İnsanlar seslerin farklı şekillerde var olduğunu ve olabileceğini kavradıktan sonra, hayatlarının birçok alanına hem kendi sesini hem de kendi sesi dışında mevcut olan sesleri mümkün olduğunca dahil etmiştir. Ses kaynakları, sesin oluşumu, seslerin farklı amaçlarla kullanımı, insan sesi ve çeşitleri, insan seslerinin müzik eserlerinde kullanımı da edindiği diğer deneyimler arasında yerini almıştır. İnsan sesinin müzik eserlerinde kullanımının etkili ve ahenkli ürünler oluşturması ile sesin eğitimi daha da fazla önem kazanmış ve ses eğitimcileri tarafından farklı amaçlarla insan sesleri eğitilmeye başlanmıştır. Bu araştırmada, ses eğitimi derslerini yürütmekte olan öğretim elemanlarının ses eğitimi derslerine ilişkin görüşlerinin ne olduğu araştırma probleminden yola çıkılmış, ses eğitimi derslerinin öğretim elemanları temelinde mevcut durumunun incelenmesi, tespit edilen durumlarla ilgili olarak öneriler sunulması amaçlanmıştır. Nitel araştırma türünde olan bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmış, araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan anket aracılığı ile veriler toplanmıştır. Katılımcıların görüşleri yüzde/frekans değerlerine göre değerlendirilmiştir. Katılımcıların, % 56’ sının haftalık ses eğitimi dersinin sayısını yeterli bulmaması, % 76’ sının çalışılacak eserlerin seçiminde öğrencilerin görüş ve isteklerini dikkate alması, % 88’inin ülkemizdeki müzik kurumlarında verilen ses eğitimine ilişkin tüm boyutlarda yeniliklere ihtiyaç duyulduğunu belirtmesi, % 58’ inin ülkemizde ses eğitimi verilen kurumlarda ses eğitimine ilişkin ortak terminoloji sağlandığına katılmaması tespit edilen önemli bulgulardan bir kısmıdır.
Bilimsel çalışmalar literatürüne faydalı olması dileklerimle teşekkür ederim.
After people discovered that sounds may exist in different ways, they included both their own voices and the sounds that exist outside as much as possible in numerous areas of their lives. The sources of the sounds, their formation, the use of sounds for different purposes, the human voices and its types, the use of human voices in musical works have also taken its place among other experiences. With the use of the human voice in musical works to create effective and harmonious products, the vocal training has gained even more importance and human voices have started to be trained for different purposes by voice instructors. In this research, the research problem is based on the opinions of the instructors who are conducting the vocal training courses about the vocal training courses. It is aimed to examine the current situation of the instructors and vocal training courses on the basis of the instructors, and to offer suggestions regarding the detected situations. This research has been organised with a qualitative methodology, and descriptive survey model has been used within and the data have been collected through a questionnaire created by the researcher. The opinions of the participants were evaluated according to the percentage/frequency values. Among the important findings, the ones including that 56% of the participants do not find the number of weekly vocal training courses is sufficient, that 76% take into account the opinions and wishes of the students in the selection of the musical works to be studied, that 88% believe There is a need for innovations in all dimensions regarding the vocal training in the music institutions in our country, and that 58% believe there is not a common terminology regarding vocal training in institutions that provide vocal training in our country.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education