Vatandaş (1996) is the novel which Tahsin Yücel first edited as a short story and
then edited four different times. It is also possible to see the traces of irony, alienation
and social sentiments in Yücel's novels. As a narrative technique, it is necessary to
include Camus's The Fall, Dostoyevsky's Notes from the Underground, Sait Faik's
Haritada Bir Nokta, and the novels criticized and the novels Şaban Baş and Tahsin
Yücel In a separate place. In this work, the way in which the Vatandaş novel handles
the relationship between power and the intellectual sector will be critically examined.
Vatandaş (1996), Tahsin Yücel’in önce kısa bir öykü olarak kurguladığı, sonra ise
dört farklı zamanda düzenlemeyle son halini alan romanıdır. Yücel’in romanlarında
gördüğümüz ironi, yabancılaşma, toplumsal göndermelerin izlerini bu romanda da
görmek mümkündür. Gerek anlatım tekniği olarak gerekse içerik ve göndermeleriyle
Camus’ün Düşüş’ü, Dostoyevski’nin Yeraltından Notlar’ı, Sait Faik’in Haritada Bir
Nokta’sı ile aynı düzlemde yer alan roman, eleştirdiği meseleler ve romanın başkişisi
Şaban Baş ile Tahsin Yücel romanları içinde ayrı bir yerdedir. Bu çalışmamızda
Vatandaş romanının, iktidar ve aydın kesim arasındaki ilişkiyi ele alış biçimi eleştirel
biçimde incelenecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |