Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu çalışmanın amacı Pertev Naili Boratav’ın “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabını değerler açısından incelemek ve Türkçe Öğretimi Programı açısından önemini ortaya koymaktır. Bu çalışma Pertev Naili Boratav’ın “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabının değerler açısından incelenmesine yönelik ilk çalışma olması nedeniyle önemlidir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada veri toplama amacıyla doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplanan kaynağı “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabındaki toplam 22 masal oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabındaki masallar Schwartz Değerler Ölçeği’ne göre sınıflandırılmıştır. Schwartz (1992) belirlediği 56 değeri güdüsel yönden farklı on temel değer grubuna ayırmıştır. Bu gruplar: güç, başarı, hazcılık, uyarılma, öz-denetim, yardımseverlik, geleneksellik, evrensellik, uyum, güvenliktir (Kuşdil ve Kağıtçıbaşı, 2000). Çalışmanın sonucunda “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabında en sık rastlanan değer grupları sırasıyla öz yönelim (197), iyilikseverlik (109) ve gelenekselliktir (90). “Zaman Zaman İçinde” adlı masal kitabında uyma (38), yaşamdan haz duyma (36), güvenlik (34) değer gruplarında yer alan değerin sıklığının az olduğu görülmektedir. Toplam yirmi iki masalda sıklığı en az olan değer grubunun ise evrenselcilik (13) olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education