Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyunların
kelime öğrenimine katkısına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın
örneklemini 2014-2015 öğretim yılında, Mersin ili, Silifke ilçesindeki üç
farklı okul türündeki altı farklı ortaöğretim kurumunda okuyan toplam 250
öğrenci oluşturmuştur. Araştırma, verilerin analizine dayalı betimsel bir
çalışmadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket
yoluyla elde edilmiştir. Veriler değerlendirildiğinde, öğrencilerin en çok
yarış ve aksiyon/serüven türünde oyunları tercih ettikleri, dijital oyunları
genelde stres atma ve zaman geçirme amacıyla oynadıkları saptanmıştır. Hızla
gelişen teknolojiyle oyunlara en çok akıllı telefonlar aracılığıyla
ulaştıklarını belirten öğrencilerin çoğunluğu dijital oyunların kelime öğrenimine
ve iletişime katkı sağladığına dair olumlu görüş belirtmiştir.
The aim of this study is to investigate the views of secondary school
students on the contributions of digital games to their vocabulary knowledge in
English. This research is a descriptive study examining the research questions
based on the analysis of qualitative data. Data of the study were collected
through questionnaire applied in six secondary school students(250 students) in
Silifke, Mersin the academic year of 2014-2015. The results indicated that
students mostly prefer racing and action / adventure type of games. It was
found that digital games are usually played in order to spend free time and
blow off steam. Most of students usually get through smart phones to play games
and state a positive opinion that digital games contribute to their knowledge
of English Vocabulary and communication in English.
digital games language learning vocabulary learning technology.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education