Pozitif psikolojinin ortaya çıkışından bu yana, duyguların araştırılması, yabancı dil ve ikinci dil sınıfı araştırma ortamlarındaki araştırmacılar için kayda değer bir ilgi alanı haline gelmiştir. İkinci veya yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde olumlu duygular şimdiye kadar yaygın olarak araştırılmıştır. Ancak, dil sınıflarında öncü rol oynayan olumsuz duygular hakkında çok az tartışma yapılmıştır. Yabancı dil öğreniminde olumsuz bir duygu olarak kaygıya odaklanan çok sayıda araştırma olmasına rağmen, çevrimiçi konuşma derslerinde öğrenciler tarafından deneyimlenen yabancı dil öğrenme sıkılganlığı üzerine yapılan çalışmaların az olduğu söylenebilir. Bunu göz önünde bulundurarak, bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 59 üniversite öğrencisinin deneyimlediği bu tür olumsuz bir duyguya, sıkılganlığa, odaklanan bir araştırmanın sonuçlarını sunmaya çalışmaktadır. Bu amaçla, yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin çevrimiçi bir konuşma dersinde yaşadıkları yabancı dil öğrenme sıkılganlığının kaynağını açığa çıkarılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin sıkılganlık ile başa çıkmak için öne sürdükleri çözüm önerilerinin de ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak, yansıtıcı günlükler, yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla veri toplanmıştır. İçerik analizi sonucunda, can sıkıntısından sorumlu faktörlere ilişkin beş tema ortaya çıkmıştır. Bunlar; ders sırasındaki rahatsız edici deneyimler, sınıf bağlamına bağlı kaynaklar, öğretmenle ilgili kaynaklar, görevle ilgili kaynaklar ve öğrenciyle ilgili kaynaklardır. Çalışmada ayrıca, öğrencilerin yabancı dil öğrenme sıkılganlığını hafifletmek için önerdikleri çözümler de sunulmuştur. Bunlar dersin kendisi ve öğretimle ilgili çözümler, görevle ilgili çözümler, sınıf bağlamıyla ilgili çözümler ve öğretmenle ilgili çözümlerdir. Son olarak, çalışma gelecekteki araştırmalar için çıkarımlar ve önerilerle sonuçlanmaktadır.
Yabancı Dil Öğrenme Sıkılganlığı Çevrimiçi Konuşma Dersi Sıkılganlık Kaynakları Çözüm Önerileri Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenler
Since the introduction of positive psychology, investigating emotions has become a prevalent concern for researchers within foreign and second-language classroom research settings. Positive emotions in a second or foreign language learning and teaching have been commonly under investigation so far. However, there has been little discussion about negative emotions, which play pioneering roles in language classes. Although there is a growing body of research concentrating on anxiety as a negative emotion in foreign language learning, it can be put forward that there is still a scarcity of studies on foreign language learning boredom experienced by learners in online speaking courses. Considering this, this paper attempts to present the results of a study focusing on such a negative emotion- boredom- experienced by 59 university students majoring in English. To this end, it identifies sources of boredom experienced by EFL learners in an online speaking course. Also, it seeks to reveal learners’ proposed solutions for coping with it. Using qualitative inquiry modes, data were collected through reflective reports and structured and semi-structured interviews. As a result of content analysis, five themes concerning factors responsible for boredom emerged. These are disturbing experiences during the lesson, classroom context-dependent sources, teacher-related sources, task-related sources, and student-related sources. Additionally, learners’ proposed solutions for alleviating boredom in foreign language learning were presented in the study. They are lesson itself and teaching-related solutions, task-related solutions, classroom context-related solutions and teacher-related solutions. Finally, the study concludes with implications and recommendations for future research.
Foreign Language Learning Boredom Online Speaking Course Boredom Sources Proposed Solutions EFL Learners
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 25 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 29 |