Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SEZAİ KARAKOÇ’UN PİYESLERİNDE ANLATICI KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 103 - 108, 25.12.2019

Öz

Türk edebiyatında büyük ölçüde şair kimliği ile tanınan Sezai Karakoç tiyatro türünde de eser vermiştir. Ertelenen Düğün, Çeyiz, Perde, Görev ve Armağan adlı beş kısa piyes yazan Karakoç’un bu yönü üzerinde çok durulmamıştır. Aynı zamanda, tiyatronun edebî bir eser olarak incelenmesinde “anlatıcı” unsuru da son yıllara kadar ihmal edilmiştir. Bu makalemizde Sezai Karakoç’un bu beş piyesini anlatıcı unsuru açısından ele alacağız. Yazarın anlatıcıdan ne şekilde yararlandığını irdeleyerek bu unsurun piyeslerindeki işlevini tespit etmeye çalışacağız. Makalemiz ile Türk tiyatrosu incelemelerine ve Sezai Karakoç hakkında yapılan çalışmalara katkıda bulunmayı amaçlamaktayız.

Kaynakça

  • Çetin, N. (2015). Roman Çözümleme Yöntemi. Ankara: Akçağ Yayınları. Çetin, C. (2019). Necip Fazıl Kısakürek’in Senaryo Romanları Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi. Diclehan, Ş. (2015). Sanat ve Düşünce Dünyasında Sezai Karakoç. Ankara: Lim Yayınları. Karakoç, S. (2007). Armağan. İstanbul: Diriliş Yayınları. Karakoç, S. (2016). Piyesler I. İstanbul: Diriliş Yayınları. Karataş, T. (1998). Doğu’nun Yedinci Oğlu Sezai Karakoç. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Şen, C. (2017a). Körlüğü Zedelemek: Necip Fazıl Kısakürek Tiyatrosu Üzerine Bir İnceleme. Ankara: Gece Kitaplığı. Şen, C. (2017b). "Edebi Bir Tür Olarak Tiyatroda Anlatıcı Meselesi".Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(2): 19-39. Şen, C. (2018). "Sezai Karakoç’un Piyeslerinde Necip Fazıl Kısakürek Etkisi".Art-Sanat (9): 351-365.

AN EXAMINATION ON THE USAGE NARRATORIN SEZAİ KARAKOÇ’SPIECES

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 103 - 108, 25.12.2019

Öz

Sezai Karakoç, who is widely known for his poet identity in Turkish literature has written pieces. Karakoç, who wrote five short plays as Ertelenen Düğün, Çeyiz, Perde,Görevand Armağan,has not been emphasized on this aspect of his. Therewithal, in the analysis of theater as a literary work, the “narrator” element has been neglected until recently. In this paper, we would deal with the five plays of Sezai Karakoç, whose plays have not been studied so much in terms of narrator. We will try to determine the function of this element in the pieces by examining how author uses the narrator in his pieces. With this paper, we aim to contribute to the studies of the Turkish theater and studies on Sezai Karakoç.

Kaynakça

  • Çetin, N. (2015). Roman Çözümleme Yöntemi. Ankara: Akçağ Yayınları. Çetin, C. (2019). Necip Fazıl Kısakürek’in Senaryo Romanları Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Bartın: Bartın Üniversitesi. Diclehan, Ş. (2015). Sanat ve Düşünce Dünyasında Sezai Karakoç. Ankara: Lim Yayınları. Karakoç, S. (2007). Armağan. İstanbul: Diriliş Yayınları. Karakoç, S. (2016). Piyesler I. İstanbul: Diriliş Yayınları. Karataş, T. (1998). Doğu’nun Yedinci Oğlu Sezai Karakoç. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Şen, C. (2017a). Körlüğü Zedelemek: Necip Fazıl Kısakürek Tiyatrosu Üzerine Bir İnceleme. Ankara: Gece Kitaplığı. Şen, C. (2017b). "Edebi Bir Tür Olarak Tiyatroda Anlatıcı Meselesi".Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(2): 19-39. Şen, C. (2018). "Sezai Karakoç’un Piyeslerinde Necip Fazıl Kısakürek Etkisi".Art-Sanat (9): 351-365.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyma Şahinkaya 0000-0001-7517-8768

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahinkaya, Ş. (2019). SEZAİ KARAKOÇ’UN PİYESLERİNDE ANLATICI KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(2), 103-108.