Since the 2012-2013 academic year, the "Life of the Prophet" course has been included in the curriculum with other elective courses in the "religion, morals and values" group. Finally, in the 2018-2019 academic year, the "Life of the Prophet Curriculum" was published. Examining the learning outcomes within the scope of the objectives and contents of the Life of Our Prophet course is important in terms of providing the objectives of the course.The purpose of this article is to evaluate cognitive learning outcomes found in the secondary education course cirriculum for the Prophet’s Life considering the information size and the cognitive process size of the Bloom Taxonomy. In this context, the teaching program for the Prophet’s Life 9-12 Classes was examined and the learning outcomes were analyzed. In the study, the data were collected and evaluadet using the document analysis technique of the qualitative research method. The data were obtained from the Course Cirriculum for the Prophet’s life, which was accepted by the decision of the Board of Education dated 19th January, 2018 and numbered 19. The program includes a total of 109 gains. 93 of these learning outcomes are cognitive and 16 of them are sensory. The sample of the study consists of 93 learning outcomes of the cognitive field in the program. These learning outcomes were reviewed and analyzed according to the Revised Bloom Taxonomy. The majority of the learning outcomes were found to be in the stages of factual information and conceptual information at the information size; and in the stage of understanding at the cognitive process size.
Religious Groups Congregation Religious Orientation Function Turkish Society
2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren, “din, ahlak ve değerler” grubu içerisinde “Peygamberimizin Hayatı” dersi diğer seçmeli dersler ile müfredatta yer almaktadır. Son olarak 2018 -2019 eğitim öğretim yılında “Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı” yayımlanmıştır. Peygamberimizin Hayatı dersinin hedef ve içerikleri kapsamında kazanımların incelenmesi, dersin amaçlarını sağlaması açısından önem arz etmektedir. Bu makalenin amacı “Ortaöğretim Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı”nda bulunan bilişsel kazanımların Bloom Taksonomisi’nin bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu dikkate alınarak değerlendirmektir. Bu çerçevede 9-12. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Öğretim Programı incelenmiş ve kazanımlar analiz edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminin doküman analizi tekniği kullanılarak veriler toplanmış ve değerlendirilmiştir. Veriler, Talim ve Terbiye Kurulu’nun 19.01.2018 tarihinde yayınlanmış olan ve 19 sayılı karar ile kabul edilen Peygamberimizin Hayatı Öğretim Programı’ndan elde edilmiştir. Programın bütününe bakıldığında 109 kazanımın yer aldığı tespit edilmiştir. Bu kazanımların 93’ü bilişsel, 16’sı duyuşsal alanda yer almaktadır. Psikomotor alanda kazanım yer almamaktadır. Çalışmanın örneklemi öğretim programında yer alan bilişsel bölüme ait 93 kazanımdan oluşmaktadır. Bu kazanımlar Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmiş ve analiz edilmiştir. Kazanımların dağılımına bakıldığında büyük bir kısmının bilgi boyutunda, olgusal bilgi ve kavramsal bilgi aşamasında; bilişsel süreç boyutunda ise anlama aşamasında olduğu görülmüştür.
Peygamberimizin Hayatı Dersi Kazanım Öğretim Programı Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Burdur İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.