Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Mathematics Problem Solving Steps with Demonstration Tools Impact to Student Success

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 323 - 341, 10.06.2013

Öz

The current study, carried out empirically on primary school students in the fifth
grade, aims to display the effect of using presentation tools in education on the success of students’
solving maths problems. This Study is a empric research. The data obtained from experimental group
and control group were transferred to SPSS and data analysis procedure was done by using t-test in
order to compare the averages of the groups. According to the obtained results, comparing with
classical methods, there was no difference in the success of the students’ information level, but there
was an increase in understanding and comprehension level of the students. Besides, it was found at the
end of the investigation that the students’ permanence of information was longer in the classes where
presentation tools were used

Kaynakça

  • Akdağ, M. ve Tok H. (2008). Geleneksel Öğretim İle Power-point Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 33, 147, 26-34.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları
  • Akkoyunlu B. ve Yılmaz M. (2005). Tüketimci Çoklu Öğrenme Kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
  • Alkan, C. (1987). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Yargıcıoğlu Matbaası. Alkan, C. (1988) Bilgisayar Destekli Öğrenme Modülleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1-2 (20).
  • Altun, M. (2003). Matematik Öğretimi (3. Baskı). Bursa: Alfa Yayıncılık
  • Altun, M. (2000). İlköğretimde Problem Çözme Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147.
  • Anderson, R.J. (1985). Cognitive Psychology and Its Implication. (2nd edition). New York: Freeman. Aygün, H. A. & Akgün Ö.E. (2010). Yeni İlköğretim Programlarının Eğitim Teknolisi Kullanımı Üzerindeki Etkisiyle İlgili Öğretmen Görüşleri. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition, (3), 1818-1822. 26-28 April.
  • Barth, James. L. (1996). YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Ankara.
  • Baykul, Y. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Baytekin, Ç. (2001). Ne Niçin Neden Öğreniyoruz ve Öğretiyoruz (Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bilen, Mürvet. (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayınları.
  • Bloom, B. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: Cognitive Domain. New York.
  • Bock, M. & Laurice, J. (2000). Student As A Strategic Participant Oon Collaborative Problem Solving Team; An Alternative Model For Middle and Secondary Schools Interventioan in School Clinic, 36.
  • Charles, R., Lester, F.K, O’Daffer, P. (1988). How to evaluate progress in problem solving. National Council of Teachers of Mathematics, Reston
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B. & Savran A. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitiin Öğrenciler Üzerine Etkisi. III International, Educational Technologies Symposium and Fair, (2), 109- 111.
  • Daves P.J. & Hersh R. (2002). Matematiğin Seyir Defteri (Çev:Ender Abaoğlu).İstanbul: Doruk Yayınları. Demirel Özcan. (1999). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları
  • Demirel Ö. Ve Yağcı, E. (2001). Anadolu Öğretmen Liseleri İçin Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Efe, H.S., Efe. R. & Hevedanlı, M. (2010). Bilgisayar Simülasyonlarının Hücre Ünitesinin Öğretiminde Öğrenci Akademik Başarısına Etkisinin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition. (1), 185-188, 26-28 April.
  • Forgasz, H. (2006). Factors that Encourage or Inhibit Computer Use for Secondary Mathematics Teaching. J. Of Computers in Mathematics and Science Teaching. 25(1), 77-93. Gülbenk, T. (2008). Çoklu Ortam Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi (Oran-Orantı Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Harter, C.A. & Ku, H. (2007). The Effects of Spatial Contiguity within Computer-Based Instruction of Group Personalized Two-step Mathematics Word Problems. Comtuters in Human Behavior, Elsevier. Heddens, J. W. & Spera, W. R. (1987). Todays Mathematics Merrill an Imprint of Prentice Hall, New Jersey.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kalaycı, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Problem Çözme ve Uygulamaları. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Kaptan, N. (1995). Bilimsel Araştırma İstatistik ve Teknikleri. Ankara: Remzi Yayınevi,
  • Karataş, İ. (2002). 8.sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde kullanılan bilgi türlerini kullanma düzeyleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi.
  • Karataş, İ. & Güven B. (2004). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi: Bir Özel Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Karataş, İ. & Güven B. (2003). Problem Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler: Klinik Mülakatın Potansiyeli. İlköğretim-Online, 2(2), 9.
  • Koğ, O.Y. & Başer N. (2010). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Değerlendirilmesi. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition. 26- 28 April. (1), 731-735. Çözme Becerilerinin Çeşitli değişkenler Açısından
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanma amaçları FıratÜniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Küçükahmet Leyla. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Means, B., & Olson, K. (1995). Technology's role in education reform: Findings from a national study of innovating schools. Washington, DC: OERI.
  • MEB. (2000). İlköğretim Matematik Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mercan M., Filiz, A., Göçer, İ. & Özsoy N. (2009). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Dünyada ve Türkiye’de Uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim’09- Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi.
  • Morgan, C. T (1995). Psikolojiye Giriş (Çev. H. Arıcı vd.) 11. Baskı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • NCTM (Natinonal Council of Teachers of Mathematics) (1989). Curriculum and evaluation Standarts for school mathematics. Reston.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston.
  • Rogers, P. (2003). Designing Instuction for Technolog - Enhanced Learning. Irm Pres.
  • Reusser, K. & Stebler R. (1997). Every Word Problem Has a Solution: The Social Rationality of Mathematical Modeling Schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
  • Saban, Ahmet. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sakallı, M., Bakay, G. & Hüssein, G. (2008). Yeni Eğitim Teknolojilerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Proceedings of 8th. International Educational Technology Conference (II), 710- 714. 6-9 Mayıs.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, N. (2002). Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Ankara: Numarabel Dağıtım.
  • Tandoğan, M. (1998). Öğretmen ve Teknoloji. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:1021.
  • Taylan, S. (1990). Happner’in Problem Çözme Envanterinin Uyarlaması, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toluk, Z. & Olkun, S. (2002). Türkiye’de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1.-5. Sınıflar Matematik Ders kitapları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 567 - 581.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. 10. Baskı. Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • Ülküer, N. S. (1988). Çocuklara Problem Çözme becerisi nasıl kazandırılır? Yaşadıkça Eğitim, 5.Ekim, Kasım, Aralık.

Matematik Problemi Çözme Basamaklarının Gösteri Araçları İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 1, 323 - 341, 10.06.2013

Öz

Beşinci sınıf öğrencileri üzerinde deneysel bir çalışma olarak gerçekleştirilen bu araştırma eğitimde gösteri araçlarının kullanılmasının öğrencilerin Matematik problemi çözme başarısına olan etkisini ortaya koymaya yöneliktir. Araştırma, deneysel çalışmalar içerisinde yer alan Kontrol grubu olan modellerden Kontrollü Son-Test Modelinde gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen veriler SPSS’e aktarılmış, grupların ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi kullanılarak verilerin analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre geleneksel yöntemlerde kullanılan araç ve gereçlerle karşılaştırıldığında öğrencilerin bilgi düzeyindeki başarısında bir fark olmadığı, kavrama ve uygulama düzeyindeki başarılarında ise bir artışın olduğu belirlenmiştir. Ayıca gösteri araçlarının kullanıldığı sınıflarda öğrenim gören öğrencilerde bilginin kalıcılığının daha uzun süreli olduğu da araştırma sonucunda belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akdağ, M. ve Tok H. (2008). Geleneksel Öğretim İle Power-point Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 33, 147, 26-34.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B. (1998). Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları
  • Akkoyunlu B. ve Yılmaz M. (2005). Tüketimci Çoklu Öğrenme Kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
  • Alkan, C. (1987). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Yargıcıoğlu Matbaası. Alkan, C. (1988) Bilgisayar Destekli Öğrenme Modülleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1-2 (20).
  • Altun, M. (2003). Matematik Öğretimi (3. Baskı). Bursa: Alfa Yayıncılık
  • Altun, M. (2000). İlköğretimde Problem Çözme Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147.
  • Anderson, R.J. (1985). Cognitive Psychology and Its Implication. (2nd edition). New York: Freeman. Aygün, H. A. & Akgün Ö.E. (2010). Yeni İlköğretim Programlarının Eğitim Teknolisi Kullanımı Üzerindeki Etkisiyle İlgili Öğretmen Görüşleri. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition, (3), 1818-1822. 26-28 April.
  • Barth, James. L. (1996). YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Ankara.
  • Baykul, Y. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Baytekin, Ç. (2001). Ne Niçin Neden Öğreniyoruz ve Öğretiyoruz (Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bilen, Mürvet. (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayınları.
  • Bloom, B. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: Cognitive Domain. New York.
  • Bock, M. & Laurice, J. (2000). Student As A Strategic Participant Oon Collaborative Problem Solving Team; An Alternative Model For Middle and Secondary Schools Interventioan in School Clinic, 36.
  • Charles, R., Lester, F.K, O’Daffer, P. (1988). How to evaluate progress in problem solving. National Council of Teachers of Mathematics, Reston
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B. & Savran A. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitiin Öğrenciler Üzerine Etkisi. III International, Educational Technologies Symposium and Fair, (2), 109- 111.
  • Daves P.J. & Hersh R. (2002). Matematiğin Seyir Defteri (Çev:Ender Abaoğlu).İstanbul: Doruk Yayınları. Demirel Özcan. (1999). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları
  • Demirel Ö. Ve Yağcı, E. (2001). Anadolu Öğretmen Liseleri İçin Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Efe, H.S., Efe. R. & Hevedanlı, M. (2010). Bilgisayar Simülasyonlarının Hücre Ünitesinin Öğretiminde Öğrenci Akademik Başarısına Etkisinin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition. (1), 185-188, 26-28 April.
  • Forgasz, H. (2006). Factors that Encourage or Inhibit Computer Use for Secondary Mathematics Teaching. J. Of Computers in Mathematics and Science Teaching. 25(1), 77-93. Gülbenk, T. (2008). Çoklu Ortam Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi (Oran-Orantı Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Harter, C.A. & Ku, H. (2007). The Effects of Spatial Contiguity within Computer-Based Instruction of Group Personalized Two-step Mathematics Word Problems. Comtuters in Human Behavior, Elsevier. Heddens, J. W. & Spera, W. R. (1987). Todays Mathematics Merrill an Imprint of Prentice Hall, New Jersey.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kalaycı, N. (2001). Sosyal Bilimlerde Problem Çözme ve Uygulamaları. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Kaptan, N. (1995). Bilimsel Araştırma İstatistik ve Teknikleri. Ankara: Remzi Yayınevi,
  • Karataş, İ. (2002). 8.sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde kullanılan bilgi türlerini kullanma düzeyleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi.
  • Karataş, İ. & Güven B. (2004). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi: Bir Özel Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Karataş, İ. & Güven B. (2003). Problem Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler: Klinik Mülakatın Potansiyeli. İlköğretim-Online, 2(2), 9.
  • Koğ, O.Y. & Başer N. (2010). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları Değerlendirilmesi. 10. İnternational Educational Tecnology Conference & Exhibition. 26- 28 April. (1), 731-735. Çözme Becerilerinin Çeşitli değişkenler Açısından
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanma amaçları FıratÜniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Küçükahmet Leyla. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Means, B., & Olson, K. (1995). Technology's role in education reform: Findings from a national study of innovating schools. Washington, DC: OERI.
  • MEB. (2000). İlköğretim Matematik Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Mercan M., Filiz, A., Göçer, İ. & Özsoy N. (2009). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Dünyada ve Türkiye’de Uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim’09- Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi.
  • Morgan, C. T (1995). Psikolojiye Giriş (Çev. H. Arıcı vd.) 11. Baskı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • NCTM (Natinonal Council of Teachers of Mathematics) (1989). Curriculum and evaluation Standarts for school mathematics. Reston.
  • NCTM (National Council of Teachers of Mathematics). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston.
  • Rogers, P. (2003). Designing Instuction for Technolog - Enhanced Learning. Irm Pres.
  • Reusser, K. & Stebler R. (1997). Every Word Problem Has a Solution: The Social Rationality of Mathematical Modeling Schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
  • Saban, Ahmet. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sakallı, M., Bakay, G. & Hüssein, G. (2008). Yeni Eğitim Teknolojilerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Proceedings of 8th. International Educational Technology Conference (II), 710- 714. 6-9 Mayıs.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, N. (2002). Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Ankara: Numarabel Dağıtım.
  • Tandoğan, M. (1998). Öğretmen ve Teknoloji. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:1021.
  • Taylan, S. (1990). Happner’in Problem Çözme Envanterinin Uyarlaması, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toluk, Z. & Olkun, S. (2002). Türkiye’de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1.-5. Sınıflar Matematik Ders kitapları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 567 - 581.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2005). Türkçe Sözlük. 10. Baskı. Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • Ülküer, N. S. (1988). Çocuklara Problem Çözme becerisi nasıl kazandırılır? Yaşadıkça Eğitim, 5.Ekim, Kasım, Aralık.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Dr. Kerim Karabacak

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabacak, Ö. G. D. K. (2013). Matematik Problemi Çözme Basamaklarının Gösteri Araçları İle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 2(1), 323-341.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png