Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EMPIRICAL STUDY OF PRODUCTION AND OPERATIONS MANAGEMENT (POM) TEACHING IN TURKEY

Yıl 2017, , 113 - 140, 28.12.2017
https://doi.org/10.20854/bujse.298594

Öz

The purpose of this study is to evaluate the
teaching and assessment methods of POM academicians in Business Administration
Departments of Turkey. First of all, the profile (the academic position, number
etc.) of POM academicians has been introduced. Then, via using a questionnaire,
the chapters of POM course, textbooks and assessment methods during POM
teaching have been asked and the results have been analyzed with chi-square
test. Another purpose of this study is to present the difficulties encountered
in POM teaching. The results of this study are expected to contribute whether
the current POM teaching in Turkey can fulfill the requirements of Industry
4.0.

Kaynakça

  • Çekiç, B. & Ömürgönülşen, M. (2016). Türk Üniversiteleri’nin İşletme Bölümlerinde Üretim/İşlemler Yönetimi (ÜİY) Dersinde Kullanılan Öğretim Ve Ders Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 291-297.

TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2017, , 113 - 140, 28.12.2017
https://doi.org/10.20854/bujse.298594

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki İşletme Bölümlerinde Üretim/İşlemler
Yönetimi (ÜİY)  alanında görev alan
öğretim elemanlarının ÜİY derslerinde kullandıkları öğretim ve ders
değerlendirme metotlarının değerlendirilmesidir. Çalışmada öncelikli olarak,
Türkiye’deki tüm üniversitelerin İşletme Bölümlerinde görev yapan öğretim
üyelerinin profili (öğretim üyesinin unvanı, sayısı, vb. bilgiler) ortaya
konmaktadır. Sonrasında, anket yöntemi kullanılarak, oluşturulan veri
tabanındaki ÜİY öğretim üyelerinin bu derste işledikleri konular,
okuttukları kitaplar, derste hangi öğretim ve değerlendirme metotlarını
kullandıkları tespit edilerek ki-kare testi yardımıyla çalışmanın sonuçları
analiz edilmektedir. Çalışmanın bir diğer amacı da, ÜİY eğitiminde yaşanan
sıkıntıların ortaya çıkartılmasıdır. Çalışmanın sonuçlarının, Türkiye’deki
mevcut ÜİY eğitiminin 4. Sanayi Devrimi'nin gereklerini yerine getirip
getirmediği konusunda bir katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Çekiç, B. & Ömürgönülşen, M. (2016). Türk Üniversiteleri’nin İşletme Bölümlerinde Üretim/İşlemler Yönetimi (ÜİY) Dersinde Kullanılan Öğretim Ve Ders Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Uluslararası Katılımlı 16. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 291-297.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Çekiç

Mine Ömürgönülşen

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Çekiç, B., & Ömürgönülşen, M. (2017). TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 10(2), 113-140. https://doi.org/10.20854/bujse.298594
AMA Çekiç B, Ömürgönülşen M. TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. BUJSE. Aralık 2017;10(2):113-140. doi:10.20854/bujse.298594
Chicago Çekiç, Bülent, ve Mine Ömürgönülşen. “TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2017): 113-40. https://doi.org/10.20854/bujse.298594.
EndNote Çekiç B, Ömürgönülşen M (01 Aralık 2017) TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10 2 113–140.
IEEE B. Çekiç ve M. Ömürgönülşen, “TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA”, BUJSE, c. 10, sy. 2, ss. 113–140, 2017, doi: 10.20854/bujse.298594.
ISNAD Çekiç, Bülent - Ömürgönülşen, Mine. “TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA”. Beykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 10/2 (Aralık 2017), 113-140. https://doi.org/10.20854/bujse.298594.
JAMA Çekiç B, Ömürgönülşen M. TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. BUJSE. 2017;10:113–140.
MLA Çekiç, Bülent ve Mine Ömürgönülşen. “TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA”. Beykent Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 2, 2017, ss. 113-40, doi:10.20854/bujse.298594.
Vancouver Çekiç B, Ömürgönülşen M. TÜRKİYE’DE ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ (ÜİY) EĞİTİMİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. BUJSE. 2017;10(2):113-40.