Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bilgi ve bilim durağan olmanın aksine; değişen, dönüşen ve gelişen kavramlardır. İnsanlık
teknoloji yarışında bir adım daha önde olmak için yarışırken diğer taraftan insanlığı büyük bir tehlike
beklemektedir: insanın doğadan kopuşu ve sağlıksız yaşam. Teknolojik gelişmelerin hayatlarımızı
kuşatması sonucunda doğal hayatla olan bağlarımız da gitgide zayıflamaktadır. Doğadan kopuşun sonucu
olarak sağlıksız bir beden, sağlıksız bir birey, dolayısıyla sağlıksız bir toplum oluşmakta, tüm insanlığı
etkileyen maddi ve manevi tahribatlar meydana gelmektedir. Eğitim ortamlarımızda da bu büyük
tehlikenin yansımaları yaşanmaktadır. Bu çalışmanın amacı; teknoloji çağı denilen günümüz de, yaygın
kullanılan ve her geçen gün artan teknolojik araç (bilgisayar, tablet, sanal oyun, akıllı telefon, playstation
vs.) bağımlılığı ve bunun çocuklar üzerindeki zararlı etkilerini ortaya koyarak, literatür taramasına dayalı
olarak, çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerini sağlayıcı, organik oyunların
oynandığı bir eğitim modeli hakkında çeşitli görüş ve öneriler geliştirmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education