Kadim bir geçmişe sahip olan medreseler tarihte
birçok devlet ve kişi tarafından şekillendirilerek en verimli ve nitelikli
eğitim-öğretim kurumlar arasında yerini almıştır. Medreseler, zamanın değişen
şartlarına bağlı büyük oranda işlevselliğini kaybetse de günümüze dek varlık
gösterebilmiştir. Medreselerin modern eğitim kurumlarından farklı olarak
kullandığı eğitim ve öğretim yöntemlerinin olup olmadığı araştırma konusu
olmuştur. Bu çalışmanın amacı, özgün olan öğretim yöntemlerini belirleyerek
analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda derinlemesine mülakat yönteminden
yararlanılmıştır. Medresede eğitim alan ve medreselerde müderrislik yapan on
beş kişi ile yapılan mülakat neticesinde edinilen sonuçlara göre medreselerde müzakere yöntemi, akran öğretimi yöntemi, ezber yöntemi ve mütalaaa
yöntemi olmak üzere toplamda 4 özgün öğrenme-öğretme yöntemi uygulanmaktadır.
Bugün formal eğitim sisteminde de bu yöntemlerin bazılarının kullanıldığı
söylenebilir. Kendine özgü eğitim ve öğretim programı olan medreseler derecelenmemiş
eğitim sistemini (yaklaşım) kullanarak öğrenci yetiştirmeye devam etmektedir.
Madrasahs
which were educational institution during long history formed by lots of states
and persons and as a result they stand in productive and qualified educational
and training institutions. Although variable conditions of time, madrasah lost
its functionality substantially madrasah’s existence has come until today. As
to whether some applications of teaching methods are there at madrasahs which
are difference than methods of teaching at modern schools became research
subject. Aim of this study, identify typical teaching methods and analyse of
them. According to result of interviews which collected and reported from 15
persons who educated from madrasahs and who teach at madrasahs negotiation method, peer teaching method,
memorization method and deliberation method, totally 4 methods are used. We can say that today, some of these methods
used in formal education system. Madrasah which has its particular curriculum
goes on education by using nongraded instruction.
Madrasah Teaching Method Traditional Educational Institution.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |