Marka algısı müşterinin markaya dair yargılarını
kapsar ve üç alt faktör ile ölçülür. ‘İlişki değeri’ müşterinin markaya
bağlanmasına neden olan ölçütleri belirler. ‘Marka değeri’ markanın bilinirliği
ve kurumsal etik ile biçimlenir. ‘Algılanan objektif değer’ müşterinin üründen
aldığı toplam faydaya değer biçmesidir ve kalite ile ilişkilidir. Böylece
kalitenin arttırılması müşteri algısının yükseltilmesine hizmet edecektir.
Kalite Fonksiyonu Göçerimi, müşteri beklentilerini teknik özellikler ile
ilişkilendirerek, kalitenin beklentiler doğrultusunda iyileştirilmesini
sağlayan bir araçtır. KFG uygulamasıyla yapılacak kalite iyileştirmeleri
neticesinde marka algısının arttırılması da başarılacaktır. Bu çalışmada
taşınabilir şarj cihazları marka algısının arttırılması için KFG uygulaması
yapılmıştır. Geliştirilen anket satış elemanları ve tüketicilerden oluşan iki
farklı örneklem grubu tarafından cevaplanmıştır. Anket sonuçlarıyla müşteri
algısı değerlendirilmiş, KFG matrisi yapılandırılarak analiz edilmiştir. Mevcut
müşteri algısının üç alt faktör bazında açılımı ve iyileştirme önerileri
firmaya sunulmuştur.
Algılanan Objektif Değer Kalite Fonksiyonu Göçerimi Marka Algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.