BibTex RIS Kaynak Göster

FİZİKİ COĞRAFYANIN ÖNEMLİ BİR KONUSU GIS (COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ)’e YÖNELİK KURAMSAL YAKLAŞIMLAR ve EĞİTİMİ

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 53 - 65, 01.12.2007

Öz

Bugün ülkemizde de mühendislik eğitiminden tıp eğitimine, öğretmenlik eğitiminden teknolojik eğitime kadar tüm branşlarda çevre içerikli dersler zorunlu hale getirilmiştir. Eğitim sürecinde, öğrenmeyi en iyi yerine getiren yöntem yaparak yaşayarak öğrenmedir. GIS öğretimi bu konuda en iyi bir araçtır. Çünkü GIS öğretiminde kullanılan materyal ve metodlar güncel yazılım ve teknolojik gelişmelerin takip edilmesini de gerektirir. Araştırmalarda elde edilen bulguları analiz ederek ortaya çıkacak sonuçlara göre bir takım kararların doğru olarak verilebilmesi için GIS fonksiyonlarının ve kullanımının öğretilmesi gerekmektedir. Bu tür bir veri tabanı ve işletim sisteminin Coğrafya eğitiminde etkin bir şekilde yer alması iş bulma, üretimde nitelikli ve çağın gerekliliğine uygun edinimleri kazanmış bireylerin ortaya çıkarılmasında katkı sağlayacaktır. Sonuç olarak; Coğrafya eğitimi yürütülen birçok öğrenim programında GIS eğitimi verilmesi zaman ve mükemmeliyet için bir gerekliliktir

Kaynakça

  • Anon 1 http://www.biltek.tubitak.gov.tr/dergi/98/subat/yucel.html
  • Akpınar Y., (1997) Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayınları, Ankara
  • Aydın A., (2001) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, Bursa
  • BSI. (1992) BS7567 Electronic Transfer of Geographic Information (NTF), Parts 1, 2 & 3. British Standards Institution, London, UK
  • Demirel Ö., (2000) “Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı”, Pegem Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara
  • Doğanay H., (1993) Coğrafyada Metodoloji, Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen Meslek Kitapları Dizisi, 187, Ankara.
  • Erden, M. ve Aktan, Y., (2000) Gelişim Öğrenme Öğretme Eğitim Sosyolojisi, Arkadaş Yayınları, Ankara
  • Gökalp E. ve Güngör O., (1999) “GPS’in Kent Bilgi Sistemi Uygulamalarındaki Yeri ve Önemi”, Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Haris R. (2003) “Building a GIS Science Community in Cyberspace, Reflections on GIS”, Online Journal of Geography in Higher Education. Oxford: Nov 2003.Vol.27, Iss. 3; pg. 279
  • Haselgrove C. C., (1986) “Central Places in British Iron Age Studies: A Review and Some Problems”, in Grant, E. (ed) 1986. Central Places, Archaeology and History, University of Sheffield, London, UK
  • Ilgar R., (2002a) “Çevre Bilim Eğitimiyle Sağlıklı Bir Kentsel Yerleşmenin Oluşturulması ve İstendik Davranışların Oluşturulması” Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1.Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu The First Symposium On Learning And Teaching in 2000’s With International Participation,22-31 Mayıs/May 2002, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgar R., (2002b) “Çevre Bilim Eğitiminde Çevre İlgili Olumsuzluklar ve Çözüm Yolları”, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 16-18 Eylül 2002, Ankara
  • Ilgar R., (2003a) “Environment And Geographical Information Systems”, The IJCI Proceedings (ISSN 1304-2386), Volume:1, July 2003, International XII. Turkish Symposium on Artificial Intelligence and Neural Networks - TAINN 2003.
  • Ilgar R., (2003b) “Deprem ve Eğitim”, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı:78, Nisan-Haziran Sayısı 2003, ISSN:1300-1272, s.28, İstanbul
  • Ilgar R., (2003c) “Coğrafya ve Ekoloji Eğitiminde CBS Öğretimi ve Önemi”, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 15-17 Mayıs 2003, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Juppenplatz, M., Tian, Xiaofeng, ( 1996) “Geographic Information Systems and Remote Sensing”, McGraw Hill Book Company, Australia.
  • Lang, N. A. R. (1993) From model to machine: procurement and implementation of Geographical Information Systems for County Sites and Monuments Records, in Andresen, J., Madsen, T. and Scollar, I. (eds.), Computing the past. CAA 92 Computer Applications and Quantitative Methods in Archaeology 1992, Aarhus: 167-176.
  • Lock, G. R. and Stancic, Z. (1995) Archaeology and Geographic Information Systems: A European Perspective. Taylor and Francis, London.
  • Leif L. And Rustin G., (1980) Pedagoji Doktrinleri Açısından Genel Pedagoji, Öğretmen Kitapları: 139, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Marioni, C., (1989) “Aspect of student’s Understanding in Classroom Setting, Case Studies on Motion and Inertia” Physics Education, 24, p. 273-277
  • Rahmadi, A., L. Sumargana, S. Trigg, and S. Flasse, (1996) "The Potential of Using Real Time NOAA AVHRR Data to Benefit Indonesian Watershed Management" ACMS/ASPRS Annual Convention & Exhibition, Baltimore, ACSM/ASPRS, 1996, 1, 204-210.
  • Senemyağ, M., (2002) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Star, J.L. (Ed.), (1997) “Integration of geographic information systems and remote sensing”, New York: Cambridge University Press
  • Tery, C., Jones, G. ve Hurford, W., (1985) “Children’s Conceptual Understanding of Forces and Equilibrium” Physics Education, 20, 162-165.
  • Tunay M., (1999) “Kent Bilgi Sistemine GPS ile Konumsal Veri Kazanımı”, Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Turoğlu H., (2000) Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitap Kırtasiye Fotokopi San. ve Tic. Ltd. Şti., ISBN 975-97319-0-8, İstanbul
  • Ülgen G., (1997) Eğitim Psikolojisi Kavramlar İlkeler, Yöntemler, Kurumlar ve Uygulamalar, Akım Yayınları, Ankara
  • Yomralıoğlu T. ve Akça D.M., (1999) Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Wade, Gail; Rick, Mueller; Paul, Cook and Paul, Doraiswamy, (1994) "AVHRR Map Products for Crop Condition Assessment: A Geographic Information Systems Approach." Photogrammetric Engineering & Remote Sensing 60 (9), 1145-1150

-

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 2, 53 - 65, 01.12.2007

Öz

Today in our country, the lessons related to the environment have been made compulsory in all branches such as engineering, teacher education and technology education. “Learning by doing” is the best method that helps learning in the education process. GIS teaching is the best tool in this respect because the methods and materials used in GIS teaching requires following up-to-date software and technological developments. According to the results that will arise after analysing the available findings in the research, in order to give right decisions GIS functions and usage should be taught. Since such a data base and operation system takes place effectively in the geography education, finding jobs will help to introduce individuals who are qualified and have the abilities that the day requires. Eventually, it is necessary to have GIS education in view of time and perfection in many education programs that include geography

Kaynakça

  • Anon 1 http://www.biltek.tubitak.gov.tr/dergi/98/subat/yucel.html
  • Akpınar Y., (1997) Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayınları, Ankara
  • Aydın A., (2001) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, Bursa
  • BSI. (1992) BS7567 Electronic Transfer of Geographic Information (NTF), Parts 1, 2 & 3. British Standards Institution, London, UK
  • Demirel Ö., (2000) “Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı”, Pegem Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara
  • Doğanay H., (1993) Coğrafyada Metodoloji, Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen Meslek Kitapları Dizisi, 187, Ankara.
  • Erden, M. ve Aktan, Y., (2000) Gelişim Öğrenme Öğretme Eğitim Sosyolojisi, Arkadaş Yayınları, Ankara
  • Gökalp E. ve Güngör O., (1999) “GPS’in Kent Bilgi Sistemi Uygulamalarındaki Yeri ve Önemi”, Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Haris R. (2003) “Building a GIS Science Community in Cyberspace, Reflections on GIS”, Online Journal of Geography in Higher Education. Oxford: Nov 2003.Vol.27, Iss. 3; pg. 279
  • Haselgrove C. C., (1986) “Central Places in British Iron Age Studies: A Review and Some Problems”, in Grant, E. (ed) 1986. Central Places, Archaeology and History, University of Sheffield, London, UK
  • Ilgar R., (2002a) “Çevre Bilim Eğitimiyle Sağlıklı Bir Kentsel Yerleşmenin Oluşturulması ve İstendik Davranışların Oluşturulması” Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1.Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu The First Symposium On Learning And Teaching in 2000’s With International Participation,22-31 Mayıs/May 2002, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgar R., (2002b) “Çevre Bilim Eğitiminde Çevre İlgili Olumsuzluklar ve Çözüm Yolları”, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 16-18 Eylül 2002, Ankara
  • Ilgar R., (2003a) “Environment And Geographical Information Systems”, The IJCI Proceedings (ISSN 1304-2386), Volume:1, July 2003, International XII. Turkish Symposium on Artificial Intelligence and Neural Networks - TAINN 2003.
  • Ilgar R., (2003b) “Deprem ve Eğitim”, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı:78, Nisan-Haziran Sayısı 2003, ISSN:1300-1272, s.28, İstanbul
  • Ilgar R., (2003c) “Coğrafya ve Ekoloji Eğitiminde CBS Öğretimi ve Önemi”, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 15-17 Mayıs 2003, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Juppenplatz, M., Tian, Xiaofeng, ( 1996) “Geographic Information Systems and Remote Sensing”, McGraw Hill Book Company, Australia.
  • Lang, N. A. R. (1993) From model to machine: procurement and implementation of Geographical Information Systems for County Sites and Monuments Records, in Andresen, J., Madsen, T. and Scollar, I. (eds.), Computing the past. CAA 92 Computer Applications and Quantitative Methods in Archaeology 1992, Aarhus: 167-176.
  • Lock, G. R. and Stancic, Z. (1995) Archaeology and Geographic Information Systems: A European Perspective. Taylor and Francis, London.
  • Leif L. And Rustin G., (1980) Pedagoji Doktrinleri Açısından Genel Pedagoji, Öğretmen Kitapları: 139, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Marioni, C., (1989) “Aspect of student’s Understanding in Classroom Setting, Case Studies on Motion and Inertia” Physics Education, 24, p. 273-277
  • Rahmadi, A., L. Sumargana, S. Trigg, and S. Flasse, (1996) "The Potential of Using Real Time NOAA AVHRR Data to Benefit Indonesian Watershed Management" ACMS/ASPRS Annual Convention & Exhibition, Baltimore, ACSM/ASPRS, 1996, 1, 204-210.
  • Senemyağ, M., (2002) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Star, J.L. (Ed.), (1997) “Integration of geographic information systems and remote sensing”, New York: Cambridge University Press
  • Tery, C., Jones, G. ve Hurford, W., (1985) “Children’s Conceptual Understanding of Forces and Equilibrium” Physics Education, 20, 162-165.
  • Tunay M., (1999) “Kent Bilgi Sistemine GPS ile Konumsal Veri Kazanımı”, Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Turoğlu H., (2000) Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitap Kırtasiye Fotokopi San. ve Tic. Ltd. Şti., ISBN 975-97319-0-8, İstanbul
  • Ülgen G., (1997) Eğitim Psikolojisi Kavramlar İlkeler, Yöntemler, Kurumlar ve Uygulamalar, Akım Yayınları, Ankara
  • Yomralıoğlu T. ve Akça D.M., (1999) Yerel Yönetimlerde Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu, KTÜ, Trabzon
  • Wade, Gail; Rick, Mueller; Paul, Cook and Paul, Doraiswamy, (1994) "AVHRR Map Products for Crop Condition Assessment: A Geographic Information Systems Approach." Photogrammetric Engineering & Remote Sensing 60 (9), 1145-1150
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99UT74GK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rüştü Ilgar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ilgar, R. (2007). FİZİKİ COĞRAFYANIN ÖNEMLİ BİR KONUSU GIS (COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ)’e YÖNELİK KURAMSAL YAKLAŞIMLAR ve EĞİTİMİ. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 53-65.