The purpose of this study is to evaluate the
teaching and assessment methods of POM academicians in Business Administration
Departments of Turkey. First of all, the profile (the academic position, number
etc.) of POM academicians has been introduced. Then, via using a questionnaire,
the chapters of POM course, textbooks and assessment methods during POM
teaching have been asked and the results have been analyzed with chi-square
test. Another purpose of this study is to present the difficulties encountered
in POM teaching. The results of this study are expected to contribute whether
the current POM teaching in Turkey can fulfill the requirements of Industry
4.0.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki İşletme Bölümlerinde Üretim/İşlemler
Yönetimi (ÜİY) alanında görev alan
öğretim elemanlarının ÜİY derslerinde kullandıkları öğretim ve ders
değerlendirme metotlarının değerlendirilmesidir. Çalışmada öncelikli olarak,
Türkiye’deki tüm üniversitelerin İşletme Bölümlerinde görev yapan öğretim
üyelerinin profili (öğretim üyesinin unvanı, sayısı, vb. bilgiler) ortaya
konmaktadır. Sonrasında, anket yöntemi kullanılarak, oluşturulan veri
tabanındaki ÜİY öğretim üyelerinin bu derste işledikleri konular,
okuttukları kitaplar, derste hangi öğretim ve değerlendirme metotlarını
kullandıkları tespit edilerek ki-kare testi yardımıyla çalışmanın sonuçları
analiz edilmektedir. Çalışmanın bir diğer amacı da, ÜİY eğitiminde yaşanan
sıkıntıların ortaya çıkartılmasıdır. Çalışmanın sonuçlarının, Türkiye’deki
mevcut ÜİY eğitiminin 4. Sanayi Devrimi'nin gereklerini yerine getirip
getirmediği konusunda bir katkı sağlaması beklenmektedir.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.