The
purpose of the present study was to investigate whether pre-service
teachers’ cognitive and affective expectations were met after participation of
lab investigations that were designed based on the ADI instructional model. Based
on Novak’ theory of learning, when the students get responsibilities to connect
new knowledge with existing one, the students stand active role in generating
knowledge through experiences. Novak categorized these human experiences as
cognitive (thinking), affective (feeling), and psychomotor (doing). The
successful consolidation of the cognitive, affective and psychomotor
experiences then result in meaningful learning. In order to determine whether
the cognitive and affective expectations of pre-service teachers are fulfilled
by their experiences in a science laboratory course, weak experimental design
was utilized in this study. Third grade pre-service science teachers attended
ADI activities as a part of their regular course through 11 weeks. Through ADI
activities pre- service teachers had a chance to engage variety of scientific
activities such as designing investigations, arguing from evidence,
writing scientific reports, and critically evaluating peers' reports. The
results of the study showed that, the ADI instructional model was able to
meet pre-service teachers’ expectations especially in cognitive dimension.
Bu çalışmanın amacı, Argümantasyon Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma (ATSA) yöntemine göre tasarlanmış laboratuvar uygulamalarına katılan öğretmen adaylarının bilişsel ve duyuşsal beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığını incelemektir. Novak’ın anlamlı öğrenme teorisine göre, anlamlı öğrenmenin gerçekleşmesi için, öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgisinin olması, yeni bilginin öğrencilere anlamlı bir şekilde verilmesi ve öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif olarak rol alması gerekir. Novak, insanların bu deneyimlerini bilişsel (düşünme), duyuşsal (hissetme) ve psikomotor (yapma) olmak üzere üçe ayırmıştır. Bu bilişsel, duyuşsal ve psikomotor deneyimlerin başarılı şekilde bütünleşmesi ise anlamlı öğrenme ile sonuçlanmaktadır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının fen laboratuvarındaki bilişsel ve duyuşsal beklentilerinin, deneyimleri tarafından karşılanıp karşılanmadığını Galloway ve Bretz (2015) tarafından geliştirilen Laboratuvarda Anlamlı Öğrenme Ölçeği ile belirlemek amacıyla zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayları 11 hafta boyunca düzenli derslerinin bir parçası olarak ATSA etkinliklerine katılmıştır. Bu etkinlikler aracılığıyla öğretmenler adayları, bilimsel bir araştırma tasarlama, delillere dayalı argüman üretme, bilimsel rapor yazma ve akranlarının raporlarını eleştirel olarak değerlendirme gibi çeşitli bilimsel etkinliklerde bulunma şansına sahip olmuşlardır. Çalışmanın sonuçları, ATSA öğretim yönteminin öğretmen adaylarının bilişsel ve duyuşsal boyutlardaki beklentilerini karşılayabildiğini göstermiştir.
Argümantasyon Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma Laboratuvar Öğretimi Anlamlı Öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education