Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Oğuz Atay’ın “Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan” Adlı Eserinde Eğitim ve Eğitim Sorunları

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 74, 10.06.2013

Öz

Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan, Oğuz Atay’ın eserleri arasında farklı bir yere
sahiptir. Biyografik roman türünde kaleme alınmış eserde Mustafa İnan’ın hayatı anlatılır. Bu çalışmanın
amacı, dönemin eğitim sorunlarının esere yansımalarını tespit ederek bu sorunların Mustafa İnan’ın
hayatındaki yerini betimlemek ve Mustafa İnan’ın hocalığından hareketle bilim adamının taşıması
gereken özellikleri belirlemektir. Bir Bilim Adamının Romanı, Mustafa İnan’ın yaşadığı ve yazıldığı
dönemde özellikle üniversite eğitiminde meydana gelen değişiklikleri bire bir yansıtır. İncelemede,
gerekli çalışmalar yapılmadan üniversite kurulmasının, var olan okulların üniversiteye
dönüştürülmesinin, akademik hayatı değiştirmediği, bilimsel çalışma yapma zihniyetinin okullarının
adlarının değiştirilerek gelişmeyeceği; bilim adamı olarak hocaların yayın yapmak ve bilimsel çalışmalar
gerçekleştirmenin yanında kendisinden sonra gelenleri yetiştirme görevlerinin bulunduğu sonuçlarına
varılmıştır.

Kaynakça

  • Aras, N. K., Dölen E., Bahadır O., (Ed.), (2007). Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. Ankara: Tüba.
  • Atay, Oğuz, ( 2000). Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan. İstanbul: İletişim.
  • Berkem, A. R, Aras, N. K., (2007). Modern Üniversite Çağının Türkiye’de Başlaması. N. K. Aras, E. Dölen, O. Bahadır (Ed.), Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. (s.17-18). Ankara: Tüba.
  • Çetişli, İsmail, (2004). Metin Tahlillerine Giriş/2. Ankara: Akçağ.
  • Ecevit, Yıldız, (2009). “Ben Burdayım” Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası. İstanbul:

Education and Education Problems in OğuzAtay’s Novel “Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan”

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 74, 10.06.2013

Öz

Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan has a unique place among OğuzAtay’s works.
The book written a biographical novel form describes the life of Mustafa İnan. The aim of this study is to
identify the reflections of education problems of his era in the novel and determine the position of these
problems in Mustafa İnan’s life. Novel of a Scientistreflects the exact changes in university education in
Mustafa İnan’s life and the time in which the novel was written. In this study it is concluded thatnew
universities should not be established unless necessary preparations aremade,turning the existing
schools into universities cannot transform academic life and changing the school names does not
improve the mentality of scientific studies; it is also concluded that in addition to making publications
and carrying outscientific studies, scientists have the task of raising new scientists after themselves.

Kaynakça

  • Aras, N. K., Dölen E., Bahadır O., (Ed.), (2007). Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. Ankara: Tüba.
  • Atay, Oğuz, ( 2000). Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan. İstanbul: İletişim.
  • Berkem, A. R, Aras, N. K., (2007). Modern Üniversite Çağının Türkiye’de Başlaması. N. K. Aras, E. Dölen, O. Bahadır (Ed.), Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. (s.17-18). Ankara: Tüba.
  • Çetişli, İsmail, (2004). Metin Tahlillerine Giriş/2. Ankara: Akçağ.
  • Ecevit, Yıldız, (2009). “Ben Burdayım” Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası. İstanbul:
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Dr. Yasemin Aslan

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, A. G. D. Y. (2013). Oğuz Atay’ın “Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan” Adlı Eserinde Eğitim ve Eğitim Sorunları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 2(1), 61-74.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png