The work titled "Educational Game Applications for Middle Schools: From Theory to Practice" is a comprehensive study that examines the pedagogical value of educational games at the middle school level, both theoretically and practically. Edited by Assoc. Prof. Dr. Emre Yıldız and Prof. Dr. Ümit Şimşek, the book aims to enhance student engagement and learning processes by integrating educational games into various disciplines.
Consisting of 11 chapters, this work explores the applicability of educational games in subjects such as physical education, science, digital games, religious education English, and mathematics. The first chapter details the theoretical foundations of educational games, explaining their classification and how they can be utilized in education. The following chapters, each written by experts in their respective fields, analyze educational games specific to each subject and their contributions to students' learning motivation.
By providing concrete examples of how games can be integrated into the classroom environment, the book responds to the practical needs of teachers. Due to its suggestions for games that can be implemented with simple materials, the work stands out as an accessible and practical guide for educators. Offering both theoretical foundations and practical applications of educational games, the book is a valuable resource for both academic circles and educators.
Ortaokullar İçin Eğitsel Oyun Uygulamaları: Kuramdan Uygulamaya adlı eser, ortaokul düzeyinde eğitsel oyunların pedagojik değerini teorik ve uygulamalı açıdan inceleyen kapsamlı bir çalışmadır. Editörlüğünü Doç. Dr. Emre Yıldız ve Prof. Dr. Ümit Şimşek’in üstlendiği kitap, eğitsel oyunları farklı disiplinlere entegre ederek öğrenci katılımını ve öğrenme süreçlerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Toplam 11 bölümden oluşan bu eser, beden eğitimi, fen bilimleri, dijital oyunlar, din dersi İngilizce, matematik gibi derslerde eğitsel oyunların uygulanabilirliğini derinlemesine ele almaktadır.
İlk bölümde, eğitsel oyunların teorik temelleri detaylandırılmakta, oyunların sınıflandırılması ve eğitimde nasıl kullanılabileceği açıklanmaktadır. Diğer bölümler, her biri kendi alanında uzman akademisyenler tarafından kaleme alınmış olup, her dersin içeriğine özgü eğitsel oyunlar ve bu oyunların öğrencilerin öğrenme motivasyonuna olan katkıları incelenmektedir. Kitap, oyunların sınıf ortamına nasıl entegre edileceğine dair somut örnekler sunarak, öğretmenlerin pratik ihtiyaçlarına yanıt vermektedir.
Eser, basit materyallerle uygulanabilir oyun önerileri sunması nedeniyle, öğretmenler için erişilebilir ve pratik bir rehber olarak öne çıkmaktadır. Eğitsel oyunların teorik altyapısını ve pratik uygulamalarını bir arada sunması, eseri hem akademik çevreler hem de eğitimciler için değerli bir kaynak haline getirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 9 |
Burdur İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.