Yapılan çalışma, yapay zekâ teknolojilerinin bilgi yönetimi işlevlerini etkileyebilecek yeniliklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bilgi yönetimi ve yapay zekâ süreçleri üzerine giderek artan sayıda çalışmalar olmakla beraber, yapay zekânın bilgi yönetimi ile uyumlandırılmasını sistematik ve yapılandırılmış olarak inceleyen Türkçe bir çalışmaya ihtiyaç olduğu değerlendirilmektedir. Bu kapsamda yapay zekânın bilgi yönetimi alanında yeniliklerini, süreçlerdeki rolünü, benimsenmesinin avantajlarını ve etkili kullanıma olanak tanıyacak faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Konu ile ilgili alanların başlıklarını ortaya koyarak incelemek amacıyla sistematik yazın araştırması yöntemi benimsenmiştir. İncelemeye başlarken zaman aralığı, veri tabanı seçimi yapılmış ve belirtilen sınırlar içerisinde makale seçimi ve sınıflandırılması gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda 1990 ile 2022 yılları arasında “Web of Science” ve “Scopus” veri tabanlarında yayınlanmış 84 adet makale belirlenmiştir. Bulgulara göre yapay zekânın bilgi yönetiminde benimsendiği ve daha etkili hâle gelmesine yönelik bir kuvvet çarpanı olduğu görülmüştür. Çalışmanın sistematik bir yazın incelemesi olması nedeniyle alanda araştırmaya yönelik faydalı bilgiler içerdiği değerlendirilmektedir.
The study aims to make an analysis on the possibilities of using artificial intelligence in knowledge management. Although there are studies that increasing in number on knowledge management and knowledge management processes, it is considered that there is a need for a systematical and structured study that examines the harmonization of knowledge management with knowledge management on its scope, adaptation and effects. In this context, it aims to reveal the innovations of AI in the field of knowledge management, its role in the processes, the advantages of its adoption, and the factors that will allow effective use. A systematic literature research method has been adopted in order to examine the topics related to the subject by revealing the titles. At the beginning of the review, the time interval, database selection was made, and article selection and classification was carried out within the specified limits. In this context, 84 articles have been identified which published in the "Web of Science" and "Scopus" databases between 1990 and 2022. According to the findings, it has been seen that artificial intelligence is adopted to information management and a force multiplier for it to become more effective. Since the study is a systematic literature review, it is considered to contain useful information for research in the field.
Knowledge Management Artificial Intelligence Management Information Systems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |