sports, measures should be taken to improve the adoption of these habits by children in early ages, and the participants considered that starting the day with sports activities had positive effects.
KBÜ-BAP-17-KP-465
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | KBÜ-BAP-17-KP-465 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education