Medya; konaklama işletmelerinin pazarlanması, tanıtımı, hedef müşteri kitleleriyle etkin ve verimli iletişim kurması açısından son yıllarda daha da önem kazanmıştır. Çünkü konaklama işletmeleri açısından artık, uluslararası pazarın talebine ve yine bu pazarın rekabet şartlarına göre faaliyet gösterme zorunluluğu bulunmaktadır. İnternet üzerinden pazarlama olanaklarının gelişmesi nedeniyle, konaklama işletmeleri tarihte hiç olmadığı kadar farklı müşteri tip ve beklentileri ile rakiplerle karşı karşıya kalmıştır. Küresel rekabet koşulları içinde, müşteri hedef kitlelerinin bilgilenme ve satın alma amacıyla yoğun olarak kullandıkları internet araçlarından, konaklama işletmelerinin faydalanmaması düşünülemez. Ana düşüncesi, müşteri odaklılık, uluslararasılaşma, teknoloji, tüketiciyi çevreleyen durumsal koşullar ve birbirinden zengin kitle iletişim yetenekleri olan e-medya kullanımıyla konaklama işletmelerinin daha etkin pazarlanabilmesi, rekabet gücünün artırılabilmesi, kapasite kullanımı ve gelir artışının maksimize edilebilmesinde kullanılabilecek bir model önerisi geliştirmek olan bu çalışma ile müşteri, ürün, durum, ilgilenim, e-medya araçlarının özellikleri gibi değişkenleri temel alan bir epazarlama modeli ortaya konmuştur
Media has become more important in recent years in terms of marketing and introduction of hotels and allowing them to communicate effectively and efficiently with the target customer group. The reason is that, hotels have to act according to international market demand and according to the competition conditions of the market. Due to the development of marketing opportunities via internet, hotels are facing many different kinds of customer type, expectations and competitors. Within the global competition conditions, hotels has to utilize internet tools which target customer groups use intensively for information and purchasing. With this study which aims to develop a model where hotels will have the opportunity of more efficient marketing, increase competitiveness, utility of capacity and maximizing the income by e-media usage, main consideration of which is customer orientation, internationalising, technology, conditions surrounding the consumer, an e-marketing model which is based on variables such as customer, product, status, interest, properties of e-media tools has been introduced
Diğer ID | JA23VP87JR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 2 |