BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 206 - 222, 09.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Atkinson, T., Matusevich, M., & HUber, L. (2009). Making Science Trade Book Choices for Elementary Classrooms. Reading Teacher , 35-37.
  • Crowson, A., & Hopper, P. (2009). The Use of Trade Books in Science Classrooms . National Forum of Teacher Education Journal , 1-5.
  • Guzzetti, B. J. (2002). Literacy in America: An Encyclopedia of History, Theory and Practice. Santa Barbara: ABC CLIO.
  • Rice, D. (2002). Using Trade Books in Teaching Elementary Science: Facts and Fallacies. Reading Teacher , 552-565.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Fen ve Teknoloji Dersinde Bir Öğretim Materyali Olarak Bilgilendirici Kitapların Kullanımı: İlkokul 4. Sınıf Örneği

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 206 - 222, 09.10.2015

Öz

Günümüzde okuryazarlık, dile bağlı iki eylem olan okuma ve yazmanın ötesinde bir kavram olmuştur. Artık, okuryazar denildiğinde, PISA araştırmasında da tanımlanan kişisel hedefleri yakalayan, belirli bir konuda sahip olduğu bilgi ve potansiyeli arttıran, toplumda katılımcı ve yazılı metinleri anlayan, kullanan, yansıtan ve metne ilgi duyan bireyler anlaşılmaktadır. Alan okuryazarlığı, bilinen okuryazarlık becerilerinin tarih, fen, matematik vb. derslere özelleştirilmesi olarak ifade edilmektedir. Alan okuryazarlığı içinde ilgi kitapları (trade books) önemli bir yere ve öneme sahiptir. İlgi kitapları, çocuklara ve genç yetişkinlere hitap eden, zengin bir dille yazılmış, hem kurgusal hem de kurgusal olmayan konular içeren ve etkileyici görsellerle okuyucuları kendine çeken kitaplardır. İlgi kitapları, içerdiği konular ve hitap ettiği yaş düzeyi dikkate alınarak derslerde öğretim materyali olarak kullanılabilir. İlgi kitaplarını ders materyali olarak kullanmak öğrencilerin zorlandığı dersleri daha iyi anlamasını sağlar, aynı zamanda okuma becerilerinin gelişimine katkıda bulunur. Araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ilgi kitaplarının bir türü olan bilgilendirici kitapları kullanmanın, öğrencilerin ders başarısına ve okuryazarlık becerilerine etkisi incelemektir.

Kaynakça

  • Atkinson, T., Matusevich, M., & HUber, L. (2009). Making Science Trade Book Choices for Elementary Classrooms. Reading Teacher , 35-37.
  • Crowson, A., & Hopper, P. (2009). The Use of Trade Books in Science Classrooms . National Forum of Teacher Education Journal , 1-5.
  • Guzzetti, B. J. (2002). Literacy in America: An Encyclopedia of History, Theory and Practice. Santa Barbara: ABC CLIO.
  • Rice, D. (2002). Using Trade Books in Teaching Elementary Science: Facts and Fallacies. Reading Teacher , 552-565.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Murat Aşıcı Bu kişi benim

Başak İnce

Semra Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Aşıcı, M., İnce, B., & Akyol, S. (2015). Fen ve Teknoloji Dersinde Bir Öğretim Materyali Olarak Bilgilendirici Kitapların Kullanımı: İlkokul 4. Sınıf Örneği. Bartın University Journal of Faculty of Education206-222.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png