The purpose of this study is to determine
the usability in programming education of mBot - STEM Educational Robot Kit
platform developed and produced by Makeblock. mBot is a versatile robotic
platform which is cheap, easy to install and user-friendly. The mBlock programming
language, which provides graphical programming support for robot programming is
used. Also, mBot provides all the necessary solutions for Robotics learning and
designing. Although it is composed of 38 parts, anyone can assemble it in 10-15
minutes. Therefore, it can be used in teaching of programming for students. It
is possible to use it for elementary school students because of easy usage of
their programming and hardware. In addition it has been thought that teaching
programming with robots provide of learning abstract concepts for students.
Also it contributes to development of their problem solving and computational
thinking skills. The new regulation on teaching programming in Turkey was
realized with Ministry of Education’s decision, dated 31.08.2016 which include
teaching programming on secondary education curriculum. So that this study is
thought to give an idea how to use effective and easy of block based
environments. mBlock software and mBotRobot kit used to develop and test sample
applications including basic programming concepts in this study. According to
development and testing process, basic programming concepts such as loops,
conditions structure, functions, procedures, variables, lists and sequences can
be easily created and tested with mBlock software and mBot-Robot Kit.
Bu çalışmanın amacı Makeblock tarafından
üretilen ve geliştirilen, mBot - STEM Educational Robot Kit platformunun
programlama öğretiminde kullanılabilirliğini belirlemektir. Bu amaçla mBot -
STEM Educational Robot Kit’in ve mBlock programlama ortamının özellikleri,
kullanımı ve programlama yapısı nasıldır, programla öğretimine ilişkin
uygulamalar nasıl geliştirilir ve robot kit üzerinde denenir sorularına yanıt
aranmıştır. mBot düşük fiyatlı, kolay kurulum ve kullanıma sahip, öğrencilerin
programlama öğretiminde kullanılabilecek çok yönlü robotik platformdur.
Programlama ve donanım yapısı karmaşık olmadığı için ilkokul öğrencilerinin
bile bu robotları rahatlıkla öğrenebilmesi ve kullanabilmesi mümkündür. Robotik
öğrenme ve tasarım için gerekli tüm çözümleri bir araya getiren mBot, 38
parçadan oluşmasına rağmen 10-15 dakikada hızlıca birleştirilebilmektedir.
Robotun programlanması için grafik programlama desteği sunan mBlock programlama
ortamı kullanılmaktadır. Bu çalışmada mBlock programlama ortamı kullanılarak,
temel programla kavramlarını içeren örnek uygulamalar geliştirilmiş ve
mBot-Robot Kit üzerinde denenmiştir. Elde edilen bulgular mBlock programlama
ortamı ve mBot robot kullanılarak programlama öğretiminde; döngüler, koşul
yapıları, fonksiyonlar-prosedürler, değişkenler, listeler ve diziler gibi
programlamanın temel kavramlarını içeren uygulamaların kolayca oluşturulup
kullanılabileceğini göstermektedir. Türkiye’de programlama öğretimine ilişkin
yeni düzenleme 31.08.2016 tarihli ve 65 sayılı Talim Terbiye Kurulu kararıyla
gerçekleştirilmiştir. Bu kararla kabul edilen Ortaöğretim Bilgisayar Bilimi
Dersi (Kur 1, Kur 2) Öğretim Programı’nda programlama öğretimine yer
verilmiştir. Bu nedenle blok tabanlı ortamların kullanılabilirliğini ortaya
koyan bu çalışmanın ilgililere bir fikir verebileceği düşünülmektedir. Ayrıca,
programlama öğretiminde robot kullanımı ile soyut kavramların kolayca
somutlaştırılabileceği ve yazdığı programın etkisini anında gören öğrencilerin
problem çözme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerini daha kolay ve hızlı bir
şekilde geliştirilebilecekleri söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education