Bu araştırmanın amacı Bolu ilinde ilköğretimde görev yapan öğretmenlerinin tamamlayıcı
ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki görüşlerini, bu teknikleri kullanma sıklarını belirlemektir.
Araştırmanın evrenini Bolu ilindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini nicel
boyutunda Bolu Merkez ilçesindeki ilköğretimde farklı branşlarda görev yapan 218 öğretmen, nitel
boyutunda ise 36 ilköğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından
hazırlanan anket formu ve öğretmen görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15.0
for Windows kullanılmış olup, frekans analizi, bağımsız gruplar t testi ve varyans analizi uygulanmıştır.
Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda ilköğretim
öğretmenlerinin demografik özellikleri açısından incelediğinde tamamlayıcı ölçme değerlendirme
tekniklerini kullanma sıklıkları hakkında cinsiyetleri açısından farklılık bulunamamış, branş ve hizmet
yıllarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir İlköğretim öğretmenlerinin genel olarak performans
değerlendirme, portfolyo ve puanlama ölçeğini kullandıkları; yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış
ağaç, kelime ilişkilendirme teknikleri konusunda bilgilerinin olmadığı tespit edilmiştir.
: The aim of this research is to identify primary school teachers’ opinions of
the alternative measurement and assessment techniques and the usage of their frequency . Primary
schools in Bolu compose the universe . 218 teachers compose the quantitative part and 38 teachers
compose the qualitative part of the research’s sample. Data are collected by a survey and teacher
interview form that are prepared by the researcher. While analyzing the quantitative data, SPSS 15.0 for
Windows was used and frequency analyzes, independent group t test and variance analyzes were applied.
As for the qualitative data, content analyze was used. According to the analyzes of the results, in terms of
demographic features and gender, there are no significant differences but, in terms of branch and year of
service there are significant differences. It is identified primary school teacher commonly use
performance assesment, portfolio, scoring, measure ;but do not have knowledge about structured grid,
branched diagnostic trees, word correlate techniques
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 8, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education