Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYLERİN SAĞLIK TUTUMLARININ GELİŞTİRİLMESİNDE TELEVİZYON SAĞLIK PROGRAMLARININ ETKİSİ: SAKARYA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 5, 7 - 21, 27.12.2019

Öz

Amaç: Bu çalışmanın en temel ve genel amacı, sağlık iletişim araçlarından biri olan televizyondaki sağlık programlarının en çok kimler tarafından, hangi amaçla izlenildiği ve izleyenlerin hangi gereksinimlerini giderdikleri sorularına yanıt aramaktır.
Yöntem: Bu amaç doğrultusunda çalışmada anket yöntemi uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde TV izleme motivasyonunu ölçmek üzere, Çakır ve Bozkurt (2014) tarafından geliştirilmiş olan ve 29 maddeden meydana gelen ölçek kullanılmıştır, ikinci bölümünde ise demografik bilgiler ve kişisel bilgilere yer verilmiştir. Araştırma Sakarya ilinde yaşayan bireyleri kapsamakta olup 274 kişiye ulaşılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan bireylerin yaşlarının medeni durumlarının, cinsiyetin ve mesleğin TV izleme motivasyonu üzerinde etkili olduğu tespit edilirken, eğitim düzeyi, TV izleme süresi ve gelirin kişilerin TV izleme motivasyonu üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. Ayrıca cinsiyet, medeni durum, yaş ve mesleğin TV izleme süresini etkilediği görülmektedir.

Kaynakça

  • Atilla, G.,Oksay, A., Erdem, R. (2012), Hekim-Hasta İletişimi Üzerine Nitel Bir Ön Çalışma, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 43(2), 23-37.
  • Bayın, G., Akbulut, Y.(2012) Sağlık Sektöründe Sosyal Pazarlamanın Kullanımı. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi s.54-72
  • Bozpolat, C., Cömert, Y. (2016) Sektöründe Sosyal Pazarlama Uygulamaları: Obezite İle Mücadele Kampanyası Üzerine Bir Araştırma.Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), s.43-64
  • Bulduklu, Y. (2010) Televizyonda Yayınlanan Sağlık Programları ve İzleyicileri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı Araştırma Yöntemleri Bilim Dalı, Doktora Tezi, Konya (Doç. Dr. Abdullah Koçak)
  • Ceylan, A. (2018) Ev Hanımlarının Televizyonda Yayınlanan Sağlık Programlarını İzleme Motivasyonları:Üsküdar Örneği. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Doktora Tezi, İstanbul ( Prof. Dr. Şahin Karasar)
  • Çakır, V., Bozkurt, Ö. (2014) Televizyon İzleme Alışkanlıkları, Motivasyonları Ve TRT Hakkari Örneği. Global Media Journal, 4 (8).
  • Gary, L.K., Ellen, W.B., Jim, J.K., (1998). "TheHistoryand Development of theField of HealthCommunication." In HealthCommunicationResearch: A Guide toDevelopmentsandDirection, eds. Lorraine D. Jackson and Bernard K. Duffy. Westport, CT: GreenwoodPress.
  • Koçak, A.,Bulduklu, Y. (2010) Sağlık İletişimi: Yaşlıların Televizyonda Yayınlanan Sağlık Programlarını İzleme Motivasyonları. Selçuk İletişim Dergisi, 6(3).
  • Okay, A. (2014) Sağlık İletişimi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Somunoğlu, S.,Erdoğan, M.C., Özer, P., (2008) Sağlık Sektöründe Halkla İlişkiler Ve İletişim Uygulamalarına Genel Bir Bakış. Uludağ Üniversitesi Tarafından Düzenlenen V.Ulusal Öğrenci Kongresi’nde Sözel Bildiri .
  • Şengün, H. (2016), Sağlık Hizmetlerinde İletişim Yönetimi, İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 79(1), 38-42.
  • Who (2006), Advocacy, CommunicationandSocialMobilizationtoFight TB: A 10- Year Framework for Action, France, WHO Library Cataloguing-in-Publication Data.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cennet Yavuz

Ebrra Ulusinan

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Yavuz, C., & Ulusinan, E. (2019). BİREYLERİN SAĞLIK TUTUMLARININ GELİŞTİRİLMESİNDE TELEVİZYON SAĞLIK PROGRAMLARININ ETKİSİ: SAKARYA İLİ ÖRNEĞİ. Bayburt Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(5), 7-21.