Bu makalede, bir yetişkin öğrenme yaklaşımı olarak dönüştürücü öğrenme teorisinin din
eğitimine yansımaları tartışılmaktadır. Yetişkinler arasında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi
ile başlayan dönüştürücü öğrenme süreci, bireylerin çevresindeki olay, olgu ve durumları anlama
yetenekleri çerçevesinde değerlendirmesini içermektedir. Jack Mezirow tarafından seküler bir eğitim
ortamında geliştirilen bu teori, birçok din eğitimcisi tarafından eleştirilmesine rağmen, yetişkin
öğrenmesini anlamada yardımcı bir yaklaşım olarak uygun görülmüştür. Makalede farklı yetişkin
öğrenme teorilerine değinildikten sonra dönüştürücü öğrenme yaklaşımının din eğitimi ile ilgili bazı
getirileri değerlendirilmiştir.
Dönüştürücü öğrenme teorisi Jack Mezirow eleştirel düşünme din eğitimi öğrenen toplum
In this article, it has been discussed that the reflections of transformative learning
theory as an approach for adult learning on religious education. Beginning with developing critical
thinking skills among adults, the process of transformative learning included that the evaluations of
adults surrounding events, facts and situations by using meaning abilities. Developed by Jack Mezirow in
secular educational contexts, this perspective has been critiqued and appropriated by many religious
educators as a helpful approach to understand adult learning. After stated different adult learning
theories in the article, it has been evaluated some implications of the transformative learning approach
in religious education.
Transformative learning theory Jack Mezirow critical thinking religious education learning society
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education